آلفونسو کوارون کارگردان مطرح مکزیکی و یکی از شانس های اصلی دریافت جایزه اسکار امسال، در سیامین دوره جشنواره جهانی فیلم «پالم اسپرینگز» تجلیل می شود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، جشنواره جهانی فیلم «پالم اسپرینگز» با اهدای جایزه خلاقیت سانی بونو از آلفونسو کوارون کارگردان برنده جایزه اسکار مکزیکی تجلیل می کند.
این جایزه طی مراسمی در روز ۳ ژانویه به آلفونسو کوارون اهدا می شود.
هارولد ماتزنر رییس جشنواره درباره اعطای این جایزه به کوارون گفت: «روما» آخرین ساخته کوارون یک دستاورد استادانه در عرصه فیلمسازیست. کوارون این فیلم را که به گونه ای خاطرات دوران کودکیش است نه تنها کارگردانی کرده، بلکه آن را نوشته، تهیه کرده و همچنین فیلمبرداری و تدوین آن را نیز انجام داده است. این جشنواره مفتخر است که با جایزه خلاقیت سانی بونو از آلفونسو کوارون تجلیل می کند.
نام این جایزه به افتخار سانی بونو بنیانگذار این جشنواره و شهردار سابق پالم اسپرینگز گذاشته شده است.
جایزه خلاقیت سانی بونو به فیلمسازی که مرزها را در کار خود بشکند، اعطا می شود.
کوارون در سال ۲۰۱۳ جوایز اسکار بهترین کارگردانی و بهترین تدوین را برای فیلم «جاذبه» به دست آورد. اولین فیلم انگلیسی زبان کوارون «پرنسس کوچک» محصول سال ۱۹۹۵ است.
سیامین دوره جشنواره جهانی فیلم «پالم اسپرینگز» بین روزهای ۳ تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۳ تا ۲۴ دی ماه) در پالم اسپرینگز ایالت کالیفرنیا برگزار می شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آلفونسو کوارون، از سینما میگوید/ سینما به موسیقی شباهت دارد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- آلفونسو کوارون برای اپل سریال میسازد/ کیت بلانشت و کوین کلاین در «سلب کننده»
- مکزیک نماینده خود را به اسکار معرفی کرد
- رما؛ در ستایش زنانی که سر تسلیم فرود نمی آورند
- واکنش تند بزرگان سینما به تصمیم جنجالی اسکار
- ۵ فینالیست اسکار خارجیزبان؛ از کودکان پناهنده سوری تا خانواده خلافکار ژاپنی در اسکار۲۰۱۹
- خبر بد برای مدعیان اسکار/ «رما» وارد رقابت شد
- شیر طلا به «رم» آلفونسو کوارون رسید/ هفتادوپنجمین جشنواره ونیز برگزیدگانش را شناخت
- پس از سالها دوری کارگردان سرشناس زادگاهش را کشف کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





