مرتضی میرباقری معاون سیما در بازدید از پشتصحنه سریال «در جستجوی آرامش» کیفیت برخی فیلمنامههایی را که به دستشان میرسد پایین و فاقد تعمق کافی دانست.
مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، سیدعلی حمیدی قائم مقام مرکزی سیما فیلم، مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج، غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج و جمعی از مدیران سازمان صداوسیما امروز چهارشنبه چهاردهم تیرماه باحضور در پشت صحنه سریال «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی از آن بازدید و با عوامل گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار داریوش فرهنگ با اشاره به بعضی از مشکلات عنوان کرد: ما و سازمان صداوسیما نباید خود را وکیل مردم بدانیم و بگوییم چه بخواهند، چه بپوشند و حتی چه فکری کنند. تلویزیون به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد و باید بعضی از کارمندان کم شوند و حجم تولید بالا برود.
وی ادامه داد: تکرار موضوعات در سریال ها زیاد شده و باید تلاش شود از سریال های تکراری جلوگیری شود. از زمانی که تعداد شبکههای تلویزیونی زیاد شده حجم تولید کاهش پیدا کرده است. همچنین سریالهای تکراری بیشتر دیده میشود و آنچه گفتنی است حذف میکنند و آنچه نگفتنی است در سریالها میآورند.
بازیگر سریال «در جستجوی آرامش» عنوان کرد: سازمان صداوسیما باید استقلال مالی خود را پیدا کند و همچنین لازم است یک اعتماد دو طرفه بین مسئول و هنرمند ایجاد شود. من این حرف ها را برای کار خودم نمیگویم و در همه این سالها شکایتی برای خودم نداشتم بلکه میخواهم غرور و استقلال تلویزیون را برگردانیم.
این بازیگر و کارگردان در پایان این بخش از صبحت هایش تاکید کرد: سریالهای دهه ۶۰ و ۷۰ از آثار این روزها قوی تر بودند و سریالی مثل «سلطان و شبان» را در آن دوران ساختیم اما هیچ وقت تلویزیون به منِ نوعی نگفت که امثال آن سریال را ادامه بده.
در ادامه این مراسم مرتضی میرباقری معاون سیما نیز بیان کرد: رهبر انقلاب در توصیه هایی فرمودند که باید بررسی شود زیر پوست جامعه چه می گذرد که به همین منظور ما تحقیقاتی داشتیم و نتیجه آن را هم اعلام کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نویسنده فیلمنامه ها باید به کار خود اشراف داشته باشند و مطالبات ما این است که آنها ملودرام، تاریخ و… را بشناسند. واقعیت امر این است که نویسندگان ما کم حوصله و برخی هم کم مطالعه هستند. آنها باید مطالب عمیق را برای ما بیاورند و یا به ما بگویند تا مطالبی را در اختیارشان بگذاریم. کسی که قلم در دستش میگیرد باید تحقیق و پژوهش داشته باشد و این حوزه را بشناسد و صرفاً دوست داشتن یک ژانر کافی نیست. در این زمینه تعمق کاری مختصات خودش را دارد و تولید کار قوی حوصله و دقت میخواهد.
این مدیر رسانه ملی ادامه داد: در حال حاضر پروژههای گوناگونی در سیما فعال است اما نقطه ضعف برخی از آنها این است که فیلمنامه هایشان عمق ندارند. ما خودمان از وضعیت فیلمنامههایی که به دستمان میرسد راضی نیستیم و اگر فرصت بیشتری داشته باشیم باید کاری کنیم که این تعمق در بازنویسی سریالها صورت گیرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داریوش فرهنگ: بهرام بیضایی استاد فن در سینما است
- داریوش فرهنگ: زرین دست بهترین فیلمبردار فنی سینمای ایران است
- آیین یادبود بیتا فرهی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد/ پاسداشتی برای بانوی خاص سینمای ایران
- چرا داریوش فرهنگ کم کار است؟
- داریوش فرهنگ: هر پلانی نویدی برای پلان دیگر است/ آنچه باقی میماند تنها عشق است
- تا شقایق هست زندگی باید کرد/ یادداشت اختصاصی داریوش فرهنگ به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی
- ناگفتههایی از مرگ ناباورانه کیومرث پوراحمد/ داریوش فرهنگ چه گفت؟
- سینماسینما/ یادداشت داریوش فرهنگ در یادبود مهسا امینی/ جمع کنید این بساط نخنما را
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از نقشآفرینی پرویز پورحسینی در فیلم «طلسم»
- داریوش فرهنگ مهمان مهران مدیری میشود
- انتقاد داریوش فرهنگ از رویه مسئولان سینما و تلویزیون/ باید از سهلپسندی گریزان بود
- گزارش تصویری هفتمین شب کانون کارگردانان سینمای ایران
- داریوش فرهنگ: تقوایی، کیارستمی و بیضایی شدن آسان نیست
- سریال «در جستجوی آرامش» برای شبکه پنج ساخته می شود
- واکنش تند داریوش فرهنگ به سازمان سینمایی و ارشاد/ آنها باید دنبال من بیایند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش