تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۴ - ۰۲:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 43371

گرامی داشتسی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برای اهالی رسانه به روز چهارم از خود رسید.

سینماسینما، زهرا نعیمی: در روز چهارم جشنواره در برج میلاد همانند برنامه با اکران یک فیلم در بخش مستند و نمایش آثار در بخش سینمای ایران و چشم انداز همراه بود.

مستند «آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت در بخش سینما حقیقت به نمایش در آمد .

این فیلم مستند روایتگر شرایط کنونی تعدادی کارتن‌خواب است که روند بهبودی  خود را در یک مرکز درمانی طی می‌کنند. آنها یک تیم فوتبال نیز تشکیل داده‌اند و برای اثبات تیم خود باید در مسابقه با تیم پیشکسوتان استقلال تهران برنده بازی شوند.

بهبود یافتگان فیلم مستند خود را  تنها نگذاشتند و در سالن نمایش به تماشای مستند پرداختند. در این اکران بیش از ۲۵۰ نفر از اعضای موسسه طلوع بی‌نشان و کارتن‌خواب‌های بهبود یافته مهمان ویژه برج میلاد شدند .

فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی که هم در بخش فیلم اول و هنر و تجربه قرار دارد در بخش چشم انداز جشنواره سی و پنجم، در سانس دوم به نمایش در آمد.

«کوپال» روایتگر قصه‌ یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال است که روز آخر سال با یک چالش جدی در زندگی‌اش مواجه می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون لون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، حسین شمس آبادی، وهان سلیم زاده، مجتبی علیزاده، حسین غایبی و… به ایفای نقش پرداخته اند.

در پایان نشست خبری این فیلم حواشی جالبی به همراه داشت. محمد حیدری دبیر جشنواره سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر یاد و خاطره جمشید ارجمند، محسن سیف، محمدرضا رستمی و علی وزینی دو منتقد و دو خبرنگار فقید سینمای ایران با حضور خانواده‌های آن‌ها در جمع اهالی رسانه  برگزار کرد.

در بخش چشم انداز فجر سی و پنج ، در روز چهارم فیلم « آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی به اکران در آمد.

هاتف علیمردانی در حالی امسال با «آباجان» در بخش مسابقه حضور دارد که پیش از این هم با ساخته های قبلی اش از جمله «به خاطر پونه»، «مردن به وقت شهریور»، «کوچه بی نام» و «هفت ماهگی» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته و از این نظر رکورددار است.

فیلم «فراری» در سانس چهارم روی پرده رفت و با استقبال خوب اهالی رسانه روبرو شد. فیلمی پویا و شاداب که باعث شد جشنواره فیلم فجر در روز چهارم یکی از فیلم های مهمش را بشناسد.

«فِراری» یک فیلم اجتماعی است که  نود درصد آن در تهران و بقیه آن  در شمال کشور جلوی دوربین رفته است. این فیلم با رویکرد آسیب شناسی جامعه و قشرهای مختلف و عوامل خودشیفتگی کاذب و عدم تناسب زندگی بین طیف های متفاوت با قهرمان خود گلنار به دل شهر می زند. گلنار برای رسیدن به هدف خود در حالی که ۱۸ سال بیشتر ندارد با واقعیت های امروز روبرو می شود. او به تهران می آید تا با ماشین فراری ۸ میلیاردی عکس یادگاری بگیرد. نقش گلنار را ترلان پروانه بازی می کند و تناینده در نقش یک راننده آژانس او در اتفاقات قصه همراهی می کند.

نحوه‌ی نمایش «فراری» در اولین روز نمایش در جشنواره‌ی فیلم فجر در برخی سالن‌ها باعث اعتراض علیرضا داوود نژاد شد.  این فیلم در برخی از سالن های سینما نسخه ی بازبینی آن به نمایش در آمده است این در حالیست که داوود نژاد در نامه ی خود عنوان کرده است که نسخه اصلی در اختیار آن ها قرار داشته است.

همچنین این کارگردان در بخشی از نامه ی خود گفته است: «چطور ممکن است یک جشنواره به راحتی با آبروی خودش و یک فیلمساز اینگونه بازی کند. دلم نمی‌خواهد باور کنم… چنین اتفاقی را چگونه می‌توان توجیه کرد و توضیح داد جز آن که دست‌هایی می‌خواهند گور یک فیلم و فیلمسازش را بکنند؟واقعاً چرا؟؟؟»

در آخرین سانس از روز چهارم جشنواره در برج میلاد پنجمین فیلم بلند مهدی کرم پور به نمایش در آمد. اما این نمایش نتوانست منتقدان را تا به اتمام رسیدن فیلم در سالن نگه دارد و در حالی که تنها نیم ساعت از زمان فیلم می گذشت بر تعداد افرادی که سالن را ترک می کردند افزوده می شد.

فیلمنامه «سوفی و دیوانه» را مهدی کرپور به همراه مهدی سجاده چی نوشته و در چندین نسخه بازنویسی شده و درامی متفاوت است که پس از گذشت پنج سال از ساخته شدن عاشقانه «پل چوبی» پنجمین اثر بلند کرم پور محسوب می شود.

در پایان روز چهارم در سینماهای مردمی چند فیلم به سانس فوق العاده رسیدند. سد معبر ساخته محسن قرایی یکی از این فیلم ها است که در ساعت ۱۵ دقیقه بامداد به سانس فوق العاده رسید. قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز در کاخ مردمی جشنواره در پردیس سینمایی ملت به تماشای فیلم خفه گی ساخته فریدون جیرانی نشست. خفه گی هم یکی از فیلم هایی بود که در سینما آزادی به سانس فوق العاده رسید. این در حالی است که ماجرای نیمروز در روز دوم اکران خود باز هم توانست به سانس اضافه برسد و از این حیث از دیگر آثار جلوتر است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها