• صفحه اصلی
  • خبر
  • پلاس
  • گزارش
  • نقد/یادداشت
  • گفت و گو
  • سینمای جهان
  • عکس
  • فیلم
  • نوستالژی
  • چهره ها
  • تلویزیون
  • نمایش خانگی
  • تئاتر
  • اخبار کسب و کارها
  • سازمان آگهی ها
  • درباره ما
  • مرامنامه

پایگاه خبری تحلیلی سینماسینما

  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • نقد / یادداشت
  • گفت و گو
  • سینمای جهان
  • عکس
  • فیلم و صدا
  • نوستالژی
  • چهره ها
  • تلویزیون
  • نمایش خانگی
  • تئاتر
  • کسب و کارها
  • پلاس
امروز: دوشنبه , ۱ دی ۱۴۰۴
  • نظرخواهی
  • نظرسنجی
  • آگهی
  • درباره ما
  • مرامنامه
  • English
تاریخ انتشار:1402/07/21 - 22:12 تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 190861

بهروز نشان : فیلم پسران دربا برگزیده جشنواره کودک شد ولی برای اکران آن مشکلات زیادی داشتیم

 تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آلفا و ربات نابودگر» با بیان اینکه حضور در سینمای کودک، مانند معلمی است و باید عاشق بود گفت فیلم جدیدش شانس بسیار خوبی برای موفقیت در اکران در سینماهای ایران دارد.

به گزارش سینماسینما ،بهروز نشان در گفت‌و‌گو با پانا در پاسخ به اینکه تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینمایی اغلب به فکر بازگشت سرمایه مالی هستند و به همین دلیل به ساخت فیلم‌های سینمای کودک رود نمی‌کنند، گفت: « این بخش از ماجرا به عشق و علاقه‌ای که افراد به سینمای کودک دارند، ارتباط دارد من در دوره قبلی جشنواره فیلم کودک در اصفهان، فیلمی به نام «پسران دریا» داشتم که اتفاقاً فیلم برگزیده جشنواره شد. اما برای اکران فیلم با مشکلات فراوانی مواجه شدیم.»

او افزود: «اصولاً صاحبان سینماها علاقه‌ای به نمایش فیلم کودک ندارند و یک سانسور خاصی در سینمای کودک اتفاق می‌افتد درحالی‌که در تمام جهان، سینمای کودک یکی از پربیننده‌ترین ژانرهای سینمایی کشورهای سراسر دنیا است. در ایران نیز این کار به‌راحتی قابل‌حل است. مساله‌ای مهم این است که هیچ‌گاه یک هم‌افزایی میان ارگان‌های متولی سینمای کودک مانند وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما وجود نداشته است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همیشه برای فیلم‌های کودک، ضربه خورده است چراکه به‌عنوان‌مثال زمان اکران یک فیلم کودک در ساعت ۱۱ صبح قرار می‌گیرد که مخاطب فیلم در آن ساعت، مدرسه است.»

نشان درباره سختی‌های ساخت فیلم کودک، تصریح کرد: «اصولاً تولید و اکران فیلم کودک خیلی سخت است اما ساخت این ژانر فیلم مانند معلمی، وابسته به عشق و علاقه افراد است. من می‌دانم که در کار ساخت فیلم کودک، سودی نخواهم برد اما به خاطر معنویتی که برای من مهم است، باز به سراغ تولید فیلم کودک می‌روم.»

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آلفا و ربات نابودگر» درباره ویژگی‌های سینمای کودک و نوجوان گفت: « فیلم کودک و نوجوان همان‌طور که از عنوانش پیدا است، باید برای قشر کودک و نوجوان ساخته شود. برخی فیلم‌هایی ساخته می‌شود که هیچ ارتباطی با کودکان ندارد اما به‌صرف اینکه یک نوجوان در آن ایفای نقش می‌کند به‌عنوان فیلم کودک معرفی می‌شود. وظیفه فیلم‌سازهای کودک و نوجوان در ایران، این است که بداند با چه چالش‌هایی با کودک و نوجوان مواجه است و چیزی را به جلوی دوربین ببرد که رقیب خوبی برای فضای مجازی باشد.»

وی درباره این موضوع که قصد دارد«آلفا و ربات نابودگر» را به جشنواره‌های خارجی بفرستد اظهار کرد: « فیلم پسران دریا که فیلم قبلی من بود، فضایی داشت که در خارج از کشور با واکنش‌های مثبتی مواجه شد و هم‌اکنون نیز در یک جشنواره‌ای در هند درحال اکران است، اما فیلم آلفا و ربات نابودگر کاملاً برای کودکان ایرانی ساخته‌شده است.»
نشان افزود: « فیلم آلفا و ربات نابودگر با یکسری مضامین و فضاهایی ساخته‌شده است که شاید مخاطبان خارجی متوجه آن نشوند، به همین دلیل این فیلم شانس بسیاری برای در اکران ایران دارد و به موفقیت خوبی از اکران در سینماهای ایران خواهد رسید.»

منبع : پانا

خبرنگار دانش‌آموز: محمدامین راست بندی

برچسب‌ها: آلفا و ربات جادوگر, بهروز نشان

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

  • دبیر پنجمین جشنواره فیلم کوتاه موج انتخاب شد
  • اکران دو فیلم ایرانی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شارجه
  • پنج فیلم‌نامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
  • انتقاد بهروز نشان از وضعیت ناعادلانه اکران/ «پسران دریا» متعلق به فارابی است اما در سینمای خودش هم اکران نمی‌شود
  • جلیل اکبری صحت : اگر این روزها دل و دماغ سینما رفتن دارید ،فیلم پسران دریا را ببینید
  • بهروز نشان داور جشنواره فیلم اسپانیایی شد
  • معرفی برگزیدگان سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
  • «پسران دریا»، به کارگردانی افشین هاشمی در مراحل فنی

 

پربازدیدترین ها

  • آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» می‌شود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم 3.9k views
  • نقش و جایگاه چهره‌پردازی در سینمای ایران 373 views
  • داستان پرسر و صدای «بی‌سر و صدا» 372 views
  • مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایت‌محور تا روایتِ موردپسند صداوسیما 310 views
  • تاریخچه سریال‌های ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت 255 views

آخرین ها

  • «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازمان‌دهی روایت
  • «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
  • مدیران تلویزیون  به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
  • آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
  • «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
  • واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
  • استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
  • از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
  • پرویز شهبازی و سینمای مولف
  • معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
  • نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب‌ و کارها در ۲۰۲۶
  • نمایش مناسبات داخل زندان‌ها در سریال‌های نمایش خانگی چگونه است؟
  • «کفایت مذاکرات»؛ شوخی‌های نخ‌نما
  • چهل‌وسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
  • نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
  • مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق می‌کند
  • «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همه‌ی راه را بلد بود
  • سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
  • «کج ‌پیله» وقتی زن‌ها‌ از پوست خودشان، خارج می‌شوند
  • «راه دیگه‌ای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
  • تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
  • «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
  • پیش‌بینی‌های جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶ 
  • «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
  • جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران می‌شود
  • نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
  • «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
  • تحلیل روانکاوانه فیلم «دوست‌داشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
  • نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
  • درباره کامران فانی و ترجمه‌ای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
سینما سینما

سینما سینما در شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما می باشد و نقل مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.

طراحی وب سایت و بهینه سازی وب سایت دنیای وب