حمید نعمت الله پیش از این همه فیلم هایش را برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر نمایش داده است. «رگ خواب» هم قبل از جشنواره سی و چهارم کلید خورد و پیش بینی میشد این فیلم در جشنواره سی و چهارم حضور داشته باشد. اما تولید آن تا جشنواره سی و پنجم به طول انجامید.به گزارش سینماسینما، پس از فیلم پر سر و صدا و پر بازیگر «آرایش غلیظ» نعمتالله به سراغ فیلمی خلوت و ساده رفته است. فیلمی که بازیگر اصلیاش با درونیات خودش سر و کار دارد و از این منظر میتوان گفت «رگ خواب» میتواند شخصیترین فیلم فیلمساز به حساب بیاید.
حمید نعمت الله همواره به انتخاب های خاص برای موسیقی فیلم هایش مشهور است. از فیلم «بی پولی» تا رگ خواب سهراب پورناظری به آهنگساز ثابت فیلمهای حمید نعمت الله تبدیل شده و بعد از آن در «آرایش غلیظ» علاوه بر سهراب پور ناظری، حمید نعمت الله با همایون شجریان برای ترانه تیتراژ فیلمش همکاری کرد. ترانه ای که طرفداران زیادی به دست آورد و مورد استقبال قرار گرفت. فیلم تازه نعمت اله فضای تلخ و غمگینی دار و موسیقی سهراب پور ناظری تفاوت زیادی با کارهای او برای دو فیلم قبلی نعمت الله دارد.
حمید نعمت الله پیش از این همه فیلم هایش را برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر نمایش داده است. «رگ خواب» هم قبل از جشنواره سی و چهارم کلید خورد و پیش بینی میشد این فیلم در جشنواره سی و چهارم حضور داشته باشد. اما طولانی شدن فیلمبرداری باعث شد خبر احتمال نمایش فیلم حمید نعمت الله در بخش بین الملل جشنواره فجر مطرح شود که این اتفاق هم نیفتاد و با وجود اینکه قصد تهیهکننده فیلم اکران آن پیش از جشنواره سی و پنجم است بود گویا تصمیم سازندگان در دقیقه نود بر حضور فیلم در جشنواره سی و پنجم بود.
رگ خواب را معصومه بیات همسر حمید نعمت الله به نگارش درآورده است که به ماجرای اضمحلال یک زن میپردازد و نقش اصلی این فیلم را لیلا حاتمی ایفا می کند.
نکته مهم و غافلگیرانه فیلم:
لیلا حاتمی قبل از ساخت «رگ خواب» یکبار در «سر به مهر» ساخته هادی مقدم دوست، همکار و دوست دیرینه نعمتالله تجربه بازی در نقشهای خلوت و درونی را داشته است. برای همین خیلی عجیب نیست اگر او را مجدد در قالب نقشی این چنین ببینیم و با توجه به تجربه خوب و استقبال مخاطبان از «من» که سال گذشته یک حاتمی متفاوت را جلوی روی مخاطب گذاشت، «رگ خواب» میتواند روی حضور لیلا حاتمی حساب ویژهای باز کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- درباره فیلم «پیر پسر»؛ پدر خانه را ویران کرد
- چه را حبیب از حمید آموخت!؟
- یک چالش عجیب در پایانبندی یک فیلم؛ تنش بین سازندگان «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» بالا گرفت
- لیلا حاتمی در ۵سالگی خیابانهای تهران را خلوت کرد!
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد؛ «پیر پسر» برگزیده روتردام شد
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- در انتظار جغدی خیالی به نام هِدا/ نگاهی به فیلم «نبودن»
- لیلا حاتمی در فیلم سینماگر سرشناس آمریکایی
- معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی: وضعیت «قاتل و وحشی» تغییر نکرده/ پروانه نمایش فقط برای خارج از کشور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





