مدیر شبکه مستند سیما در حکمی فتح الله امیری را به سمت مشاور خود در تولید مستندهای حیات وحش منصوب کرد.
به گزارش سینماسینما در متن این حکم آمده است:
«نظر به مراتب تجربه و تخصص جنابعالی در حوزه تولید مستند حیات وحش و اشرافی که بر شرایط حاکم بر حیات وحش کشور دارید، جنابعالی را به سمت مشاور خود در تولید مستندهای حیات وحش منصوب می کنم.
امیدوارم با همکاری و بهره مندی از تجربیات دیگر مستنندسازان این حوزه، فرهنگ عمومی جامعه برای حفاظت از محیط زیست کشور را ارتقاء داده و شاهد تولید مستندهای کیفی تر حیات وحش در شبکه مستند باشیم».
فتح الله امیری کارشناسی ارشد تهیه کنندگی مستند از دانشگاه صدا وسیما، عضو انجمن مستندسازان ایران ، عضو انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران و عضو ستاد محیط زیست سازمان صداوسیماست.
این مستند ساز بیش از ۵۰ جایزه داخلی و ۲۰ جایزه بین المللی برای آثار مختلف که همگی در عرصه محیط زیست و حیات وحش ایران تولید شده اند، در کارنامه کاری اش دارد و از افتخاراتش می توان به برنده سیمرغ بهترین مستند بلند در سال ۱۳۹۰ برای مستند «در جستجوی پلنگ ایرانی»، تندیس جایزه بزرگ بهترین فیلم جشنواره سینما حقیقت در سال ۹۳ برای مستند «حیات در رگهای سرد»، تندیس سرو بهترین مجموعه مستند سیما جشنواره جام جم سیما ۱۳۹۲ برای تهیه کنندگی مجموعه «خزندگان ایران»، تندیس سرو بهترین کارگردانی مستند سیما جشنواره جام جم سیما ۱۳۹۷ برای مستند« محیط بان و پلنگ» و جایزه بهترین مستند جشنواره ملی دانشجویان ایران برای مستند «زندگی در کسوف» اشاره کرد.
امیری با ساخت «در قلمرو افعی دم عنکبوتی» موفق شد جایزه «وایلد اسکرین» که یکی از معتبرترین جایزههای سینمای حیات وحش و مشهور به اسکار سبز است را دریافت کند.
او همچنین داور جشنواره های ملی و بین المللی محیط زیستی از جمله جشنواره متسالو استونی در سال ۲۰۱۹ و جشنواره فیلم های محیط زیستی سوندریو ایتالیا در سال ۲۰۲۰ بوده است و از آثار متاخرش می توان به «در گرداب انقراض»، «هوبره» و «قرقبان» اشاره کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





