تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۰۸:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 115810

علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما ضمن تشریح آخرین وضعیت سریال‌های در دست تولید این معاونت، کلید خوردن سریال پوران درخشنده را منوط به تأمین بودجه آن از سوی استان کردستان دانست.

به گزارش سینماسینما، علی دارابی درباره سریال‌های در دست تولید معاونت امور استان‌های صداوسیما بیان کرد: سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی که درباره زندگی مادر شیرعلی مردان خان از مبارزان قوم بختیاری است آماده شده و در حال رایزنی با شبکه‌های سیما هستیم تا ببینیم از کدام شبکه پخش خواهد شد.

وی با اشاره به سریال «سردار سنجرخان» دیگر مجموعه در دست تولید این معاونت که پیش‌تر معرفی کارگردان آن منوط به تأمین برآورد مالی آن اعلام شده بود، ادامه داد: زنده‌یاد ضیاءالدین دری ۲۶ قسمت از فیلمنامه این سریال را به نگارش درآورده بود و ما منتظر بودجه‌ای هستیم که استان کردستان باید برای این مجموعه تامین کند تا کار کلید بخورد؛ نیمی از بودجه سریال توسط ما و نیمی هم توسط استان پرداخت می‌شود که اخیراً هم برای تأمین این بودجه اعلام آمادگی شده است.

معاون امور استان‌های صداوسیما درباره سرانجام سریال پوران درخشنده هم توضیح داد: این کار متوقف نشده است؛ در کردستان ما سه پروژه داشتیم که درباره امیرنظام گروس، سردار سنجرخان و خانم مستوره اردلان بود اما بودجه‌ای که لازم بود برای هر یک از این سریال‌ها از طرف استان کردستان پرداخت شود هنوز تأمین نشده است.

وی در پایان با اشاره به تولید پروژه‌های استانی و تامین منابع مالی آن‌ها از طرف استان‌ها بیان کرد: خانم درخشنده پیش از این برای همکاری با ما اعلام آمادگی کرده بود و برای ساخت سریالی درباره مستوره اردلان شاعر، نویسنده و تاریخ‌نگار کردستانی به توافق رسیدیم؛ با این حال تولید این پروژه‌ها مبتنی بر آمادگی مالی استان‌هاست.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها