بهزاد فراهانی، یار قدیمی بهمن مفید میگوید دوستش مدتهاست که با جم همکاری ندارد و همچنان خواستهاش از مسئولان سینمایی و فرهنگی کشور این است که بگذارند این هنرمند پا به سن گذاشته اقلا تئاتر بازی کند.
به گزارش سینماسینما، بازیگر سرشناس جامعه تئاتر ایران میگوید: «بهمن مفید رفیق من است و میدانید که قوم وخویش من است و گرکانی است. فاصله گرکان تا ده ما خیلی نزدیک است. او نزدیک به ۱۷ سال است که در تهران زندگی میکند. سالهاست که ممنوع التصویر شده. شاید در همین ۱۷ سال آخرش من از ۱۷ راه با پنج تا رئیسجمهور وارد مذاکره شدم که مجوز بازی ایشان را بگیرم. این آخریها دیگر آقای جنتی لطف کردند و نظر مثبت دادند و وزارت اطلاعات هم برای بازی ایشان اتفاقاً نظر مثبت داد ولی نهادهای امنیتی دیگری، باز نگذاشتند. خب یکی مثل بهمن مگر چه گناهی کرده که باید این همه سال خانهنشین باشد؟ معلوم است که وقتی پیشنهادی به او میکنند، دو دل میشود برای رفتن. او هم زندگی دارد و باید زندگی کند.»
برای همین بود که او به جم رفت؟ فراهانی میگوید: «بله رفت جم بازی کرد و الان دوباره برگشته و دارد زندگیاش را میکند. اصلاً هم تجربه خوبی برایش نبود. بیسر و صدا رفت و بعد هم قبل از همه تصمیم گرفت برگردد و بیسر و صدا برگشت به زندگیاش. او آمده و حالا میخواهد بازی کند. چرا نمیگذارند بازی کند؟ یعنی واقعاً آقای بهمن مفید خیلی هنرپیشه مشکلداری است؟ چه کار خلافی انجام داده؟ چه صحنه ناجوری بازی کرده که بعد از این همه سال از یادها نمیرود؟ او چه کار کرده است؟ در تمام دوران زندگیاش یکدفعه بغلدست درباریها دیده شده؟ تازه اگر دیده شده بود هم نباید فرقی میکرد. چون خیلیها هستند که آن دوران مدام در دربار بودند و بعد از انقلاب مشکلی برایشان پیش نیامد یا با یک معذرتخواهی برگشتند. این فرد که اصلاً از آن مشکلات هم نداشته است. بعد هم بهمن سالهاست که دارد در ایران زندگی میکند و باید روزیاش برسد. خدا روزی را داده، چرا عدهای جلویش را گرفتهاند؟ چرا نمیگذارند بازی کند؟ من برای تئاتر داش آکل دعوتش کردم اما نگذاشتند کار کند و هیچ دلیلی هم برایش نداشتند.»
او اینها را میگوید و ادامه میدهد: «الان اگر بگویی، میگویند فلان روز در یک پیشپردهخوانی، چیزی گفته که شاید سیاسی بوده! اینکه در فلان زمان بهمن مفید در یک سیاهبازی فلان حرف را زده است آخر اینقدر جرم دارد؟ او که الان میگوید ببخشید و بگذارید من بازی کنم. از همان ابتدا گفتم که بحث بر اساس خودی و ناخودی است. وگرنه یکی مثل بهمن مفید گناهی ندارد و اگر هم کاری کرده، خواسته که بخشیده شود.»
منبع: تماشاگران امروز
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





