تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۲۲ - ۲۲:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159732

انجمن صنفی صدابرداران و صداگذاران سینما و انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند با انتشار دو بیانیه مجزا خواستار واکسیناسیون سریع عمومی و سامان دهی به وضعیت کنترل کرونا شدند.

به گزارش سینماسینما در بیانیه این انجمن آمده است :

مسئولین خیلی محترم ستاد ملی کرونا حالتان خوب است؟ آیا شما واکسن زده اید؟ آیا از نتیجه تصمیمهایی که گرفته اید و مردم را به این حال و روز انداخته اید رضایت دارید؟ آیا اصلاً از وضعیت این‌روزهای مردم خبر دارید؟ نکند شما هم همین جمعه خبردار شده باشید؟
اگر شنیده اید بله خبرها درست است، سیاست بازی‌های شما روزانه بیش از هزار خانواده را عزادار می کند. نتیجه مستقیم دروغ‌ها و بازی‌های سیاسی شما موج بلند و گسترده شیوع کرونا در این روزهاست که هر لحظه سرکش تر می‌شود.
بی مسئولیتی در قبال مردم و ترجیح دادن منافع مالی و سیاسی شما این بار بلای خانمانسوزی به نام کرونا است که بی رحمانه به جان مردم مظلوم این سرزمین افتاده و گویا به این زودی هم دست از سر مردم بر نمی دارد.
همراه با خیل عظیم مردم هنرمندان بزرگی از سینمای ایران قربانی بی کفایتی شما شده اند، کار و فعالیت را به دلیل ضرورت‌های معیشتی و نیازهای روحی و روانی نمی‌شود تعطیل کرد اما می‌شد با تأمین واکسن کافی و شناخت اولویتها از فوران خسارت و تلفات این مصیبت جلوگیری کرد. با این‌که خیلی دیر شده ولی از شما می‌خواهیم بیش از این روح و جان مردم را وجه المعامله تمایلات سودجویانه و جناح بازی سیاسی خود نکنید. اگر هر چه سریعتر با تهیه واکسن‌های کارا و با واکسیناسیون سراسری برای تمامی ایران مصونیت ایجاد نکنید دامنه این همه گیری سِیلی سهمناک خواهد شد که بخش زیادی از مردم را با خود خواهد برد. در این‌صورت افکار عمومی و تاریخ محکمه ای خواهد بود که بدون تردید شما را در جایگاه متهمان این پرونده می نشاند و قطعاً حکمی به جز محکومیت نخواهید داشت.
اعضا انجمن صنفی صدابرداران و صداگذاران سینما مصرانه از متولیان امر می‌خواهند به مسئولیتهای قانونی، اخلاقی و انسانی خود عمل کرده در اسرع وقت زمینه واکسینه شدن همگانی را فراهم کنید و جان مردم را بیش از این در خطر این بیماری مهلک قرار ندهید.

به امید روزهای بهتر
انجمن صنفی صدابرداران و صداگذاران سینما

همچنین در بیانیه انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند که در واکنش به وضعیت نابه‌سامان مدیریت کرونا در کشور و درخواست واکسیناسیون فوری اهالی فعال سینمای کشور منتشر شده، آمده است:

اگرچه به دلیل کثرت بیانیه‌های بی‌فرجام، نگارش و انتشار یک بیانیه دیگر بی‌معنا جلوه می‌کند و در حالی که مقامات ارشد کشور هم از لزوم واردات و توزیع و تزریق عاجل واکسن سخن می‌گویند، سخن گفتن از لزوم آن بی‌مورد به نظر می‌رسد؛ اما متاسفانه سوابق بسیاری موجود است که بلندپایگان از قصور و نادیده گرفتن دستورات از جانب مجریان سخن به میان آورده‌اند.

پس بی‌ربط نیست که نگران باشیم از تکرار مکررات و از بیش از بیست مرگ در هر ساعت و این حجم انبوه ناکارآمدی… و بیشتر از این وقایع سهمگین سخن بگوییم و خود را افزون بر گذشته به ثبت اسناد معنادار، پندآموز و مطالبه‌گر متعهد بدانیم. این حد از جاماندگی، بی‌حد دردناک و هراس‌انگیز است.

هر جانِ از کف رفته، فرصتِ سوخته و زخمِ ماندگار است بر تن جامعه‌ای که در کشاکش آوارِ تهدیدهای اقتصادی و اجتماعی و سوءفهم‌های سیاسی، کوفته و کبود است تا آنجا که در مجلسِ حضور رئیس جمهورِ تازه برای سوگند و در معرض میهمانان خارجی، زیر و بالای وضعیت کشور گفته می‌شود و معنی‌اش این است که دیگر این حرفها تشویش اذهان نیست و تنویر افکار عمومی است. کار مستندسازان، تنویر افکار عمومی و خصوصی است و بیان روایتی که در آن ثبت با سند برابر باشد و بیش از آن، پیش از وقوع وقایع بعدی که عموماً شباهت و شواهدی دارند در گذشته‌ای که آینده را ترتیب می‌دهند.

ما در انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند نامه‌ای به مسئولان امر فرستادیم که همکارانمان در معرض خطر هستند چون در متن واقعه حاضرند. اما قضیه فقط به این ختم نمی‌شود، کل جامعهٔ سینمایی کشور به دلیل شکل و شرایط کار و بارشان شبیه بسیاری دیگر از مشاغل و مردم می‌خواهند بدانند کِی، کجا، و چگونه؟

این حق و مسئولیت ماست که انجام وظیفه کنیم؛ زندگی را تبلیغ و تشویق کنیم و برای انجام این مهم لازم است زنده بمانیم. زنده بمانیم تا پس از اعلام جدولی برای عملکرد و بررسی نسبت مدعا و عملکرد، بپرسیم چه شد؟ و اگر اینبار کسی وعده داد و نکرد و نشد چه عقوبتی خواهد داشت.
همین امروز بایستی تدبیری کرد که فردا دیر است.

هیئت مدیرهٔ انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها