فیلم سینمایی «بیا بازی» در رتبه نخست این هفته گیشه آمریکا قرار گرفت و فیلمهای رابرت دنیرو و لیام نیسون را پشت سر گذاشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «بیا بازی» یک فیلم مهیج ترسناک از کمپانی فوکس فیچرز و آمبلین است که اولین هفته اکرانش را در ایالات متحده رقم زد و مورد توجه نسبی مخاطبان قرار گرفت.
این اثر با اکران در ۲۱۸۳ سینما تنها ۳.۱۵ میلیون دلار فروخت که البته برای صدرنشینی در گیشه بی رونق هالیوود در روزهای کرونایی کافی بود.
میزان استقبال از فیلمها در آمریکای شمالی به دلیل بسته بودن سینماها در نیویورک و لس آنجلس (دو بازار حیاتی سینما) به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. با توجه به شعبههای سینمایی که بسته شدهاند، استودیوها برای اکران پروژههای پرخرج خود با احتیاط عمل میکنند. به همین خاطر استودیوها فیلمهای کوچک تری مثل «بیا بازی»، «مرد تو خالی» و «جنگ با پدر بزرگ» را روانه سینماها میکنند. این فیلمها در افزایش میزان نرخ بلیت فروشی ناموفق بوده اند.
با این حال فیلم «بیا بازی» فراتر از پیشبینیهایی که ۲ الی ۲.۵ میلیون دلار بود، ظاهر شده است و با توجه به کم بودن تعداد سینماهای در حال فعالیت، نسبتاً موفق بوده است. طبق آمار کام اسکور، حدود ۵۰ درصد از سینماهای آمریکای شمالی باز هستند.
بودجه تولید «بیا بازی» ۹ میلیون دلار بوده است. فروش خارجی این فیلم در حالی که بیشتر کشورها در اروپا به دلیل افزایش موارد مبتلا به کرونا دوباره در تعطیلی فرو رفته اند، ۵۷۴ هزار دلار بوده است.
بسیاری از تحلیلگران باکس آفیس این فیلم را موفق میدانند چرا که افتتاحیهای مثل فیلمهای «دزد صادق» و «جنگ با پدر بزرگ» داشته که ستارگانی مثل لیام نیسون و رابرت دنیرو در آن نقش آفرینی میکنند.
در گیشه آمریکا فیلم سینمایی «دزد صادق» با بازی لیام نیسون در نقش اصلی، در هفته سوم اکران ۱.۴ میلیون دلار فروخت و در جایگاه دوم قرار گرفت. «جنگ با پدربزرگ» که چهار هفته در سینماها اکران شده است ۱.۱ میلیون دلار فروخت تا مجموع درآمدش از گیشه آمریکا ۱۱ میلیون دلار شود و به جایگاه سوم برسد. «انگاشته» کریستوفر نولان با فروشی زیر یک میلیون دلار به جایگاه چهارم رسید و فروش جهانی آن هم ۳۴۷ میلیون دلار شده است. «مرد تو خالی» در هفته دوم به جایگاه پنجم رسید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





