هیئتمدیره آکادمی اسکار در جدیدترین جلسه خود از تغییراتی در روند برگزاری این جوایز سینمایی از جمله تغییر نام شاخه بهترین فیلم خارجی خبر داد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین، در این جلسه که شب گذشته (سهشنبه) برگزار شد اعضای هیئتمدیره آکامی در نهایت تصمیم گرفتند نام شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار را به شاخه «بهترین فیلم بینالمللی» تغییر دهند.
تغییر در نام این شاخه از جوایز سینمایی اسکار با تغییرات دیگری در قوانین از جمله فرآیند معرفی فیلم و یا الزامات واجد شرایط بودن برای حضور در این بخش همراه نخواهد بود. بهترین فیلم بینالمللی همچنان به عنوان اثری تعریف میشود که در کشوری خارج از آمریکا با دیالوگهایی عمدتاً غیرانگلیسی ساخته شده باشد و میتواند آثار انیمیشن و مستند را نیز شامل شود و در هر دوره نیز هر کشور میتواند یک فیلم به عنوان نماینده خود انتخاب کند.
«لری کارازوفسکی» رئیس شاخه بهترین فیلم بینالمللی جوایز اسکار در اینباره توضیح داد: متوجه شدیم که استفاده از عنوان «خارجی» در جامعه جهانی فیلمسازی قدیمی و منسوخ است و معتقدیم عنوان بهترین فیلم بینالمللی ماهیت این شاخه از جوایز اسکار را بهتر نشان میدهد و موجب ترویج دیدگاهی مثبت و همهجانبه به فیلمسازی و هنر فیلم به عنوان یک تجربه جهانی میشود.
فهرست کوتاه نامزدهای شاخه بهترین فیلم بینالمللی نیز به ۱۰ فیلم افزایش یافته است که شامل انتخاب ۷ فیلم در فاز اول توسط کمیته اسکار فیلم بینالمللی و سه فیلم دیگر به انتخاب کمیته اجرایی شاخه بهترین فیلم بینالمللی خواهد بود.
همچنین بر اساس تصمیم هیئتمدیره آکادمی اسکار، در شاخه بهترین فیلم کوتاه و بهترین اثر کوتاه انیمیشن، آثار میتوانند تنها در یکی از دو شهر لسآنجلس و یا نیویورک اکران شوند تا بتوانند حائز شرایط رقابت در این شاخهها شوند.
تعداد نامزدهای شاخه بهترین چهرهپردازی نیز از ۳ به ۵ افزایش خواهد یافت و فهرست کوتاه نامزدهای این شاخه نیز شامل ۷ تا ۱۰ نامزد خواهد بود.
اما هیئتمدیره آکادمی اسکار در مهمترین تصمیم خود فیلمهایی را که همزمان در سینما و رسانههای دیگر (نتفلیکس، آمازون و…) اکران میشوند همچنان واجد شرایط رقابت در جوایز سینمایی اسکار باقی گذاشت.
پس از صحبتهای استیون اسپیلبرگ، از اعضای هیئتمدیره آکادمی در حمایت و دفاع از تجربه رفتن به سینما در مقایسه با استفاده از رسانههای سیال چون نتفلیکس، بسیاری گمان میکردند آکادمی اسکار در قوانین خود درباره واجد شرایط خواندن محصولات کمپانیهایی چون نتفلیکس تجدید نظر خواهد کرد.
جان بایلی، رئیس آکادمی اسکار در این باره توضیح داد: ما از اکران سینمایی به عنوان یکی از بخشهای حیاتی سینما حمایت میکنیم و قوانین کنونی همچنان شامل شرط اکران در سینما برای واجد شرایط شناخته شدن است. ما قصد داریم بررسی عمیقتری بر روی آنچه در صنعت سینما در حال روی دادن است انجام دهیم و به بحث در اینباره ادامه خواهیم داد.
نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن) برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- فیلم کوتاه «برادر» واجد شرایط اسکار شد
- توسط آکادمی اسکار ۲۰۲۴؛ جایزه فلوشیپ طلایی برای زنان به دو سینماگر ایرانی اهدا میشود
- چین از رقابت اسکار ۲۰۲۵ خارج شد
- با ۳ جایزه برای سینماگران ایرانی؛ برندگان جشنواره شیکاگو معرفی شدند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- در آستانه دوره چهلویکم رقم خورد؛ تمدید حضور جشنواره فیلم کوتاه تهران در فهرست مورد تأیید آکادمی اسکار
- برای رقابت در اسکار نود و هفتم؛ «کشتیگیر» نماینده بنگلادش و «ایر» نماینده دومینیکن شد
- در شاخه بهترین فیلم بینالمللی؛ «نفس من را بگیر» نماینده تونس در اسکار شد
- برای رقابت در دوره نودوهفتم؛ انیمیشن «شیشهگر» نماینده پاکستان در اسکار شد
- فیلم هندی، نماینده بریتانیا شد؛ «سانتوش» به اسکار میرود
- برای رقابت در دوره نودوهفتم؛ مکزیک برنده ساندنس را به اسکار فرستاد
- به نمایندگی از طرف ایتالیا؛ برنده شیر نقرهای ونیز به اسکار میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل