سینماسینما- چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در حالی به زمان برگزاری خود در بهمن ماه نزدیک میشود که هنوز هیات انتخاب فیلمهای خود را معرفی نکرده است.
طبق فراخوان این دوره از جشنواره، هیأت انتخاب مسابقه بخش ملی باید بازبینی فیلمهای متقاضی حضور در جشنواره را از تاریخ ۱۵ آذر شروع کرده باشند و این بدین معناست که در لحظه نگارش این گزارش باید این هیات مشغول دیدن فیلمها باشند تا بتوانند باز هم طبق فراخوان حداکثر تا تاریخ ۱۵ دی ماه از میان تمامی فیلمهای واجد شرایط حضور در جشنواره، اسامی فیلمهای منتخب را اعلام کنند.
اما نکته قابل توجه این است که سال گذشته و در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به دبیری مسعود نقاشزاده، هیات انتخاب در تاریخ ۱۲ آذر نامشان از سوی جشنواره اطلاعرسانی شده بود. بهروز افخمی نویسنده و کارگردان، اسماعیل بنیاردلان استاد دانشگاه، پوران درخشنده نویسنده، تهیهکننده و کارگردان، حسین زندباف تدوینگر، تهیهکننده و کارگردان، مجید شاهحسینی مدیر فرهنگی، پژوهشگر و استاد دانشگاه، اسفندیار شهیدی مدیرفیلمبرداری، کارگردان و استاد دانشگاه و محمدحسین نیرومند از مدیران دولت اعضای هیات انتخاب دوره قبل بودند.
امسال به دلیل اتفاقاتی که در سه ماه و نیم گذشته در جامعه افتاده است و واکنشهایی که هنرمندان به ویژه سینماگران به این رویدادها داشتهاند، جشنواره فیلم فجر با چالشهایی روبروست؛ جشنوارهای که مجتبی امینی تهیه کننده سریال «گاندو» دبیری آن را برعهده دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





