پس از اعلام آثار راه یافته به بخش اصلی سی و پنچمین جشنواره فیلم فجر کارگردان غایب از عدم حضور آثار خود در مهمترین جشنواره سینمایی سال سخن به میان آوردند.
به گزارش سینما سینما به نقل از برنا، پس از اعلام اسامی حاضر در بخش اصلی سی و پنچمین جشنواره فیلم فجر توسط محمد حیدری دبیر جشواره فیلم فجر با غیبت آثار مطرحی از فیلمسازانی چون کیانوش عیاری، تهمینه میلانی و پیمان قاسم خانی مواجه شدیم که در این میان مدیر تولید فیلم سینمایی «کاناپه» با اعلام اینکه جشنواره فیلم فجر در حق کیانوش عیاری جفا کرد، گفت:عیاری همواره براساس باورهای خودش فیلم می سازد و برای بازخورد مثبت مسئولان هیچوقت فیلم نساخته است، مطمئن هستم در ِآینده هم براساس اعتقادات خودش فیلم خواهد ساخت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز «کاناپه» برای حضور در سی و پنچمین جشنواره فیلم در بخش مسابقه “چشم انداز سینمای ایران” شانس دارد، بیان کرد: متاسفانه پوستیژ و کلاه گیس بازیگران زن «کاناپه» سبب ممیزی های زیادی به فیلم شد، البته تصورمان این بود که آخرین اثر سینمایی عیاری در جشنواره حداقل با اکران محدود به نمایش در خواهد آمد.
آقا کریمی در ارتباط با اکران عمومی «کاناپه» افزود: امیدوارم که در اکران این فیلم با مشکل مواجه نشود و در آرامش به نمایش عمومی درآید.
«کاناپه» روایت زندگی ۲ خانواده ای است که می خواهند با هم وصلت کنند اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آنها می شود.
در این فیلم ابوالفضل پورعرب نقش پدر داماد یعنی بابک حمیدیان را ایفا می کند، فرهاد آئیش نقش پدر عروس یعنی فرگل فربخش را بازی می کند، آتوسا انواریان هم ایفاگر نقش مادر عروس است.
اما تهمینه میلانی کارگردان فیلم سینمایی «ملی و راه های نرفته اش» در خصوص غیبت این فیلم در جشنواره به خبرنگار برنا گفت: اصلا این فیلم را به دبیرخانه جشنواره فجر ارائه نکردهایم و هیات انتخاب آن را ندیده است که حالا منتظر حضور آن در جشنواره فجر باشیم.
«ملی و راه های نرفته اش» مانند دیگر آثار تهمینه میلانی یک اثر اجتماعی است و بازیگرانی چون ماهور الوند و میلاد کیمرام در این پروژه سینمایی نقش آفرینی کردند.
سعید سعدی تهیه کننده ۲ فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» و «بوف کور» با عصبانیت در ارتباط با عدم حضور این دو اثر به خبرنگار برنا گفت: واقعا نمیدانم براساس چه ملاک و متر و معیاری هیات انتخاب این ۲۸ فیلم را انتخاب کرده است، تاسف آور است که دائما دم از ارزش آثار دفاع مقدس می زنند ولی در عمل نگاه نمی کنند این آثار را اصلا. هرچند احساس میکنم که «بوف کور» و «دریاچه ماهی» را هیات انتخاب متوجه نشده است و به همین خاطر به نشانه اعتراض ۲ فیلم خود را از جشنواره بیرون خواهم کشید تا در بخش «چشم انداز سینمای ایران» هم حضورشان منتفی شود.
فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» اولین اثر سینمایی مریم دوستی است که با تهیه کنندگی سعید سعدی و نقش آفرینی نادرفلاح و افشین هاشمی در تهران و آبادان مقابل دوربین رفته است.
همچنین دیگر فیلم سعید سعدی «بوف کور» هم با کارگردانی احمدرضا معتمدی و با بازی حامد کمیلی، اندیشه فولادوند و هومن برق نورد ساخته شده است.
کامران مجیدی تهیه کننده فیلم سینمایی «زرد» هم در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه اعتراضی به عدم حضور «زرد» در جشنواره فیلم فجر ندارم، بیان کرد: تمام کسانی که “زرد” را تماشا کرده بودند از داستان و بازیهای خوب بازیگران فیلم تعریف و تمجید کردند ولی در حال حاضر در ارتباط با عدم حضور این فیلم در جشنواره فجر نظر خاصی ندارم.
مهرداد صدیقیان، ساره بیات، و بهاره کیان افشار به همراه بهرام رادان بازیگران این اثر سینمایی را تشکیل میدهند
اما پیمان قاسم خانی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» هم در ارتباط با عدم حضور اولین اثر سینمایی خود، بیان کرد: هنوز درست و حسابی متوجه اسامی آثار راه یافته به بخش اصلی جشنواره فیلم فجر نشدهام و ترجیح می دهم که فعلا سکوت کنم.
در خلاصه داستان” خوب ، بد، جلف» فیلم آمده است : یک کارگردان سینما از طرف تهییه کننده اش تحت فشار قرار دارد تا از دو بازیگر تجارى در فیلم خود استفاده کند و از نظر کارگردان ها بدترین انتخاب هاى ممکن هستند ویشکا آسایش ، مانى حقیقى ، پژمان جمشیدى ، سام درخشانى و حمید فرخ نژاد بازیگران اولین ساخته قاسم خانی هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- پرتاب شدن به جهان تلخ زنان زجر کشیده تهمینه میلانی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- ما اشتباهی شدیم!
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- ادامه تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» در قشم + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





