دبیر انجمن سینماداران بیان کرد سینماهای مردمی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نسبت به دورههای گذشته افزایش پیدا میکند.
به گزارش سینماسینما، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران، درباره سینماهایی که در بخش مردمی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند، گفت: سازمان سینمایی به تازگی اعلام کرده است که بخش مردمی این دوره از جشنواره فیلم فجر با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار میشود، ما نیز بر همین اساس برنامههایی را برای برگزاری این بخش آماده کردهایم.
وی بیان کرد: البته با توجه به جلساتی که با دستاندرکاران جشنواره و سازمان سینمایی داشتیم این پیشبینی را میکردیم که بخش مردمی جشنواره فیلم فجر با بهتر شدن شرایط کرونا برگزار شود.
دبیر انجمن سینماداران ادامه داد: با توجه به اینکه هر سالنی با قابلیت یک سوم در هر سانس در طول برگزاری جشنواره، فیلم نمایش میدهد، تعداد سالنهای مردمی بیشتر میشود. بر همین اساس قرار است تمام سالنهای مدرن و سینماهای ممتازی که به روز هستند و صدا، تصویر و صندلیهای خوبی دارند، در جشنواره فیلم فجر نمایش فیلم داشته باشند.
وی تاکید کرد: تمام سالنها سینمایی که در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور دارند، بیشتر از گذشته پروتکلهای بهداشتی را رعایت میکنند، همچنین اعلام شده است که بر اساس برنامهریزی انجام شده تا ساعت ۸ نمایش فیلمها در سینماهای مردمی تمام شود تا مخاطب تا ساعت منع تردد بتوانند به خانههای خود بازگردند.
دبیر انجمن سینماداران توضیح داد: همچنین مابین سانسها حتماً سالنها و صندلیها ضدعفونی میشود تا مشکلی برای حضور مخاطبان در سالنهای سینما وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: امسال اصلاً بلیت فروشی در سالنهای سینما وجود ندارد و مخاطبان میتوانند بلیت فیلمهای مورد علاقه خود را از طریق پلتفرم هایی که اعلام میشود، خریداری کنند.
صابری در پایان درباره پرداخت بدهی سینماها به صاحبان فیلمها گفت: خوشبختانه سازمان سینمایی وامهای مورد نظر را به سینماداران پرداخت کرده است و سینماداران نیز بلافاصله هزینه نمایش فیلمها طی یک سال گذشته را به صاحبان فیلمها پرداخت کردند. به عنوان سخنگوی انجمن سینماداران ضمن عذرخواهی از صاحبان فیلمها که پرداختشان با تاخیر صورت گرفت، تاکید میکنم که چکهای مورد نظر از سوی سینماداران پرداخت شده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- ماه رمضان، افزایش قیمت بلیت یا ترامپ؟ ماجرای گیشه نوروزی سینما و انتظاراتی که برآورده نشد
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





