مستند مرجان ریاحی به یازدهمین جشنواره جهانی فیلمهای توریستی «تور فیلم، ریگا» لیتوانی راه یافت.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره که مختص به نمایش گذاشتن فیلمهایی با موضوعهای توریستی و ماجراجویانه است؛ میزبان مستند ایرانی است.
مستند بیبازگشت به کارگردانی مرجان ریاحی به نمایندگی از ایران در این رویداد رقابت میکند.
در خلاصه داستان این مستند آمده: الهه و صادق، دو جوان ایرانی جزو ۱۰۰ کاندیدای جهانی پروژه مارس وان برای سفر یک طرفه به سیاره مریخ هستند. اما آیا این یک تصمیم ساده است؟ «بیبازگشت» مستندی کوتاه است که چالشها، تردیدها و رویاهای این دو نفر درباره یک ماجراجویی ناممکن را دنبال میکند: یک سفر بیبازگشت!
عواملی که در ساخت این مستند با مرجان ریاحی همکاری داشتهاند عبارتند از:
گفتار متن: شبنم قلی خانی، فیلمبردار: بهروز بادروج، تدوین: کاوه مظاهری، صدابردار: هادی معنوی پور و حسن شبانکاره، صداگذار و موسیقی تیتراژ: یونس اسکندری، برنامه ریز: مرضیه ریاحی، پژوهش: مریم پاپی، عکاس: محمدرضا امیرصادقی، دستیار اول کارگردان: سبا سرخیل، دستیار دوم کارگردان: پوریا عقیلی، اصلاح نور و رنگ: پویان شعله ور، طراح پوستر: امین شفیعی، تهیه کننده: مرجان ریاحی، تولید شده در شبکه مستند سیما.
یازدهمین جشنواره جهانی فیلمهای توریستی «تور فیلم، ریگا» لیتوانی ۲۷ آوریل برگزیدگانش را معرفی میکند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راهیابی «سامپو» به جشنواره سیاتل
- راهیابی فیلم کوتاه «سامپو» به جشنواره مورد تایید اسکار
- بدرقه کاروان المپیک ایران با فیلمهای ورزشی
- ۵ جایزه برای سینماگران زن ایرانی از جشنواره جهانی فیلمهای زنان بیروت
- مرجان ریاحی برنده جایزه بهترین فیلمنامه فیلم کوتاه جشنواره فیلمهای زنان بیروت شد
- “کلاس رانندگی” برنده جایزه هیات داوران جشنواره توپاز شد
- فیلم کوتاه مرضیه ریاحی در جشنواره «ترایبکا» آمریکا
- فیلم کوتاه مرضیه ریاحی در جشنواره «کارتاگنا» کلمبیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





