داریوش یاری کارگردان سینما ضمن گلایه از وضعیت اکران عنوان کرد که این روزها تنها سلبریتی های دست به اسلحه در سینمای کمدی حمایت می شوند.
به گزارش سینماسینما، داریوش یاری کارگردان سینما درباره زمان اکران فیلم سینمایی «فصل شکار» بیان کرد: در حال حاضر مشغول مذاکره با پخشکننده هستیم تا در صورت امکان «فصل شکار» را در فصل زمستان به نمایش بگذاریم.
سینمای ایران چند سال پیش به وضعیت اکران خوبی رسیده بود.
وی با اشاره به وضعیت اکران در سینمای ایران گفت: سینمای ایران چند سال پیش به وضعیت اکران خوبی رسیده بود برای مثال زمانی که «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی و چند فیلم دیگر روی پرده رفتند به فیلم های جدی اجتماعی توجه شد و مخاطبانِ خسته از فیلم های دم دستی به سینماها کشیده شدند، اما متاسفانه این روزها اکران وضعیت مناسبی ندارد و تنها به برخی از فیلم های کمدی توجه می شود و مخاطب چندان حق انتخاب ندارد و سرخورده شده است.
یاری عنوان کرد: این روزها برخی از فیلم های خوب که حرفی برای گفتن دارند راهی گروه «هنر و تجربه» می شوند در حالی که برخی از سلبریتی های دست به اسلحه با ساخت فیلم های بامزه حمایت می شوند! البته من می پذیرم که ممکن است برخی از فیلم های کمدی خوب و خوش ساخت باشند اما سوالی که پیش می آید این است که آیا فقط باید به فیلم های کمدی توجه شود و ما فقط همین یک ژانر را داریم؟ متاسفانه این روزها به دفتر هر تهیه کننده ای که می رویم تنها به فیلمنامه های کمدی توجه می کند و معلوم نیست سهم موضوعات دیگر مانند فیلم های دفاع مقدس و اجتماعی چه می شود؟
این مستندساز اظهار کرد: در چنین شرایطی باید به صورت خودجوش به سمت ساخت فیلم های متفاوت برویم که در جامعه بحران زده اخلاقی ما که آلوده به دروغ، ریاکاری، بی اعتمادی و … شده است، این امر جای تعجب ندارد و گویا دولت هم این جریان را می پسندد چراکه با ساخت و تماشای فیلم های کمدی توسط مردم می تواند بگوید مردم ما شاد هستند و خنده در جامعه جریان دارد.
وی با اشاره به اکران «فصل شکار» اظهار کرد: با همه این اوصاف من امیدوارم با پیدا کردن یک پخش کننده خوب بتوانیم این اثر را به نمایش بگذاریم چرا که «فصل شکار» فیلمی مختص به جامعه ایرانی است و افراد می توانند خود را در آن ببینند.
یاری درباره دیگر فعالیت های خود مطرح کرد: گویا این روزها تلویزیون در نظر ندارد شروع به ساخت هیچ فیلم و سریالی کند زیرا زمانی که ما با مسئولان تلویزیون صحبت می کنیم مدام می گویند که بودجه ندارند از همین رو من و بسیاری از همکارانم بیکار شده ایم. به نظرم درایتی در مدیران ما وجود ندارد که تشخیص دهند چه کسی در چه حوزه ای تخصص دارد تا او را در تخصصش سر کار بگذارند.
کارگردان مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در پایان اظهار کرد: من احساس می کنم چیزی به نام مدیریت و برنامه ریزی در کشور ما وجود ندارد و افرادی که به سرعت به سِمَتی نایل می شوند به سرعت هم لابی های خود را تشکیل می دهند و به شایستگی های افراد توجه نمی کنند از همین رو تنها عده خاصی موفق می شوند که در این عرصه فعالیت داشته باشند. باید پرسید پس سهم بچه های فیلم کوتاه، مستند و … چه می شود؟ آیا فقط باید دوستان این مدیران در سینما فعالیت داشته باشند؟
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- خوابِ شیرینِ درختِ سیب های سرخ!/ نگاهی به فیلم «شور عاشقی»
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- واگذاری پلتفرمها به ساترا نتیجه ضعف ارشاد بود
- سادهانگاری؛ فصل مشترک مجموعههای تلویزیونی
- پخش سریال محرمی «در کنار پروانهها» از امشب از شبکه دو
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- پوستر دوم فیلم سینمایی «لیلاج» رونمایی شد
- رونمایی از پوستر فیلمی با بازی مهران احمدی و حامد کمیلی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





