
در حالی که اعلام شده بود بلیت تمام سانسهای اول سینماها نیمبها خواهد بود، فیلمهای نوروزی در همه سانسها با «سقف» قیمت همان سینما به مخاطبان فروخته میشوند.
به گزارش سینماسینما، پس از افزایش قیمت بلیت سینماها شورای صنفی نمایش اعلام کرد که سانس ابتدایی فیلمها نیمبها است و حتی پیشنهاد اولیه شورای صنفی نیمبها شدن دو سانس اول بود که مراجعه به سایتهای فروش بلیت نشان میدهد همان نیمبها شدن سانس اول هم حذف شده است.
در اینباره قاصد اشرفی – رییس انجمن سینماداران – با تایید این موضوع گفت: تصمیم اولیه نیمبها شدن بلیت سانسهای اول برای زمانی بود که پیشنهاد بلیت ۵۰ هزار تومانی مطرح شد ولی وقتی وزارت ارشاد بلیت ۴۵ هزار تومانی – در واقع ۴۰ هزار تومان به اضافه ارزشافزوده – را مصوب کرد، نیمبها شدن بلیت سانسهای اول منتفی شد.
او تاکید کرد: قیمت بلیت خیلی پایین اعلام شده چون با هزینههای سینما هیچ همخوانی ندارد. وقتی درآمد با هزینه متناسب نیست، سینمادار چطور باید سینمایش را اداره کند؟ اقتصاد معادله دارد و برای رونق چرخ اقتصادی سینما باید همه چیز را در این معادله درنظر گرفت. این در حالی است که باید ابتدا یک بررسی کارشناسی میشد تا ببینند هزینه یک روز سینما چقدر است و قیمت بلیت چقدر است!
او با ابراز امیدواری از اینکه سینماها با فیلمهای نوروزی رونق بگیرند، تاکید کرد: اگر تصمیم عاجلی برای وضعیت سینماها گرفته نشود، بسیاری از سالنها با مشکل روبهرو میشوند و با متناسب نبودن دخل و خرج مجبور به تعطیلی میشوند.
با وجود اینکه سانس ابتدایی سینماها نیمبها نیست ولی روزهای سهشنبه همچنان بلیتها نیمبها فروخته میشوند.
در حال حاضر فیلمهای «گل به خودی»، «قدغن» و «موقعیت مهدی» از فیلمهای نوروزی در حال اکران هستند و چهار فیلم «روز صفر»، «مرد بازنده»، «شادروان» و «سگبند» از چهارشنبه ۲۵ اسفند روی پرده میروند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





