مسعود ردایی تهیهکننده «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی با اشاره بر برخی برداشتهای اشتباه نسبت به داستان این فیلم تأکید کرد که از شرایط اکران و فروش این فیلم راضی نیست.
مسعود ردایی تهیهکننده «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی که از ۱۰ مهرماه به نمایش عمومی درآمده است، درباره نحوه اکران این فیلم گفت: اکران «سال دوم دانشکده من» طبق برنامهریزی که انجام دادیم، منظم پیش میرود اما این فیلم با توجه به حضور فیلمهای دیگر در سینماها شرایط متفاوتی از بُعد تبلیغات در محل اکران، در محیطهای شهری و حتی در تلویزیون دارد. این در حالی است که «سال دوم دانشکده من» با بودجه شخصی ساخته شده است و شرایط ویژهای مانند دیگر فیلمها ندارد به ویژه ۲ فیلم که هزینههای زیادی برای تبلیغات آنها میشود.
ردایی افزود: درواقع «سال دوم دانشکده من» و بقیه فیلمها در زمینه تبلیغات در محیطهای سینما دچار مشکل شدهاند، یعنی گاهی اوقات این محلها توسط یکی دو فیلم در اختیار گرفته میشود که باید برای آن برنامهریزی بیشتری شود تا همه فیلمها بتوانند از شرایط مساوی استفاده کنند. برای مثال بیلبوردهای سینما در شرایط نابرابر بین فیلمها تقسیم میشود و اکثرا به یکی دو فیلم اختصاص پیدا میکند که اتفاقاً آن فیلمها از بودجه بهتری هم برخوردار هستند. ضمن اینکه در زمان تولید هم از آنها حمایت شده و حالا در اکران هم مورد حمایت قرار میگیرند.
وی با بیان اینکه تبلیغات تلویزیونی این اثر هم بسیار اندک است و شرایط مناسبی از این نظر ندارد، توضیح داد: تلویزیون با «سال دوم دانشکده من» میتواند به ترویج ازدواج جوانان و سر و سامان دادن به زندگی خانوادگی بپردازد چراکه این فیلم حداقل ۲ مفهوم اصلی خانواده و ازدواج جوانان را دارد اما متاسفانه در این زمینه به این فیلم کم توجهی شده است.
ردایی با اشاره به اینکه دستاندرکاران تلویزیون برداشتهای مختلفی از این فیلم دارند، بیان کرد: در اداره کل بازرگانی تلویزیون، شورایی وجود دارد که فیلمها را بررسی میکنند. ما فیلمها را به طور کامل برایشان میفرستیم تا آنها فیلم را ببیند از همین رو آنها براساس صلاحدید خود تصمیم میگیرند که چه تعداد آگهی بازرگانی به فیلمها بدهند.
این تهیهکننده اظهار کرد: هرچند فیلم ما جزو فیلمهایی نبود که دچار ردهبندی سنی شده باشد اما شورای بازرگانی تلویزیون به این موضوع هم توجه نکرد و ما همین موضوع را به آنها گفتیم.
ردایی در بخش دیگر از صبحتهایش عنوان کرد: فیلمها از نیمه تابستان به بعد فروش خوبی را تجربه نکرده و مخاطب زیادی به سینماها نرفتهاند با توجه به شرایطی که در اکران تابستانی و در تدوام آن در پاییز داریم، ما فعلا از فروش «سال دوم دانشکده من» راضی نیستیم ولی به نظر میرسد رفته رفته شرایط بهتری برای آن پیش میآید. بنابراین اگر این فیلم بتواند کف فروش خود را حفظ کند میتواند مخاطبان زیادی را به دست بیاورد.
وی در پایان گفت: هرچند برخی میگویند «سال دوم دانشکده من» صحنههای خودکشی یا اوردوز یکی از شخصیتها را دارد اما در حقیقت اینطور نیست. اوردوز یعنی فرد باید چیزی استفاده کند تا بر مبنای آن دچار مشکل شود. ولی در این فیلم یکی از شخصیتهای داروی مورد نیاز خود را استفاده نکرده و براساس آن دچار مشکل شده که ممکن است هر بیماری دچار این اتفاق شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تعویق اکران فیلم پرویز شهبازی در فقدان تهیهکننده
- مسعود ردایی درگذشت
- «زیبا صدایم کن»؛ نجواى مردى از دل باران
- «زیبا صدایم کن»؛ بذرِ امید
- «زیبا صدایم کن»؛ ملودرامی احساسی
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- میان مردم و سینما فاصله افتاده است/ زنان را فراموش نکردیم
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- یادداشت کیانوش عیاری درباره «جنگل پرتقال»؛ با ۶۰ هزار تومان، میلیونی لذت ببرید
- «آهو» و «جنگل پرتقال» به سینماها میآید
- آخرین تصمیمات خانه سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و همسرش
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- همزمان با ولادت امام رضا (ع) منتشر شد؛ خاطرات صدرعاملی از عزت الله انتظامی و خسرو شکیبایی
- در نشست هفته جهانی موزه و میراث فرهنگی در موزه سینما مطرح شد: کیارستمی میگفت مدیون رزمندگان و جانبازان شیمیایی هستیم/ موزهها باید زنده بودن و زندگی را به جامعه منتقل کنند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





