افسانه جهرمیان در بی قانون نوشت :
فصل اول: مخزنی
در استارت کار، کارگردان سناریوی ملوسی دست بازیگران میدهد که بعد از خواندنش عنان از کف داده، به ضرب آبقند روی پا مانده و قرارداد را فورا امضا میکنند. در این فصل بانو شهرزاد نامِ باکمالاتی را داریم که یک پیرمرد زورگوی فاز نامعلومی به اسم «بزرگ آقا» با تصمیمهای کبرایش زندگی این بدبخت را نخکش میکند. اما کارگردان با ریزبینی خاصی شهرزاد را بین دو کیس مناسب و ازدواجی به نامهای قباد و فرهاد، که بزنم به تخته یکی از یکی قشنگتر و جذابتر است، قرار داده که قشنگ مشخص است در بعضی سکانسها حتی خودش هم نمیداند کی رو انتخاب کنه، کدوم رو جواب کنه. ولی در نهایت شهرزاد تا منتهیالیه فصل اول زن قباد میشود. پس در فصل یک کارگردان، بیننده و حتی بازیگران را با تکنیک مخزنی پای پروژه میکشاند.
فصل دوم: غافلگیری
در فصل دوم وقتی کارگردان فیلمنامه را به بازیگران میدهد، ایندفعه از شدت دگرگونیِ داستان خوندماغ میشوند و بعد از خوردن یک لیوان خاکشیر، قرارداد را برای بار دوم امضا میکنند. در این فصل، سیستم اینگونه شده که هرکس در فصل یک افتاد مُرد، حالا بستگان درجه یکش جای خالیاش را پر کردهاند. تا جایی که خود کارگردان هم تا داغ است، پسرش را میآورد. ولی دیری نمیپاید که تهیهکننده میکشدش کنار و میگوید: «حسن پول نداریم اینارو رد کن برن» که متاسفانه حسن فتحی مجبور میشود سر اسلحه را بگیرد به سمت فیلمنامه و یکییکی همه را نفله کند و به جایش در فصل دوم، شهرزاد دیگر زن فرهاد است. کارگردان در این فصل غافلگیری را از حد گذرانده تا بیننده و حتی بازیگران را سر جایشان بنشاند.
فصل سوم- خفتشدگی
بار سوم، بازیگران، بدون اینکه علایم حیاتیشان کوچکترین تغییری کند، با بیاعصابی تمام قرارداد را امضا میکنند. با خودشان میگویند: تحمل کن، دیگه آخرشه.
در این فصل کارگردان به خودش میآید و میگوید «قرار بود یک عاشقانه دراماتیک بسازم پس چی شد؟ این تارانتینوی درونم که زد همه رو کُشت، حالا چی کار کنم؟» و سپس بشکنی به نشانه یافتن راهحل میزند که: «یکیشون خییییلی خووبه؛ پس بذار طلاق شهرزاد رو از فرهاد بگیرم حیف شهاب حسینیه». اما اینبار دیگر شهرزاد قبول نمیکند و به کارگردان میگوید:«ای آقا، اینجوری که نمیشه؟ سرسام گرفتم بس که از عمارت دیوان سالار رفتم به خونه هاشمخان و برعکس…».
که در این مرحله کارگردان پا روی دلش میگذارد و بالاخره قباد را در قسمت آخر میکُشد. ولی کور خوانده؛ چون فرهاد هم دیگر حاضر نیست برگردد پیش شهرزاد. اما خوبیش این است که حسن فتحی کوتاه نمیآید و تصمیم میگیرد بهزودی با یک عاشقانه اکشن دیگر از خجالتشان دربیاید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به مناسبت سپندارمذگان روز عشاق ایرانى، خطاب به سه شخصیت سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگى
- سرپرست دفتر نمایش خانگی: لیست سیاه در انتظار تهیهکنندگان متخلف در نمایش خانگی است
- قاضی دادگاه بانک سرمایه: پولشویی در سریال «شهرزاد» در آینده مشخص خواهد شد
- میزان دستمزد ستارههای «شهرزاد» چقدر بود؟
- از شریعتی تا شهرزاد/یادداشتی از سید رضا صائمی
- حسن فتحی از ساخت «بامداد خمار» انصراف داد
- توضیحات حسن فتحی درباره «شهرزاد»/ فصل چهارم ساخته خواهد شد؟
- فیلم/ شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در آخرین کلیپ عاشقانه «شهرزاد»
- قسمت آخر «شهرزاد» هفته آینده پخش می شود
- انتقاد رامین ناصرنصیر از شوخیهای خجالتآور روی صحنه تئاتر
- صدور پروانه ساخت و نمایش برای ۱۲ اثر در شبکه نمایش خانگی
- عکسی از گریم اصلی ترانه علیدوستی در سریال «شهرزاد»
- جزییات ماجرای اختلاف محسن چاوشی و سینا سرلک در «دورهمی»
- فیلم/ اولین تیزر فصل سوم «شهرزاد» منتشر شد
- فیلم/ اولین موزیک ویدئو محسن چاوشی برای فصل سوم «شهرزاد»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
ارسال دیدگاه شما