چهلوسومین دوره جوایز «اُلیویه» مهمترین رویداد تئاتر در بریتانیا با تقسیم بیشتر جوایز میان سه نمایش، برگزار شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از گاردین، در مراسم پایانی جوایز تئاتر «لاورنس اُلیویه» که در سالن رویال آلبرت هال لندن برگزار شد و سه نمایش «همراهی»، «وراثت» و «اهل دور دست» هر کدام موفق به کسب چهار جایزه شدند تا به صورت مشترک برندگان بزرگ این رویداد مهم در عرصه تئاتر نام گیرند.
فهرست برندگان چهل و سومین دوره جوایز تئاتر «اُلیویه» از این قرار است:
بهترین نمایش درام جدید: وراثت
بهترین نمایش کمدی جدید: خانه هستم عزیزم
بهترین نمایش موزیکال جدید: اهل دور دست
بهترین کارگردانی: استفن دالدری (وراثت)
بهترین بازسازی نمایش درام: همراهی
بهترین بازسازی نمایش: تابستان و دود
بهترین بازسازی نمایش موزیکال: همراهی
بهترین بازیگر مرد: کایل سولر (وراثت)
بهترین بازیگر زن: پاتسی فِران (تابستان و دود)
بهترین بازیگر مرد نمایش موزیکال: کوبنا هالدبروک (تینا تاندر)
بهترین بازیگر زن نمایش موزیکال: شارون دِکلارک (کارولین)
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: کریس والی (ستوان اینیشمور)
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: مونیکا دولان (همه چیز درباره ایو)
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نمایش موزیکال: جاناتان بایلی (همراهی)
بهترین بازیگر نقش مکمل زن نمایش موزیکال: پتی لوپون (همراهی)
بهترین طراحی صحنه: بانی کریستیز (همراهی)
بهترین طراحی لباس: کاترین زوبر (پادشاه و من)
بهترین نورپردازی: جان کلارک (وراثت)
جوایز تئاتر «اُلیویه» در سال ۱۹۷۶ بنیان نهاده شد و در آغاز «جایزهٔ تئاتر انجمن وست اِند» نام داشت اما در سال ۱۹۸۴ میلادی، به افتخار «لارنس اُلیویه» تغییر نام داد و مهمترین رویداد هنری در عرصه تئاتر بریتانیا و معادل جوایز تئاتر تونی آمریکا محسوب میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تئاتر در زمانه فناوری غیرمتمرکز و کنشهای اجتماعی ناهمگن/ کاربرانِ متکثر مجوز صادر میکنند
- آزاده صمدی: تئاتر و سینما که پارک نیست!
- تالارهای نمایشی و سینماها چه روزهایی تعطیل است؟
- گزارشی از عملکرد اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- برنامه تعطیلی کلیه سالنهای نمایش اعلام شد
- اعلام تاریخ برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان
- با یاد درگذشتگان؛ سایت انجمن صنفی تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «دیدارو» در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد؛ تماشای تئاتر به شیوه واقعیت مجازی به حقیقت پیوست
- بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به تعویق افتاد
- رقابت ۷ نمایش خیابانی کودک و نوجوان در جشنواره بیست و هفتم
- نگاهی به نمایش «شاعر» / در ستایش دل آگاهی و نکوهشِ کژرفتاری
- آثار حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد
- درک درستِ یک متن دشوار/ نگاهی به نمایش «هیچ کس جیمی نمیشه»
- جهل و جبر/ نگاهی به نمایش «اون و اراذل کوچه پشتی یا از پیراهن دموکراسی خون میچکد»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





