تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۸:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 120689

کمیته اسکار سینمای “سوئد” و “مراکش”، فیلم‌های منتخب خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۰ انتخاب کردند.

به گزارش سینماسینما، سینمای سوئد فیلم «و آنگاه رقصیدیم» به کارگردانی «لوان آکین» را به عنوان نماینده خود به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار معرفی کرد.

این فیلم که اولین نمایش خود را در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ تجربه کرد، روایتگر داستان رقابت و رفاقت دو رقصنده باله است که اخیرا در جشنواره فیلم سارایوو نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را کسب کرد.

سینمای سوئد حضور پررنگی در جوایز اسکار خارجی داشته و آخرین بار در سال ۱۹۸۳ با فیلم «فانی و الکساندر» ساخته سینماگر سرشناس «اینگمار برگمن» برنده جایزه این شناخه شد در سال ۲۰۱۷ نیز فیلم «میدان» به کارگرانی «روبن اوستلوند» به نمایندگی از سوئد به جمع نامزدهای نهایی راه یافت.

کمیته اسکار سینمای مراکش نیز فیلم «آدام» به کارگردانی «مریم توزانی» را به عنوان نماینده اسکاری این کشور انتخاب کرد. این فیلم که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن رونمایی شد، روایتگر زن بارداری است که در تلاش برای گرفتن پناهندگی و فرار از فقر و تعصب است.

سینمای مراکش از سال ۱۹۷۷، در جوایز اسکار شرکت می‌کند اما تاکنون تنها فیلم «عمر مرا کشت» ساخته «رشدی زم» توانسته به فهرست اولیه نامزدهای شاخه بهترین فیلم بین‌المللی راه یابد.

سال گذشته در مجموع ۸۹ کشور فیلم‌ منتخب خود را برای رقابت در این شاخه از اسکار ارسال کردند که در نهایت ۸۷ کشور واجد شرایط رقابت شناخته شدند و در نهایت سینمای مکزیک با فیلم «روما» ساخته «آلفونسو کوارون» برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

تاکنون ۲۵ کشور فیلم نماینده خود را برای حضور در جوایز اسکار ۲۰۲۰ انتخاب کرده‌اند.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

منبع» ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها