برگزیدگان سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخشهای مختلف معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد خبری سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، اسامی برگزیدگان این رویداد در بخشهای مختلف به شرح زیر اعلام شد.
مسابقه بینالملل (سینمای سعادت)
میریانا کارانوویچ، بریلانته مامندوزا، لیلا پاکالنینا، اِلما تاتارِگیج، مورتن کاوفمان، فاطمه معتمدآریا و شهرام مکری داوران بخش مسابقه بینالملل (سینمای سعادت)، جوایز این بخش را بهشرح زیر اعلام کردند:
سیمرغ زرین بهترین فیلم: «نور طبیعی» به کارگردانی دنژ ناگ و تهیهکنندگی اینسه بوکا گروبه، کارولین پیراس و ملانی بلاکس دورف محصول مجارستان، لتونی، فرانسه، آلمان
سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی: «بهداشت اجتماعی» به کارگردانی دنی کوته محصول کانادا
سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه: فریت کاراهان و گلستان آچت برای فیلم «حافظ برادر» به کارگردانی فریت کاراهان محصول ترکیه و رومانی
سیمرغ سیمین بهترین بازیگر زن: لائورا برن بازیگر «هلن» به کارگردانی آنتی یوکینن محصول فنلاند و استونی
سیمرغ سیمین بهترین بازیگر مرد: حمید فرخنژاد برای بازی در «میجر» به کارگردانی احسان عبدیپور محصول ایران
سیمرغ سیمین بهترین فیلم کوتاه: «دیوار سفید» به کارگردانی مشترک آندرا بروشا و مارکو اسکوتوزی محصول ایتالیا
لوح تقدیر فیلم کوتاه: «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمیخانی محصول ایران
مسابقه جلوه گاه شرق
مستانه مهاجر، مارینا گلبهاری، محمود فاضل جوشکون، دیانا آشیموا و فاطمه حسن الرمیحی داوران بخش جلوهگاه شرق، جوایز این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:
سیمرغ زرین بهترین فیلم: «سیارک» به کارگردانی و تهیهکنندگی مهدی حسینیوند عالیپور محصول ایران
سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی: «صحنهزنی» به کارگردانی علیرضا صمدی محصول ایران
سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه: «۲۰۰ متر» به کارگردانی امین نایفه محصول اردن، فلسطین، قطر، سوئد، ایتالیا
سیمرغ سیمین برای بهترین دستاورد هنری (جایزه ویژه هیئت داوران): مارک لی پینگ بینگ فیلمبردار «آنیما» به کارگردانی چاو جینلینگ محصول چین
تندیس بهترین فیلم کوتاه: «بیت لحم ۲۰۰۱» به کارگردانی ابراهیم حنضل محصول فلسطین
دیپلم افتخار بهترین بازیگری: دا این یو برای بازی در «من خودم را به آتش نمیزنم» محصول کره جنوبی
جایزه بهترین فیلم اول
مرتضی فرشباف، لورتا گاندولفی، دینا یوردانوفا داوران بخش فیلمهای اول جایزه این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:
«بوتاکس» به کارگردانی کاوه مظاهری محصول ایران و کانادا
جایزه نتپک
ان دمی ژروه، ایتالواسپینلی و فرهاد توحیدی داوران نتپک، برگزیده این بخش را به شرح زیر معرفی کردند:
«میجر» به کارگردانی احسان عبدیپور محصول ایران
جایزه فیپرشی
امید روحانی، آلین تاشچیان، جووانی ویمرکاتی هیئت داوران جایزه فیپرشی، برگزیده این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:
«۲۰۰ متر» به کارگردانی امین نایفه محصول اردن، فلسطین، قطر، سوئد، ایتالیا
جایزه بینالادیان
حجتالاسلام حبیبرضاارزانی، ماگیمای پراگاسام و مگالی فان ریت داوران جایزه بینالادیان، فیلم برگزیده این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:
«سگها دیشب نخوابیدند» به کارگردانی رامین رسولی محصول مشترک افغانستان و ایران
جایزه محمد امین(ص)
«هراس» به کارگردانی ایوایلو هریستوف از بلغارستان
سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیهکننده سینما در تهران، برگزار شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه سرگشادهی امیر اثباتی به خانه سینما؛ مطالبهی حذف مجوزهای ساخت و نمایش فیلم، وظیفهی خانه سینماست
- برای هشتمین دوره پیاپی؛ محمدمهدی عسگرپور نایبرئیس فیاپف شد
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- برگزاری هماندیشی انجمن صنفی ویاودی / شتابِ قانونگریزِ دیجیتال و تلاش برای انتظامبخشی به پلتفرمها
- «ترانه تارخ»؛ پرترهای از زندگی امین تارخ/ عسگرپور: وجوه آموزشی تارخ فراتر از مرزهای خودمان بود/ اسعدیان: امین تارخ را زود از دست دادیم
- عسگرپور: مسئولان سینما باید ممنوع از فعالیت شوند نه سینماگران/ تنها کشور دنیاییم که جلوی فعالیت هنرمندان را میگیرد
- شب آهنگساز برگزار شد؛ نکوداشت هنرمندی که برای یک جامعه بهتر کوشش میکند
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- عسگرپور: واگذاری تنظیمگری به هر نهادی نیازمند قانون است و نه آییننامه
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- با حضور ایرج راد، حمیدرضا نوربخش و محمدمهدی عسگرپور؛ خانه هنرمندان میزبان «مداخله نهادهای هنری در صورتبندی امروز و فردا» میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





