تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۱۰:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 81800
روبن کامپیلو با فیلم «تپش در دقیقه» ستاره شب اهدای جوایز سینمایی سزار در فرانسه بود.

به گزارش سینماسینما، فیلم «تپش در دقیقه» به کارگردانی روبن کامپیلو ۶ جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین موسیقی سزار را از آن خود کرد. جایزه سزار معتبرترین جایزه سینمایی فرانسه است. «تپش در دقیقه» فیلمی درباره فعالان اجتماعی است که در زمینه آگاهی‌رسانی برای بیماری ایدز فعالیت می‌کنند.

کامپیلو هنگام دریافت جایزه از مسائلی گفت که مردم در دو دهه گذشته برای موضوعاتی جنگیده‌اند که هنوز حل نشده است و سکوت درباره مواردی مانند حقوق مهاجران را به مرگ تشبیه کرد.

فیلم «تپش در دقیقه» نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و جایزه بزرگ هیات داوران را از آن خود کرد. این فیلم نماینده فرانسه در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار بود اما به جمع نامزدهای نهایی راه پیدا نکرد.

در شب جوایز سزار فیلم‌های مطرحی مانند «دانکرک» به کارگردانی کریستوفر نولان، «لالا لند» به کارگردانی دیمین شزل و «مربع» فیلم برنده نخل طلای جشنواره کن برای جایزه بهترین فیلم غیرفرانسوی زبان رقابت می‌کردند اما در نهایت جایزه این بخش را فیلم «بی عشق» اثر تحسین شده آندره زویاگینتسف روس به خانه برد. «بی عشق» یکی از شانس‌های دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان است.

دیگر فیلم موفق شب جوایز سزار «آن بالا می‌بینمت» (See You Up There) به کارگردانی آلبرت دوپنتل بود که پنج جایزه از جمله جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد. در این میان فیلم «شیر خونین» (Bloody Milk) سه جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم اول یک کارگردان را از آن خود کرد.

در این دوره از مراسم جایزه سزار با اهدای سزار افتخاری از پنه‌لوپه‌ کروز بازیگر اسپانیایی سرشناس تقدیر شد. کروز جایزه خود را از ماریون کوتیار و پدرو آلمادوار گرفت.

همانند تمام مراسم سینمایی این چند وقت اخیر جوایز سزار نیز در هیاهوی کمپین‌های حمایت از حقوق زنان در برابر آزار جنسی و نابرابری برگزار شد.

کروز که چندی پیش بازی در فیلم «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی را به پایان رسانده است در کنفرانس خبری پس از دریافت جایزه درباره جنبشی که با هشتگ «MeToo» راه افتاده است، گفت: «این آغاز تغییری ضروری در جهان است و تنها به سینما محدود نمی‌شود. خوشبختانه این حرکت به زنانی که صدایشان به گوش نمی‌رسید تریبونی برای اعتراض در مقابل خشونت داد.»

فهرست برندگان جایزه سزار

بهترین فیلم : «تپش در دقیقه» به کارگردانی روبن کامپیلو

بهترین کارگردان: آلبرت دوپنتل برای فیلم «آن بالا می‌بینمت»

بهترین بازیگر زن: ژان بالیبار در «باربارا»

بهترین بازیگر مرد: سوان آرلو در «شیر خونین»

بهترین فیلمبرداری: وینسنت ماتیاس برای «آن بالا می‌بینمت»

بهترین فیلمنامه اقتباسی: آلبرت دوپنتل و پیر لمایر در «آن بالا می‌بینمت»

بهترین موسیقی متن: «تپش در دقیقه»

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: روبن کامپیلو برای «تپش در دقیقه»

بهترین فیلم غیرفرانسوی زبان: «بی عشق»‌ به کارگرددانی آندره زویاگینتسف

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها