انجمن صنفی نمایشنامهنویسان و مترجمان تئاتر ایران مداخله و تجاوزِ قدرتها در خاک و مناسباتِ دیگر کشورها را محکوم کرد.
به گزارش سینماسینما، در بیانیه این انجمن آمده است : کودکان، زنان و سالمندانِ بیدفاع، اولین قربانیانِ حملهی نظامی روسیه به کشورِ اُکراین هستند. افسوس که یک کشورِ مداخلهگر و متجاوز میتواند در عرصهی مناسباتِ جهانی، هرگونه لایحهای علیه تجاوزگریِ خود را وتو کرده و بیش از هر دورانی ضعف، ناکارآمدی و عدم قدرتِ بازدارندگیِ سازمان ملل متحد و دیگر نهادها و اتحادیههای جهانی را آشکار کند.
حملهی نظامی روسیه به اُکراین در کنارِ دیگر حملات و تجاوزی که در این سالها به بهانههای دروغینی چون ایجادِ ثبات و صلح، مبارزه با تروریسم، آزادسازی ملتها و… از سوی قدرتهای غربی و شرقی صورت گرفته، و جز نا امن کردن کشورهای دیگر آنچنان که در عراق و افغانستان و سوریه و لیبی و یمن و… شاهد بودهایم، حاصل و نتیجهی دیگری نداشته است.
ما انجمن صنفی نمایشنامهنویسان و مترجمان تئاتر ایران، این تجاوز را محکوم کرده و خواستارِ پایانبخشی کشتار ملتِ اُکراین از سوی جنگطلبانِ کشورِ روسیه هستیم.
باشد که کودکان و مردمانمان در جهانی مملو از عشق، و عاری از کینه و دشمنی زندگی کنند.
انجمن صنفی نمایشنامهنویسان و مترجمان تئاتر ایران
۹ اسفند۱۴۰۰
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





