«دور دیگر» ساخته توماس وینتربرگ به عنوان بهترین فیلم سیو سومین دوره جوایز فیلم اروپا انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم دانمارکی «دور دیگر» در مراسم مجازی شنبه شب موفق شد تا مهمترین جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۰ را درو کند و علاوه بر جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردان را برای توماس وینتربرگ و بهترین بازیگر را برای مدس میکلسن از آن خود کند. میکلسن در این فیلم در نقش یک معلم دبیرستانی الکلی بازی کرده است.
علاوه بر این وینتربرگ که نویسنده فیلمنامه این فیلم بوده موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه شد و این جایزه را با توبیاس لیندهولم که با وی برای نوشتن فیلمنامه همکاری کرد بود، به طور مشترک دریافت کرد.
وینتربرگ در هنگام دریافت جایزه گفت: هیچیک از فیلمهای من هرگز بدون حمایت سیستمهای حمایتی کشورم و فیلمسازی اروپا به طور کل، ساخته نشدهاند. اولین فیلمم درباره کودکآزاری بود و دومی باز هم درباره همین موضوع بود و حالا فیلمی درباره مردان سفیدپوستی ساختهام که به جوانان آموزشهای گمراهکننده میدهند. ساخت چنین فیلمهایی هرگز خارج از این قاره ممکن نبود و من بسیار افتخار میکنم که در این قاره جایزه می گیرم.
این فیلمساز فیلمش را به یاد دختر ۱۹ سالهاش آیدا اهدا کرد که او را در یک تصادف رانندگی تراژیک و اندکی پس از شروع فیلمبرداری «دور دیگر» از دست داد. وی افزود: او خیلی این پروژه را دوست داشت. او بخشی از این پروژه بود و قرار بود در آن بازی کند. فیلم در مدرسه او ساخته شد؛ با دوستانش در کلاس خود او و تنها چیزی که پس از مرگ او برایم معنا داشت ادامه دادن این فیلم برای او بود.
میکلسن نیز وقت پذیرفتن جایزهاش از دختر فقید کارگردان فیلم یاد کرد و گفت نور او در دل این فیلم زنده است و ما موفقیتهای فیلم را به آیدا تقدیم میکنیم.
این بازیگر اکنون در بریتانیا در حال بازی در فیلم «هیولاهای شگفتانگیز ۳» است.
این برنامه اهدای جوایز با حضور بیش از ۴۰ فیلمساز از سراسر اروپا همراه شد که از خانههایشان در این مراسم شرکت کردند. این در عین حال آخرین دورهای بود که ویم وندرس به عنوان رییس آکادمی فیلم اروپا و ماریون دورینگ به عنوان مدیر این آکادمی فعالیت میکردند.
فهرست کامل برندگان چنین است:
بهترین فیلم اروپا: «دور دیگر»
بهترین کارگردان اروپا: توماس وینتربرگ برای «دور دیگر»
بهترین بازیگر مرد اروپا: مدس میکلسن برای «دور دیگر»
بهترین بازیگر زن اروپا: پائولا بیر برای «آندین»
کشف اروپا: کارلو سیرونی برای «تنها»
بهترین فیلمنامه اروپا: توماس وینتربرگ و توبیاس لیندهولم برای «دور دیگر»
بهترین مستند اروپا: «جمعی»
بهترین کمدی اروپا: «ضربه بزرگ»
بهترین انیمیشن بلند اروپا: «جوزف»
بهترین فیلم کوتاه اروپا: «همه گربهها در تاریکی خاکستری هستند»
بهترین فیلمبرداری اروپا: متئو کوکو برای «پنهان»
بهترین تدوین اروپا: ماریا فنتستیکا والموری برای «یک بار دیگر در برابر نقض عهد»
بهترین طراحی تولید اروپا: کریستینا کاسالی برای «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد»
بهترین طراحی لباس اروپا: اروسولا پاتزاک برای «پنهان»
بهترین طراحی چهره و مو اروپا: یولاندا پینا، فلیکس تررو و نیکو دیاز برای «سنگر بیپایان»
بهترین موسیقی فیلم اروپا: داشا دائنهاودر برای «آلکساندر پلاتس برلین»
بهترین صدابرداری اروپا: یولاندا دیکارسین برای «دختر کوچولو»
بهترین جلوههای ویژه اروپا: ایناکی ماداریاگا برای «پلتفرم»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- منتقد سینما: «درباره الی» بهتر از فیلم «شکار» است
- ۲۰ کارگردان بهترینهای سال را انتخاب کردند/ دل تورو تا وس اندرسون
- مدس میکلسن بازیگر فیلم ترسناک شد/ بازگشتی به دهه ۸۰
- سوی پر رنگ تاریکی/ بررسی فیلم «پلتفرم» با تکیه بر نظریات رولان بارت
- دوازدهمین جلسه شورای راهبردی اکران برگزار شد؛ آیا اکران آنلاین گسترش مییابد؟/ لزوم همافزایی ظرفیت پلتفرمها
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- کمیته مشترک رفع موانع اشتغالزایی و تولید در نمایش خانگی تشکیل شود
- به دلیل روند افزایش کرونا؛ پخش ویدئو اجراهای بخش صحنهای «تئاتر فجر» از پلتفرمها
- ضرغامی: توسعه پلتفرمهای دیجیتال در همراه اول حاصل نگاه خوب و خلاق مدیریتی است
- گفتوگوی خبرگزاری دانشجو با کیوان کثیریان (بخش اول)/ سیاستهای چندگانه و سلیقهای ممیزی همه را گیج کرده است
- «پلتفرم»؛ هیاهوی بسیار برای هیچ
- مسئول ممیزیهای شبکه نمایش خانگی که این روزها اوج گرفته کیست
- فیلمبرداری «ایندیانا جونز ۵» هفته آینده آغاز میشود
- «دی کاپریو» در نسخه انگلیسی زبان فیلم برنده اسکار
- حکایت یک شکایت!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





