دومین اکران اینترنتی «توران خانم» به کارگردانی رخشان بنیاعتماد و مجتبا میرتهماسب از ۲۰ مرداد آغاز می شود.
به گزارش سینماسینما، رخشان بنیاعتماد و مجتبی میرتهماسب کارگردانان فیلم «توران خانم» یادداشت مشترکی از وضعیت فروش اکران اول و اعلام زمان شروع اکران دوم این فیلم ارایه کرده اند.
متن این یادداشت را در زیر می خوانید:
پیش از آنکه بخواهیم از برنامهی دومین اکران اینترنتی فیلم تورانخانم بگوییم، لازم میدانیم گزارشی از نخستین اکران اینترنتی فیلم و استقبال از آن ارائه کنیم.
ایدهی اکران اینترنتی، ایدهای قدیمی بود که حتی سال گذشته که شش فیلم سری اول “مجموعه فیلمهای مستند کارستان” را به پخش رساندیم، قابل اجرا نبود. هم به دلایل فنی و زیرساختهای فضای مجازی و هم به دلایل اجرایی اکران فیلم در ایران. تا پیش از این، متکی بودیم به توان و ظرفیت اکران در گروه سینماهای هنروتجربه و بعد از آن پخش DVD در شبکه نمایش خانگی و نسخههایVOD بر روی اینترنت؛ که با همین امکانات و با در نظر گرفتن بیاعتنایی صداوسیما به پخش فیلمهای ما، خوشبختانه توانستیم مجموعه کارستان را به ظرفیت قابلقبولی از مخاطبِ هدف برسانیم که در سینمای مستند ایران کمنظیر بوده است.
اما به برکت تورانخانم، نخستین اکران اینترنتی فیلم پا گرفت و شد راهحل جدیدی برای اکران فیلمهای فرهنگی و مستقل و ارتباطی بیواسطه و همزمان با مخاطبِ علاقهمند در سراسر جهان؛ سینما به خانهها راه پیدا کرد و نمایشهای گروهی در مکانهای مختلف، شکلی جدید از سینما را رقم زد.
در فاصلهی یک هفته نمایشِ آنلاین که از ۲۶ خردادماه و همزمان با روز تولد خانم میرهادی شروع شد، ۱۳،۳۰۵ بلیط در داخل و خارج از ایران فروخته شد که حدود نیمی از درآمدِ آن بابت سهم سایتهای عامل فروش بلیط و نمایش فیلم و نیز هزینههای اجرایی و تبلیغات، کسر شد و عواید خالص ۴۰۰/۱۴۱/۷۰ تومان را برای “شورای کتاب کودک” و “فرهنگنامه کودکان و نوجوانان” ایجاد کرد که طبق وعدهی صاحبان اثر در تاریخ شانزدهم تیرماه جاری مستقیماً در اختیار هیأتمدیرهی این دو نهاد قرار گرفته است.
همین انگیزه و تقاضای بیش از اندازه برای اکرانِ دوبارهی فیلم، ما را بر آن داشت تا دومین اکران اینترنتی فیلم را برای ۲۰ تا ۳۱ مردادماه (۱۱ تا ۲۲ آگوست ۲۰۱۸) برنامهریزی کنیم تا هم راهی باشد برای گستردهتر کردن اندیشههای توران میرهادی و هم بهانهای باشد برای حمایت مخاطبان از نهادهای کودکی ایران.
و در این اکرانِ دوباره، چشم به راهِ اعتماد دوباره و حمایت چندبارهی شما تماشاگران فیلم هستیم.
رخشان بنیاعتماد، مجتبا میرتهماسب
اول مردادماه ۱۳۹۷
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- اختصاصی سینماسینما/ رخشان بنیاعتماد: هنرمند، مزدور و رعیتِ اربابان پادگانی نیست
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- ایران در جشنواره بینالمللی فیلم هند؛ یک داور و هشت فیلم
- تصویر چهل سال تهران در خانه تهران
- پروژه های «نیویورک ۲۰۲۰» و «پاریس به وقت کرونا» در جشن تصویر سال/ تشریح جزئیات جشن تصویر سال
- بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران از نگاه نویسندگان سینماسینما (۶)/ آزاده کفاشی، گلاره محمدی
- اعتراض کانون کارگردانان به صداوسیما
- رخشان بنیاعتماد: “زغال” یک هوای تازه در سینماست
- واکنش هنرمندان سرشناس ایرانی به تحریمهای ترامپ علیه مردم ایران / #نه_به_تحریم_ظالمانه
- فیلم «مادر زمین» برگزیده بهترین فیلم مستند نهمین جشنواره فیلمهای ایرانی لندن
- بنیاعتماد: زندگی توران میرهادی برایم جذاب شد
- تمدید اکران اینترنتی مستند «توران خانم»
- اکران اینترنتی «توران خانم» ساخته مشترک رخشان بنیاعتماد و مجتبا میرتهماسب
- برای بهاریهای سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





