تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۱۲ - ۱۸:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 15380

یک کارشناس و مجری تلویزیون با اشاره به ویژگی های مخاطبان تلویزیون که آگاهی بالایی دارند، بیان کرد که مجری باید اطلاعات کافی داشته باشد چراکه بینندگان او را زیر نظر دارند.

به گزارش سینماسینما، به مناسبت فرا رسیدن روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و همچنین سالروز تولد اکبر عالمی استاد دانشگاه، کارگردان و کارشناس مسایل فرهنگی، طی مراسمی در سالن اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی از خدمات این چهره ماندگار فرهنگی و سینمایی تجلیل و قدردانی شد.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد در این مراسم که به پاسداشت یک عمر تلاش عالمی در حوزه فرهنگ برگزار شد، گفت: همزمان با فرا رسیدن روز معلم، امروز، از اکبر عالمی که یکی از استادان و مدیران برجسته عرصه های مختلف فرهنگی از جمله تدریس در دانشگاه و همچنین رسانه ملی است، تجلیل می شود.

وی به تالیفات و ترجمه های عالمی اشاره کرد و افزود: حضور دوباره عالمی را در بنیاد سینمایی فارابی به فال نیک می گیریم و امیدواریم هم ما و هم نسل جوان، بیشتر از گذشته بتوانیم از تجربیات ارزشمند وی بهره مند شویم.

عالمی نیز در این مراسم بیان کرد: اوایل انقلاب و در دوره ای که مسئولیت بخش فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشتم پیشنهادهای کاری زیادی از کشورهای مختلف داشتم که خوشبختانه به دلیل عرق ملی قبول نکردم و با افتخار به کارم ادامه دادم، چنانچه وصیت کرده ام در وطنم ایران دفن شوم.

وی به تجربیات خود در حوزه هایی چون پژوهشگری، نویسندگی، مترجمی و نقد فیلم اشاره کرد و افزود: به غیر از ۴۳ سال تدریس که یک رکورد محسوب می شود، ۳۱ فیلم مستند تولید کرده و هشت سال عضو شورای عالی کتاب انتشارات سروش بوده ام.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دوربین تلویزیون قداست خاصی دارد و نباید با آن شوخی کرد چراکه بینندگان تلویزیون دارای فهم و شعور بالا و آگاهی نسبی نسبت به مسایل روز دنیا هستند و حرکات و گفتار مجری را نیز زیر نظر دارند. به همین دلیل مجری باید اطلاعات کافی در خصوص موضوع برنامه ای که قرار است، اجرا کند، داشته باشد.

در پایان این آیین و نشست صمیمی که تعدادی از همکاران و مدیران بنیاد سینمایی فارابی ضمن تجلیل از مقام علمی اکبر عالمی، خاطراتی از دوران دانشجویی در محضر وی را بیان کردند، لوح یادبود و هدایایی از سوی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی به وی اهدا شد.

منبع: مهر

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها