آمار فروش تماشاخانههای اداره کل هنرهای نمایشی در اولین هفته اردیبهشتماه اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، آمار فروش مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا روز جمعه ششم اردیبهشت مشخص شد.
بر اساس آمار اعلام شده، نمایش «ملاقات» پارسا پیروزفر همچنان از نظر میزان فروش از دیگر آثار روی صحنه با فاصله بسیار زیادی جلوتر است البته که قیمت بلیت نمایشهای روی صحنه با هم برابر نیست و بهای بلیت این نمایش بیشتر از تئاترهایی است که در تماشاخانههای دولتی اجرا میشوند.
در این میان نمایش «ساعت ۸ در کشتی» که در تالار هنر اجرا دارد و برای گروه سنی کودکان و نوجوانان است فروش نسبتا خوبی در بین آثار این گروه سنی داشته است.
بر این اساس مجموعه تئاتر شهر آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاگر سه نمایش خود را به شرح زیر اعلام کرد:
نمایش «ملاقات» به نویسندگی فریدریش دورنمات، با ترجمه، طراحی و کارگردانی پارسا پیروزفر که اجرای خود را از یکشنبه ۱۲ اسفند در سالن اصلی این مجموعه آغاز کرد تا جمعه ششم اردیبهشت با پشت سر گذاشتن ۴۰ اجرا، میزبان ۲۴۲۳۷ تماشاگر شد. از این ۲۴۲۳۷ نفر، ۹۹۷۹ نفر با بلیت تمامبها، ۱۳۴۸ نفر با بلیت نیمبها، ۱۱۲۵۶ نفر با بلیت تخفیفدار و ۱۶۵۴ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب با قیمت بلیت ۷۰۰ هزار ریال، رقم ۱۳ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در گیشه این نمایش ثبت شد.
نمایش «سیمین و فروزان» به نویسندگی و کارگردانی فهیمه عابدینی اجرای خود را از یکشنبه ۱۸ فروردین در سالن قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر آغاز کرد. این نمایش در طول ۱۸ اجرا تا جمعه ششم اردیبهشت، میزبان ۶۲۹ نفر شد. از این ۶۲۹ نفر، ۲۳۶ نفر با بلیت تمامبها، ۱۴ نفر با بلیت نیمبها، ۸۰ نفر با بلیت تخفیفدار و ۲۹۹ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب با قیمت بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در گیشه به رقم ۹۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال دست پیدا کرد.
نمایش «بیصدایی» به نویسندگی سهیل امیرشریفی و آزاده شاهمیری و طراحی و کارگردانی آزاده شاهمیری از سهشنبه ۲۰ فروردین در سالن سایه با ظرفیت ۷۲ نفر روی صحنه رفت. این نمایش در طول ۱۶ اجرا تا جمعه ششم اردیبهشت، میزبان ۶۵۷ نفر بود. این ۶۵۷ نفر، ۲۹۰ بلیت تمامبها، ۲۹ بلیت نیمبها، ۷۶ بلیت تخفیفدار و ۲۶۲ بلیت مهمان خریدند. به این ترتیب «بیصدایی» با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در طول ۱۶ اجرا در گیشه به رقم ۱۰۹ میلیون و ۵۹۰ هزار ریال دست پیدا کرد.
تالار هنر نیز آمار سه نمایش خود را تا جمعه ششم اردیبهشت به شرح زیر ارائه داد:
نمایش «ساعت ۸ در کشتی» به نویسندگی آلریچ هاپ با ترجمه حسین فداییحسین و کارگردانی مریم کاظمی طی ۲۶ اجرا در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۰ نفر، میزبان ۵۲۹۰ تماشاگر شد. از این ۵۲۹۰ نفر، ۱۹۷۵ نفر با بلیت تمامبها، ۱۷۶۶ نفر با بلیت نیمبها، ۴۷۹ نفر با بلیت تخفیفدار و ۱۰۷۰ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب با قیمت بلیت ۲۰۰ هزار ریال، رقم ۶۴۵ میلیون و ۶۴۵ هزار ریال در گیشه آن ثبت شد.
نمایش «جادوگر درخت انجیر هندی» نیز به نویسندگی و کارگردانی احسان مجیدی که از اول اردیبهشت در تالار هنر روی صحنه رفت تا ششم اردیبهشت، طی شش اجرا میزبان ۲۳۰ تماشاگر شد. از این ۲۳۰ تماشاگر، ۵۱ نفر با بلیت تمامبها، ۱۴۷ نفر با بلیت نیمبها، دو نفر با بلیت تخفیفدار و ۳۰ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب «جادوگر درخت انجیر هندی» با بهای بلیت ۲۰۰ هزار ریال در گیشه به رقم ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال دست پیدا کرد.
نمایش «الیورتویست» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل فیروزی نیز که از دوم اردیبهشت در این تالار روی صحنه رفته است، طی پنج اجرا میزبان ۷۱۴ نفر شد. از این ۷۱۴ نفر، در غیاب بلیت نیمبها و تخفیفدار، ۵۹۲ نفر با بلیت تمامبها و ۱۲۲ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. بر این اساس در گیشه این اثر با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، رقم ۱۷۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به ثبت رسید.
تماشاخانه سنگلج هم آمار تفکیکی «بیله دیگ بیله چغندر» را این گونه اعلام کرد:
نمایش «بیله دیگ بیله چغندر» به نویسندگی داود فتحعلیبیگی و کارگردانی منیژه داوری اجرای خود را از پنجشنبه پنجم اردیبهشت آغاز کرد و طی دو اجرا تا جمعه ششم اردیبهشت میزبان ۱۰۸ تماشاگر شد. این ۱۰۸ نفر، در غیاب بلیت نیمبها و تخفیفدار، ۱۲ بلیت تمامبها خریدند و ۹۶ نفرشان مهمان بودند. به این ترتیب «بیله دیگ بیله چغندر» با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال در گیشه به رقم ۳۶ میلیون ریال دست پیدا کرد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی مدیر و داوران بخش عکس چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- کوروش سلیمانی هدایت مجموعه تئاتر شهر را به عهده گرفت
- اظهار نگرانی انجمن صنفی تماشاخانههای ایران از تقلیل ساختاری تئاتر کشور
- نامه سرگشاده یک کارگردان به وزیر ارشاد
- نشست شورای سیاستگذاری جشنواره «ستاره ناهید» برگزار شد
- فروش بیش از دو میلیاردی نمایشها در فروردینماه ۱۴۰۴
- با حکم معاون هنری؛ سرپرستان اداره کل هنرهای نمایشی و تئاترشهر منصوب شدند
- با ۱۷ میلیون و ۶۸۴ هزار مخاطب؛ سینمای ایران در سال ۱۴۰۳، ۱۰۰۰ میلیاردی شد
- بررسی آمار فروش فیلمها در ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ / گیشه هزار میلیاردی با صدرنشینی «تگزاس ۳»
- چرا فراخوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یزد اعلام نمیشود؟
- با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی؛ دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد
- آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایشهای تئاتر شهر اعلام شد
- هزارتوی پِن!/ گزارشِی از دالانِ پرپیچوخم دریافت مجوز به صحنه بردنِ نمایش در سالهای اخیر
- تئاتر در زمانه فناوری غیرمتمرکز و کنشهای اجتماعی ناهمگن/ کاربرانِ متکثر مجوز صادر میکنند
- آزاده صمدی: تئاتر و سینما که پارک نیست!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





