تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۳:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 8753

نشست دبیر جشنواره فیلم فجرمحمد حیدری دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر بیش از یک ماه به آغاز این رویداد تاکید کرد که تا ۲۰ دی ماه فیلم‌های بخش‌های مختلف جشنواره در بخش رقابتی معرفی خواهند شد.

به گزارش سینماسینما، نشست خبری سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر صبح امروز در هتل اسپیناس تهران برگزار شد. در این نشست محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر ضمن تقدیر از برگزار کنندگان سی و سه دوره گذشته جشنواره فیلم فجر، این دوره از جشنواره را میراث دار دوره‌های گذشته دانست که با گذر از آزمون و خطاها به شکوفایی و جایگاه ویژه ای رسیده است.

حیدری با اشاره به اینکه به عنوان دبیر جشنواره موظف است تا پایان جشنواره فیلم فجر از فیلم‌های حاضر در این رویداد حمایت کند، رسانه‌ها و مدیران جشنواره را در کنار یکدیگر دانست و از اهالی رسانه خواست تا پایان برگزاری جشنواره همراهی و کمک خود را دریغ نکنند.

وی با انتقاد از برخی رفتارها نسبت به انتشار برخی اخبار ضد و نقیض و رقابت رسانه ای برای انتشار اخبار زودتر از موعد گفت: برگزار کنندگان جشنواره قرار نیست هیچ اخباری را بایگانی کنند و هیچ وقت منتشر نکنند. اگر برخی اخبار را تاکید داریم که در زمان خودش منتشر شود به خاطر این است که می‌خواهیم طبق جدول زمانبندی اخبار در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد تا هم هیجان و هم نشاط جشنواره را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار بخش‌های مختلف و متنوع جشنواره و همچنین همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف همکاری با یکی از موسسات خیریه که کتایون ریاحی یکی از بانیان آن است باعث خواهد شد تا هم جشنواره در مسیر کارهای عام‌المنفعه قرار بگیرد و هم رابطه میان هنرمندان و مردم بیش از پیش مستحکم‌تر شود.

حیدری با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره امسال برای اصحاب رسانه همچون سال‌های گذشته در برج میلاد برگزار خواهد شد گفت: در این دوره از جشنواره قرار است نشست‌های مطبوعاتی فیلم‌ها را صبح‌ها برگزار کنیم و نمایش فیلم‌ها را در بعد از ظهر بگذاریم. همچنین نحوه توزیع حضور اصحاب رسانه و هنرمندان در کنار یکدیگر به نحوی است که بتوانیم از ظرفیت مرکز همایش‌های برج میلاد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال جشنواره فیلم فجر تابع همان ساز و کار دوره‌های گذشته است گفت: نکته مهم در مورد بودجه امسال جشنواره این است که بخش خصوصی با مشارکت ۸۰ درصدی خود سهم بسزایی در برگزاری جشنواره فجر دارد. بودجه امسال نسبت به دوره‌های اخیر پیشرفت چشمگیری نداشته است و سعی می‌کنیم طوری این بودجه را صرف جشنواره کنیم که کیفیت این رویداد مهم هنری کشورمان لطمه نبیند.

در ادامه این نشست که موسوی مدیر ارتباط با رسانه‌ّهای جشنواره فجر هم حضور داشت اسامی فیلم‌های بخش نگاه نو (فیلم‌های اول) اعلام و قسمت‌هایی از آنها برای حاضرین نمایش داده شد.

پس از پخش گزیده فیلم‌های بخش نگاه نو خبرنگاری پیرامون سرنوشت فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» از حیدری پرسید که او پاسخ داد: این فیلم به دلیل نداشتن پروانه نمایش در اختیار هیات انتخاب قرار نگرفت. هر چند این فیلم فرم حضور در جشنواره فجر را پر کرد اما طبق آئین نامه جشنواره فیلم فجر باید تمامی فیلم‌ها پروانه نمایش را از سازمان سینمایی کسب کنند.

حیدری با اشاره به اینکه در بحث ممیزی تابع قانون هستند گفت: طبیعی است که باید در این بخش طوری رفتار کنیم که از قانون عدول نکنیم و ممیزی را همانطور که به ما اجازه می‌دهد نسبت به فیلم‌ّها و نحوه حضورشان رفتار کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی که دبیر جشنواره با توجه به موضع گیری های اخیر وزیر ارشاد ضعیف شده است و تا چه زمان می‌توان امید داشت که دبیر جشنواره پشت فیلم‌ها بایستد گفت: بنده از همان ابتدا بر سر مواضع خود هستم و تا زمانی که فیلم‌ها در جشنواره حضور دارند از آن‌ها حمایت می‌کنم و قرار نیست در این زمینه برخلاف قانون رفتار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌های انتخاب شده در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ که در آینده اعلام می‌شود تابع سلیقه هیات انتخاب خواهد بود گفت: این به معنای ضعف دیگر آثار نیست و همگی آثار قابل احترام هستند و از آنجایی که سعی کردیم نام ترکیب هیات انتخاب مخفی بماند به همان اندازه سعی کردیم نسبت به انتخاب های آنها احترام گذاشته و آن‌ها را بپذیریم.

حیدری در ادامه با بیان اینکه تنوع آثار در بخش نگاه نو قابل قبول است گفت: در این یازده اثری که در بخش نهایی نگاه نو حضور دارند ترکیبی از تمامی گونه‌های سینمایی حاضر هستند که این نشان می‌دهد هیات انتخاب با دست باز و بر مبنای نگاه خودش فیلم‌ها را انتخاب کرده است و طبیعی است هر ترکیبی غیر از این انتخاب‌های دیگری را انجام می‌داد.

در پایان این نشست رونمایی از پوستر جشنواره برگزار شد که حیدری در این باره گفت: امسال برای اولین بار سعی کردیم با نقاشی بزرگمهر حسین پور و عکسی از امیر عابدی تصویر یکی از هنرمندان برجسته سینما را به عنوان پوستر سینما ارائه دهیم که امیدواریم به عنوان یک رسم پسندیده در سال‌های بعد هم تکرار شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها