تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۲۴ - ۱۶:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 114484
 سیدعباس سجادی، شاعر، ترانه‌سرا و موسیقی‌پژوه گفت: بعد از حضور استاد شجریان با همراهی اصغر فرهادی در سال ۹۵ برای بازدید از یک نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای نیاوران که ارتباطی هم با صداوسیما ندارد، من را به صداوسیما احضار کردند و رسماً اعلام کردند باید نامه‌ای بنویسی و اعلام کنی من مواضع آقای شجریان را قبول ندارم.

به گزارش سینماسینما ،سیدعباس سجادی، شاعر، ترانه‌سرا و موسیقی‌پژوهی است که سال‌ها در صداوسیما برنامه‌های هنری مختلف و به‌یادماندنی اجرا کرده است. آخرین برنامه سجادی «دستان» نام داشت که از تلویزیون پخش می‌شد و در آن با رویکردی تخصصی به موسیقی و گفت‌وگو با هنرمندان موسیقی می‌پرداخت. قطع یک‌باره برنامه «دستان» و بعد از آن، عدم حضور سجادی در تلویزیون مشخص کرد که داستانی پشت این ماجرا نهفته است و غیر از روند نامشخص و سردرگم تلویزیون در حوزه موسیقی، انگار مشکل این بار، شخص اوست.

عباس سجادی که اکنون مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران است، درباره این ماجرا  گفت: بعد از حضور استاد شجریان با همراهی اصغر فرهادی در سال ۹۵ برای بازدید از یک نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای نیاوران که ارتباطی هم با صداوسیما ندارد، من را به صداوسیما احضار کردند و رسماً اعلام کردند باید نامه‌ای بنویسی و اعلام کنی من مواضع آقای شجریان را قبول ندارم. من گفتم اصلاً چه ربطی دارد؟ من مدیر یک مجموعه فرهنگی هستم و ایشان آمده‌اند آنجا برای بازدید از یک نمایشگاه و من هم طبق وظیفه اداری و اخلاقی‌ام از ایشان و آقای فرهادی استقبال کرده‌ام. مصرانه اعلام کردند اگر چنین نامه‌ای در اعلام برائت از ایشان ننویسی، برنامه «دستان» را قطع می‌کنیم. بنده هم اعلام کردم برنامه «دستان» که هیچ، اگر دستان خود من را هم قطع کنید در حوزه‌ای که به من ارتباط ندارد، چیزی نمی‌نویسم و این‌طور شد که برنامه را علی‌رغم استقبال وسیع مردم قطع کردند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. محسن
    ۲۵, خرداد, ۱۳۹۸ ۸:۱۴ ق٫ظ

    سلام. یادش بخیر برنامه دستان و برنامه های از این دست مانند برنامه با کاروان شعر و موسیقی و همکاریهای آقای سجادی و سهیل محمود ی ساعد باقری واقعاً فاخر و جذاب و کارشناسی شده بود و من که اون زمان حدود ۲۰ سال نداشتم هر پنجشنبه شب این برنمه هار و میدیدم…واقعاً صدا سیما سلیقه و پسند فرهنگی مردم را در این سالهای تخیر پایین آورده.

نظر شما


آخرین ها