تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۱۶:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 5279

کوئنتین تارانتینوکوئنتین تارانتینو که اظهارات اخیرش درمورد عملکرد پلیس آمریکا با واکنش‌های فراوان روبرو شده است، گفت از تهدید اتحادیه‌های پلیس ترسی ندارد.

به گزارش «سینماسینما»، کارگردان برنده اسکار در اولین واکنش به جنجال‌های اخیر درمورد حرف‌هایش در راهپیمایی اعتراض‌آمیز مخالفان خشونت پلیس در نیویورک، روز سه‌شنبه به لس آنجلس تایمز گفت او از پلیس متنفر نیست و سخنانش بد تعبیر شده است.

به گزارش رویترز، او به روزنامه گفت: «من نمی‌ترسم. راستش را بخواهید خیلی حس بدی است که از بعضی بلندگوهای پلیس من را به عنوان کسی که از پلیس متنفر است، خطاب کنند. من از پلیس متنفر نیستم. این سوءبرداشت است. این افتراآمیز است. من چنین حسی ندارم.»

انجمن ملی سازمان‌های پلیس آمریکا (NAPO) هفته پیش به کمپین تحریم فیلم‌های تارانتینو شامل «هشت نفرت‌انگیز» به کارگردانی او که ماه دسامبر اکران می‌شود، ملحق شد. پیش از این اتحادیه‌های پلیس در نیویورک، لس آنجلس، هیوستن، نیوجرزی، شیکاگو و فیلادلفیا فیلم‌های تارانتینو را تحریم کرده‌اند.

NAPO همچنین از ماموران پلیس خواست از انجام خدمات ویژه یا خدمات خارج از ساعات کاری مانند تأمین امنیت، کنترل ترافیک یا مشاوره فنی برای هر یک از پروژه‌های تارانتینو خودداری کنند.

تارانتینو شنبه پیش در راهپیمایی اعتراض‌آمیز مخالفان خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان ماموران پلیس را «قاتل» نامید.

او گفت: «وقتی شاهد قتل هستم، نمی‌توانم بی‌تفاوت بمانم… باید یک قتل را قتل بنامم و باید قاتلین را قاتلین بنامم.»

تارانتینو به لس آنجلس تایمز گفت: «همه پلیس‌ها قاتل نیستند. من هیچ‌وقت چنین چیزی نگفتم. حتی تلویحاً چنین حرفی نزدم.»

کارگردان فیلم‌های «سگدانی» و «داستان عامه‌پسند» ادامه داد: «پیام‌ آن‌ها کاملاً مشخص است. می‌خواهند من را به زمین بزنند. می‌خواهند من را بی‌اعتبار کنند. می‌خواهند دهان من را ببندند و از آن مهم‌تر، می‌خواهند به هر فرد مهم دیگری که شاید حس کند باید به این بحث ملحق شود یک پیام بفرستند.»

مرگ مردان سیاه‌پوست به دست پلیس نیویورک، میزوری، بالتیمور، کالیفرنیای جنوبی و جاهای دیگر بیش از یک سال است باعث خشم عمومی شده و اعتراض‌هایی به همراه داشته است، اما اظهارنظرهای تارانتینو و حضور او در راهپیمایی اعتراض‌آمیز ماه اکتبر تنها چند روز بعد از آن انجام شد که یک افسر پلیس نیویورک هنگام تعقیب یک سارق به ضرب گلوله کشته شد.

فیلم خشن و ضد برده‌‌داری «جانگو آزاد شده» به کارگردانی تارانتینو دو سال پیش اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برای او به همراه داشت.

«هشت نفرت‌انگیز» درباره جایزه‌بگیرها در وایومینگ بعد از جنگ داخلی آمریکا از ۲۵ دسامبر (۴ دی) روی پرده می‌رود و از آن به عنوان یکی از رقبای جوایز اسکار امسال یاد می‌شود. انتظار نمی‌رود درخواست برای بایکوت فیلم جدید تارانتینو تاثیری قابل ملاحظه‌ای روی فروش فیلم‌های او داشته باشد. فیلم‌های تارانتینو همیشه در هالیوود تحسین شده‌اند، اما همیشه موفقیت تجاری نداشته‌اند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها