سینماسینما، پاریس: فیلم ایرانی «بیپایان» ساخته نادر ساعیور در جشنواره آسیایی وزول فرانسه، دو جایزه بدست آورد.
این جوایز عبارتند از: جایزه منتقدین و جایزه بزرگ به طور مشترک با فیلم کره ای به نام «نامهای از کیوتر» ساخته کیم مین جو.
این جشنواره که بیست ونهمین دوره آن برگزار شد، امسال از ۲۸ فوریه کار خود را آغاز کرد و سه شنبه شب (هفتم مارس) مراسم اختتامیه خود را برگزار کرد. در این جشنواره در دوره های گذشته سینمای ایران همواره حضور داشته است. امسال فیلم نادر ساعیور، بین ۹ فیلم مسابقه قرار داشت. بازیگران این فیلم وحید مباشری، شهید کاظم نژاد، فهمیم جناحی و نرگس دل آرام هستند. برخی از عوامل آن عبارتند از: سناریست و کارگردان: سعید ساعیور، فیلمبردار: حمید مهر افروز، تدوین: جعفر پناهی، صدابردار: تیلان، رضا حیدری.
نادر ساعیور که نویسنده رمان یاشماق است، در فیلم «سه رخ» ساخته جعفر پناهی همکار سناریست، مجری طرح و تهیهکننده اجرایی بوده است. فیلم «بیپایان» که در جشنواره های زیادی شرکت کرده بود دومین فیلم بلند داستانی این کارگردان است. فیلم اولش «نامو» یا «بیگانه» نیز قبلا در چندین جشنواره بین المللی شرکت کرده بود. وی اهل آذربایجان و متولد ۱۳۴۳ است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- رونمایی از پوستر «شاهد» + عکس
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سینمای مستقل ایران در جشنواره کارلوویواری/ ۹ فیلم در بخش مختص ایران نمایش داده میشود
- «نامو» صاحب ترازوی طلایی جشنواره فیلم جنایت و مکافات استانبول شد
- «نامو» در جشنواره فرانکفورت + تیزر
- یک جایزه بینالمللی برای فیلم «نامو»/ جایزه بهترین بازیگر مرد بخش رقابت سینمای جوان جشنواره هنگ کنگ
- بختیار پنجهای برای بازی در فیلم «نامو» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تائورمینا شد
- «نامو» نماینده سینمای ایران در بخش فروم جشنواره برلین شد
- تبریک کانون کارگردانان و فیلمنامهنویسان برای کسب جایزه فیلمنامه کن
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





