تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۱:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 42364

سد معبر«سد معبر» نماینده سینمای اجتماعی در جشنواره فجر امسال است. محسن قرایی در دومین تجربه کارگردانی خود سراغ فیلم نامه نویسنده ای رفته است که سال گذشته با «ابد و یک روز» توانست سال سینمایی را به نام خود ثبت کند.

به گزارش سینماسینما، «سد معبر» همانطور که از اسمش پیداست درباره نیروهای شهرداری است که جلوی سد معبر را می گیرند. اتفاقی که در چند سال اخیر با درگیری های برخی نیروهای شهرداری در شهرهای مختلف موضوع روز رسانه ها قرار داشت و حالا محسن قرایی با فیلم نامه ای از سعید روستایی آن را جلوی دوربین برده است.

حامد بهداد در قامت یکی از این ماموران یکی از نقاط قوت فیلم به حساب می آید.

این فیلم سینمایی که اواخر تیرماه امسال کلید خورد و پس از گذراندن فیلمبرداری در لوکیشن‌های تهران، اوایل شهریور ماه به کار خود پایان داد، اثری اجتماعی است که بعنوان دومین تجربه سینمایی محسن قرایی داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می‌کند که در تلاش است وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد.

این نخستین همکاری محسن قرایی با بهمن کامیار است که سال گذشته فیلم سینمایی «مرداد» را در مقام کارگردان تولید کرده است و به تازگی نسخه ابتدایی آن را نیز به دبیرخانه جشنواره رسانده است تا در صورت پذیرفته شدن، با دو اثر در جایگاه تهیه‌کننده و کارگردان در فجر سینمای ایران حضور داشته باشد.

عوامل و بازیگران فیلم: 

در این فیلم حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح‌الله طاهری، مهدی میری، نگار عابدی، علیرضا کمالی‌نژاد، گیتی قاسمی، حسام محمودی، بازیگر خردسال: رونیکا نعمت الله و با حضور محسن کیایی به ایفای نقش پرداخته اند.

اسامی کامل عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان: محسن قرایی، تهیه کننده : بهمن کامیار، نویسنده : سعید روستایی، مدیر تولید: سجاد رحیمی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: نگار نعمتی، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، مدیر تدارکات: محمد ابراهیمی، مدیر برنامه ریزی: امین قوامی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الله، دستیار اول کارگردان: کریم امینی، مدیر تبلیغات: میثم میرزایی، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان و مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی: میثم محمدی.

نکته مهم و غافلگیرانه فیلم: 

آنطور که از فضای فیلم می آید، «سد معبر» اگر بتواند در قصه و روایت با انسجام جلو برود یکی از فیلم هایی است که در بخش های مختلف از جمله کارگردانی، فیلمنامه و بازیگری می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

اخبار فیلم سینمایی «سد معبر» را می توانید اینجا دنبال کنید.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها