تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۲:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 134677

تولیدکنندگان فیلم کارشان را در سوئد و دانمارک با توجه به مجموعه جدیدی از قوانین پیشگیرانه برای مهار بحران کرونا از سرگرفتند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، گرچه سوئد برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا برخلاف دیگر نقاط جهان به هیچ نوع قرنطینه‌ای روی نیاورد اما در کنار دانمارک از نخستین کشورهای اروپایی است که با رعایت دستورالعمل‌های خاص دولتی، تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی را از سر می‌گیرد.

این اقدامات تحت عنوان «راهنمای فیلم نوردیک» توسط «هابی فیلم» تهیه‌کننده سوئدی و برمبنای اطلاعاتی که دولت‌های سوئد و دانمارک داده‌اند، تدوین شده است.

برمبنای این راهنما، سوئدی‌ها اجازه دارند با استفاده از حداکثر ۵۰ نفر، کار تولید فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را شروع کنند در حالی که در دانمارک که از ۱۶ مارس قوانین سختی را برای فاصله‌گذاری اجرا کرد، از ۱۴ آوریل مجوز تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی را دریافت کرده است.

در این راهنما آمده است که برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تولیدکنندگان لازم است از گروه تولید کم‌تعدادتری استفاده کنند و در عین حال اطمینان داشته باشند که با کاهش حدود ۱۰ درصد بهره‌وری، بتوانند به طور مداوم به کار ادامه دهند.

برای فیلمبرداری‌های داخلی نیز برای هر فرد باید فضای ۴ متری درنظر گرفته شود و از ساخت صحنه‌های پرجمعیت نیز باید اجتناب شود.

در این راهنما تاکید شده که در صحنه‌هایی که نمی‌توان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد، از آنجا که خطر ابتلا به ویروس کرونا زیاد است، هر نوع اقدام به کار، غیرمسوولانه است.

در عین حال هر صحنه‌ای که ارتباط افراد در آن نزدیک باشد هر چند منع نشده، اما برای بازیگران بالای ۷۰ سال توصیه نشده است.

همچنین توصیه شده تا آنجا که ممکن است از ویدیو کنفرانس برای هماهنگی‌ها استفاده شود. این در حالی است که فیلمبرداری در مکان‌های عمومی در سوئد مجاز و در دانمارک بسته به مورد خاص و کسب مجوز آن بستگی دارد.

راه‌اندازی بوفه و ایستگاه قهوه اجازه داده نشده است و وعده‌های غذا به صورت مجزا به هر فرد ارایه و هر فرد اجازه دارد تا ۲۰ دقیقه با رعایت فاصله غذا بخورد.

برای هر یک از خدمه نیز باید ماسک فراهم و ارایه شود.

در حال حاضر در دانمارک هنوز مدرسه‌ها، مکان‌های عمومی، رستوران‌ها و سینماها تعطیل هستند اما سوئد چنین ممنوعیتی ندارد و هر چند همه این مکان‌ها باز هستند اما استراتژی‌های مختلفی برای مهار همه‌گیری در آنها رعایت می‌شود. در هر ۲ کشور گسترش کرونا کاهش یافته است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها