تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۴:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 125900

وبگاه هالیوود ریپورتر در جدید‌ترین مقاله خود به بررسی و تمجید مستند «در جست و جوی فریده» پرداخت.

به گزارش سینماسینما،‌ سایت معتبر هالیوود ریپورتر، در مقاله‌ای به بررسی مستند «در جست و جوی فریده» پرداخت که نماینده کشورمان در اسکار ۲۰۲۰ است و به طور خلاصه آن را یک داستان ظریف و بی پرده و توام با احساسات توصیف کرد.

زنی که در کودکی توسط یک زوج هلندی به فرزند خواندگی گرفته شده و برای پیدا کردن پدر و مادر خونی خود به ایران سفر می‌کند، موضوع اصلی این مستند است که توسط کوروش عطایی و آزاده موسوی کارگردانی شده است.

در این مقاله آمده است: «در مستند «در جست و جوی فریده» که در مورد یک زن هلندی به نام فریده (نام اصلی: Eline Farideh Koning) است و تصمیم می‌گیرد محل تولد خود را که در یک شهر مقدس در شمال ایران است (مشهد مقدس) ببیند و پدر مادر اصلی خود را پیدا کند، شاهد خنده‌ها و لبخند‌های زیاد و همچنین اشک‌های فراوانی هستیم. این مستند با ظرافت و حساسیت خاصی فیلمبرداری شده و مخاطب را به محل وقوع داستان می‌کشاند که در فیلم‌های معاصر ایرانی کمتر دیده می‌شود و به عمق قلب خانواده سنتی و ارزش‌های آن‌ها می‌رود. شاید قابل توجه‌ترین جنبه این مستند، تفاوت بین خانواده هلندی فریده و نا آشنایی او با احساسات و رفتار‌های ایرانی‌ها باشد.»

کوروش عطایی و آزاده موسوی پیش از این با یکدیگر در سال ۲۰۱۳ در مستند «از ایران، یک جدایی» که درباره اهمیت جایزه اسکار فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» و بحث‌های پیرامونی آن است، همکاری کرده بودند. حالا فیلم خود آن‌ها به عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ ثبت شده است. این مستند چندین جایزه بین المللی از جمله جایزه تقدیر ویژه از فیلم لس آنجلس را دریافت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها