به انتخاب شورای سیاستگذاری هشتمین دوره مسابقه و جشن عکاسان سینمای ایران، حسن هندی به عنوان دبیر این دوره انتخاب و فراخوان این رویداد منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، هندی که به عنوان عضو هیات مدیره و دبیر انجمن عکاسان سینمای ایران مسئولیت دارد بیش از ۱۵ سال در حرفه عکاسی سینما مشغول به فعالیت است.
در فراخوان هشتمین دوره مسابقه و جشن عکاسان سینمای ایران آمده است: «بعد از گذشت دو سال از برگزاری غیرحضوری مسابقه و جشن عکاسان سینمای ایران، امسال به استقبال هشتمین دوره برگزاری این رویداد هنری می رویم. طی دو سال گذشته شیوع بیماری کرونا مارا برآن داشت، تا به رسم سالیانه انجمن عکاسان سینما ارزیابی عکس هایی که ماحصل زحمات یکساله عکاسان سینما است را متوقف نکنیم و بدون برگزاری مراسم، معرفی عکاس سال سینما را تنها از طریق داوری آثار اعلام کنیم و امسال به هشتمین دوره برگزاری این رویدادهنری قدم میگذاریم. دوره ای که به زعم ما می توان به عکاسی فیلم نگاه دوبارهای داشت.
۱-شرکت در هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران برای تمامی اعضای انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران امکان پذیراست.
۲-آثارارسالی می بایست از فیلم های سینمایی و سریال های شبکه نمایش خانگی تولید یا اکران شده در فاصله زمانی ۱فروردین۱۴۰۰ تا پایان اسفند۱۴۰۱ باشند . آثاری که در دوره های قبل ارسال شده باشند، پذیرفته نخواهد شد.
۳-آثار ارسالی می بایست به صورت مجموعه عکس در دو بخش فیلم سینمایی و نمایش خانگی بصورت پنج عکس صحنه و سه عکس پشت صحنه باشد. امسال در این دو بخش به صورت مجزا تندیس شایستگی جشن اهدا خواد شد.
تبصره : هر عکاس می تواند با هرتعداد مجموعه عکس درمسابقه شرکت نماید. الویت بندی عکسها و مجموعه ها به عهده صاحبان آثار بوده و می بایست حتما توسط ایشان مشخص شود.
حداقل رزولوشن فایلها
-مجموعه عکسها با فرمت JPG با حداقل رزولوشن ۶ مگا پیکسل و ۳۰۰ دی پی آی باشند. مجموعه ها بصورت جداگانه با ذکر مشخصات عکاس و فیلم بر روی لوح فشرده تحویل گرفته خواهد شد .نیازی به چاپ عکسها نیست.
۴-امسال درکنار برگزاری بخش اصلی، بخش جنبی نمایشگاه با عنوان «سینما در مترو» تعریف شده است و تمام اعضای انجمن عکاسان سینما می توانند عکس فیلم هایی که در لوکیشن مترو ثبت شده را در این بخش شرکت دهند. این عکس ها بدون رعایت تاریخ تولید و اکران شامل عکس های صحنه و پشت صحنه فیلم ها، شبکه نمایش خانگی و سریال است و تعداد آثارارسالی به این بخش هم محدودیت ندارد. به سه عکاس برتر در این بخش جایزه تعلق خواهد گرفت.
۵- شرکت کنندگان با ارسال آثار خود اعلام می دارند که عکسهای ارسالی متعلق به ایشان بوده و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امربه عهده فرستنده آثاراست و مسئولیتی ازاین بابت متوجه برگزارکننده نیست. اما در صورت وقوع چنین امری، هرگونه عنوان، جایزه و امتیازی که به ارسال کننده تعلق گرفته باشد از وی پس گرفته خواهد شد.
۶- ازآنجا که فقط یک تندیس شایستگی به یک عکاس تعلق می گیرد، لذا فیلمهایی که دارای چند عکاس است، با یکدیگر توافق کرده فقط یک نفر را بعنوان عکاس آن فیلم انتخاب نمایند. درنهایت ازهر فیلم فقط یک عکاس مجاز به ارسال عکسهای آن فیلم است.
۷-حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی وانتشاراتی و چاپ کتاب با رعایت حقوق معنوی برای عکاس محفوظ است.
۸- فایلهای دریافتی که فاقد فرم تکمیل شده شرکت درهشتمین مسابقه عکس سینمای ایران باشند، پذیرفته نخواهند شد.
۹- شرکت کنندگان می بایست اطلاعات هر مجموعه شامل خلاصه داستان فیلم و سریال (در حد دو سطر) سال ساخت، تهیه کننده ،کارگردان، بازیگران اصلی، فیلمبردار، طراح صحنه و لباس و طراح چهره پردازی را در فرم مربوط به ثبت نام ذکر نمایند.
۱۰-ارسال آثار به منزله پذیرش همه مقررات مسابقه بوده و تصمیم گیری درخصوص موارد پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده و مورد قبول شرکت کننده است.
۱۱-مهلت ارسال آثار: از روز سه شنبه۱۶ خرداد ماه تا روز پنجشنبه ۸تیر ماه است و این زمان غیرقابل تمدید خواهد بود.
دریافت آثار: همانگونه که ذکر شد، آثار بر روی لوح فشرده با مشخصات ذکر شده ، به همراه فرم تکمیل شده شرکت در هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران، درون پاکت در بسته که نام شرکت کننده بر روی آن نوشته شده ، تحویل میز کانتر اطلاعات ساختمان شماره یک خانه سینما به آدرس خیابان بهار خیابان سمنان شماره ۲۹ شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





