تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۲۲ - ۱۳:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159701

کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن تسلیت درگذشت علی سلیمانی خواستار واکسیناسیون هنرمندان شد. انجمن بازیگران سینمای ایران نیز از مسئولان خواست برنامه ای فوری و مشخص و واقعی برای ورود واکسن طرح‌ریزی کنند.

به گزارش سینماسینما در بیانیه کانون کارگردانان آمده است:

کانون‌کارگردانان سینمای ایران ضایعه دردناک درگذشت علی سلیمانی بازیگر و کارگردان سینما را به خانواده آن مرحوم و اهالی سینما و تئاتر و تلویزیون تسلیت می گوید.
کانون کارگردانان طی ماه های گذشته مثل خانه سینما و دیگر سینماگران تقاضای واکسیناسیون اهالی سینما را داشت ولی متاسفانه همه این درخواستها با جواب منفی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت روبرو شد.
هم اکنون با دیدن شرایط گسترش افسار گسیخته کرونا در جامعه در حالیکه کاملا از عملکردهای مسئولان ارشد و غیرارشد ناامید شده ایم و علیرغم فداکاری ها و تلاش بی وقفه کادر درمان غیور کشور در ۱۸ ماه گذشته می بینیم که متاسفانه وزیر بهداشت، آقای دکتر نمکی، در این یک سال و نیم دشوار و طاقت فرسا برای مردم بی دفاع ایران، مدام ناکارآمدی خود و مدیرانش را پشت گزافه گوئی های بی پایه و اساس و وعده تولید و توزیع سریع چندین واکسن داخلی و ادعای مدیریت جهانی کرونا پنهان کردند.
کانون کارگردانان سینمای ایران پیش از این تقاضای واکسیناسیون اهالی سینما را داشت که در دوران سخت کرونا مشغول به کار در فیلم های سینمائی و سریال های نمایش خانگی برای مردم هستند، ولی هم اکنون نگران همه مردم ایران است و امیدوار است در این دوران که آمار کشتگان کرونا نشان می دهد که به سرعت به روز عاشورای واقعی فاجعه کرونا نزدیک می شویم ، هر چه زودتر مسئولان  «سیاسی و سلامت» نظام از خواب خرگوشی بیدار شوند و با واکسیناسیون فوری مردم با هر واکسنی که می‌توان وارد و یا تولید کرد و کنترل این شرایط وخیم و دردناک، جلوی نسل کشی مردم ایران را بگیرند.
شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران

همچنین انجمن بازیگران در متن بیانیه خود نوشت:

جامعه هنری کشور در کنار همه مردم ایران این روزها ی پر درد و رنج را فراموش نخواهند کرد روزهایی که بیماری مرگبار کرونا با همراهی مدیران بی کفایت و بی لیاقت؛ جان هزاران تن از مردم بی پناه کشورمان را گرفته و سیاه ترین روزها را در تاریخ این سرزمین رقم زده است.
انجمن بازیگران سینمای ایران ضمن تسلیت به همه خانواده های داغدار از جمله خانواده ده‌ها تن از دست اندرکاران سینما که قربانی بی واکسنی و کمبودهای بی شمار امکانات درمانی شده اند خواهان پایان دادن به دروغ های وقیحانه مسئولان و اتخاذ و اعلام برنامه ای فوری و مشخص و واقعی برای ورود واکسن و برنامه ای دقیق در مورد استفاده از امکانات لازم پزشکی برای مقابله با این بیماری مرگبار و درمان درد ورنج و مصائب مردم این سرزمین است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها