نایب رییس مجلس ضمن قدردانی از حاتمیکیا برای فیلم به وقت شام گفت که فداکاریها و مجاهدتهای مجاهدان ایرانی و افغانی و پاکستانی و لبنانی و مدافعان حرم در این فام به خوبی تصویر شده است.
به گزارش سینماسینما، علی مطهری در یادداشتی درباره فیلم «به وقت شام» نوشت:
فیلم سینمایی «به وقت شام» را دیدم. از نظر فنی و جلوههای ویژه در سطح خوبی بود. تفکر و ایدئولوژی داعش را برای بیننده روشن میکرد. همین طور خطر آنها را برای دنیای اسلام و کل جهان آشکار میکرد و اساساً انسان را به فکر فرو میبُرد که چگونه چنین گروهی که شاید اکثر آنها به راه خود ایمان دارند در دنیای اسلام پدید آمد. قبلاً فکر میکردیم پیدایش خوارج در صدر اسلام امر غریبی بوده ولی امروز با پیدایش داعش، دیگر ظهور خوارج در زمان علی علیهالسلام عجیب به نظر نمیرسد.
از سوی دیگر این فیلم فداکاریها و مجاهدتهای مجاهدان ایرانی و افغانی و پاکستانی و لبنانی و مدافعان حرم را به خوبی تصویر کرده است که انسان را از بینش قوی و شجاعت آنها به اعجاب وا میدارد. نفوذ غربیها در داعش نیز در این فیلم به خوبی نمایش داده شده است. این فیلم آن اصل کلی مورد تأکید استاد شهید مطهری را خوب تجسم کرده است که همیشه مقدسان نادان ابزار دست منافقان زیرک واقع میشوند و به اسلام ضربه میزنند. باید از جناب آقای حاتمیکیا و همکارانش تشکر ویژه کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- هفته فیلم مقاومت در شبکه نمایش
- معرفی فیلمهای سینمایی آخر هفته تلویزیون
- واکنش مطهری به پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا: صداوسیما نباید درخواست پمپئو برای گفتگو را رد کند
- حسن عباسی:به وقت شام در مقابل هزارپا ساخته شد/فقط فیلمهای دفاع مقدس موثرند
- واکنش علی مطهری به حواشی ماجرای ستاره اسکندری
- انتقاد علی مطهری از فیلمهایی که به کمتر از ۵ درصد جامعه می پردازند
- تذکر رهبر انقلاب به صداوسیما در پی پوشش اخبار پرونده محمدعلی نجفی
- واکنش تند علی مطهری به کنارگذاشتن فردوسی پور از برنامه نود
- پخش «به وقت شام» برای نخستین بار از تلویزیون
- مارموز برای نمایندگان مجلس نمایش داده شد /واکنش علی مطهری به فیلم کمال تبریزی
- ادعای روزنامه جوان: فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» با امضای ترامپ به اسکار رفت/ چرا «به وقت شام»را نفرستادید؟
- اسیرصحنهسازیهای خطرناک شبکه های ماهواره ای نشوید/ یادداشتی از سید علی میرفتاح
- حاتمی کیا در نشست خبری «به وقت شام» : از برخورد حاج قاسم سلیمانی با فیلمم میترسیدم
- نامزدهای بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران اعلام شدند/ پیشتازی «بدون تاریخ، بدون امضا» در ۱۰ رشته
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





