برگزیدگان سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخشهای مختلف معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد خبری سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، اسامی برگزیدگان این رویداد در بخشهای مختلف به شرح زیر اعلام شد.
مسابقه بینالملل (سینمای سعادت)
میریانا کارانوویچ، بریلانته مامندوزا، لیلا پاکالنینا، اِلما تاتارِگیج، مورتن کاوفمان، فاطمه معتمدآریا و شهرام مکری داوران بخش مسابقه بینالملل (سینمای سعادت)، جوایز این بخش را بهشرح زیر اعلام کردند:
سیمرغ زرین بهترین فیلم: «نور طبیعی» به کارگردانی دنژ ناگ و تهیهکنندگی اینسه بوکا گروبه، کارولین پیراس و ملانی بلاکس دورف محصول مجارستان، لتونی، فرانسه، آلمان
سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی: «بهداشت اجتماعی» به کارگردانی دنی کوته محصول کانادا
سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه: فریت کاراهان و گلستان آچت برای فیلم «حافظ برادر» به کارگردانی فریت کاراهان محصول ترکیه و رومانی
سیمرغ سیمین بهترین بازیگر زن: لائورا برن بازیگر «هلن» به کارگردانی آنتی یوکینن محصول فنلاند و استونی
سیمرغ سیمین بهترین بازیگر مرد: حمید فرخنژاد برای بازی در «میجر» به کارگردانی احسان عبدیپور محصول ایران
سیمرغ سیمین بهترین فیلم کوتاه: «دیوار سفید» به کارگردانی مشترک آندرا بروشا و مارکو اسکوتوزی محصول ایتالیا
لوح تقدیر فیلم کوتاه: «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمیخانی محصول ایران
مسابقه جلوه گاه شرق
مستانه مهاجر، مارینا گلبهاری، محمود فاضل جوشکون، دیانا آشیموا و فاطمه حسن الرمیحی داوران بخش جلوهگاه شرق، جوایز این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:
سیمرغ زرین بهترین فیلم: «سیارک» به کارگردانی و تهیهکنندگی مهدی حسینیوند عالیپور محصول ایران
سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی: «صحنهزنی» به کارگردانی علیرضا صمدی محصول ایران
سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه: «۲۰۰ متر» به کارگردانی امین نایفه محصول اردن، فلسطین، قطر، سوئد، ایتالیا
سیمرغ سیمین برای بهترین دستاورد هنری (جایزه ویژه هیئت داوران): مارک لی پینگ بینگ فیلمبردار «آنیما» به کارگردانی چاو جینلینگ محصول چین
تندیس بهترین فیلم کوتاه: «بیت لحم ۲۰۰۱» به کارگردانی ابراهیم حنضل محصول فلسطین
دیپلم افتخار بهترین بازیگری: دا این یو برای بازی در «من خودم را به آتش نمیزنم» محصول کره جنوبی
جایزه بهترین فیلم اول
مرتضی فرشباف، لورتا گاندولفی، دینا یوردانوفا داوران بخش فیلمهای اول جایزه این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:
«بوتاکس» به کارگردانی کاوه مظاهری محصول ایران و کانادا
جایزه نتپک
ان دمی ژروه، ایتالواسپینلی و فرهاد توحیدی داوران نتپک، برگزیده این بخش را به شرح زیر معرفی کردند:
«میجر» به کارگردانی احسان عبدیپور محصول ایران
جایزه فیپرشی
امید روحانی، آلین تاشچیان، جووانی ویمرکاتی هیئت داوران جایزه فیپرشی، برگزیده این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:
«۲۰۰ متر» به کارگردانی امین نایفه محصول اردن، فلسطین، قطر، سوئد، ایتالیا
جایزه بینالادیان
حجتالاسلام حبیبرضاارزانی، ماگیمای پراگاسام و مگالی فان ریت داوران جایزه بینالادیان، فیلم برگزیده این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:
«سگها دیشب نخوابیدند» به کارگردانی رامین رسولی محصول مشترک افغانستان و ایران
جایزه محمد امین(ص)
«هراس» به کارگردانی ایوایلو هریستوف از بلغارستان
سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیهکننده سینما در تهران، برگزار شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه سرگشادهی امیر اثباتی به خانه سینما؛ مطالبهی حذف مجوزهای ساخت و نمایش فیلم، وظیفهی خانه سینماست
- برای هشتمین دوره پیاپی؛ محمدمهدی عسگرپور نایبرئیس فیاپف شد
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- برگزاری هماندیشی انجمن صنفی ویاودی / شتابِ قانونگریزِ دیجیتال و تلاش برای انتظامبخشی به پلتفرمها
- «ترانه تارخ»؛ پرترهای از زندگی امین تارخ/ عسگرپور: وجوه آموزشی تارخ فراتر از مرزهای خودمان بود/ اسعدیان: امین تارخ را زود از دست دادیم
- عسگرپور: مسئولان سینما باید ممنوع از فعالیت شوند نه سینماگران/ تنها کشور دنیاییم که جلوی فعالیت هنرمندان را میگیرد
- شب آهنگساز برگزار شد؛ نکوداشت هنرمندی که برای یک جامعه بهتر کوشش میکند
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- عسگرپور: واگذاری تنظیمگری به هر نهادی نیازمند قانون است و نه آییننامه
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- با حضور ایرج راد، حمیدرضا نوربخش و محمدمهدی عسگرپور؛ خانه هنرمندان میزبان «مداخله نهادهای هنری در صورتبندی امروز و فردا» میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





