تهیهکننده فیلمسینمایی «سوءتفاهم» معتقد است: میخواستند تمام فیلمهای جامانده از اکران ۹۷ را در این فصل نمایش بدهند اما اگر قرار باشد سیاست اکران فیلم تغییری نکند، دیگر هیچ فیلمسازی رغبتی نخواهد داشت تا اثرش در این موقع از سال روی پرده برود.
به گزارش سینماسینما، جلیل شعبانی با بیان اینکه «اکران این فیلم تاکنون شرایط خوبی را پشتسر نگذاشته و این فصل خوبی برای اکران فیلمهای سینمایی نبوده» اظهار کرد: چه برای ما و چه برای فیلمهای دیگری که در این تایم روی پرده رفته به جز یکی دو مورد، شرایط خوبی به وجود نیامده است.
او ادامه داد: کسانی که فیلمشان را در این فصل روی پرده بردند از شرایط راضی نیستند و تا فیلمی بخواهد شناخته شود و مخاطب خود را پیدا کند زمان نمایش را از دست میدهد و فیلم های نوروزی از راه می رسند و به این ترتیب نمایش خوبی ندارند.
شعبانی معتقد است: اکران فیلم در این موقع سال دو گروه از مخاطبان سینمایی را از دست میدهد، یک گروه کسانی هستند که فیلمهای جشنواره فجر را دنبال کردند و از دیدن فیلم اشباع شدهاند و گروه دوم کسانی هستند که منتظرند فیلمهای جدید و اکران نوروزی را روی پرده ببینند و به این ترتیب دو دسته از مخاطبان سینما را این موقع سال در سالنهای اکران فیلم نمیبینیم.
این تهیه کننده که فیلمش تا کنون که در سومین هفته اکرانش قرار دارد و حدود ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته، بیان کرد: یکی از معضلات ما این است که تمام فیلمهایی که میخواستند، در طول سال نمایش داشته باشند را آوردهاند و در این موقع از سال روی پرده بردهاند.
شعبانی در ادامه صحبتهای خود به ارائه چند پیشنهاد و راه حل برای خروج از این شرایط اشاره کرد و گفت: میتوانند تعداد فیلمهای اکران شده در این فصل را کمتر کنند تا هر کدام از آثاری که روی پرده رفتند، فرصت بهتر و بیشتری برای دیده شدن پیدا کنند. اکران همزمان حدود ۱۰ فیلم در یکبازه زمانی کوتاه باعث میشود که هیچکدام از آنان نتوانند فروش خوبی داشته باشند و باید برای کسانی که در این موقع از سال فیلمشان نشان داده میشود، این امتیاز را قائل باشند. همچنین میتوانند امکانی را ایجاد کنند که این آثار بتوانند تا ۱۰ فروردین روی پرده بمانند یعنی زمان بیشتری به آنها اختصاص داده شود.
وی افزود: اگر قرار باشد سیاست اکران فیلم تغییری نکند، دیگر هیچ فیلمسازی راضی نمیشود و رغبتی نخواهد داشت تا اثرش در این موقع از سال نمایش داده شود. البته راهکار دیگر هم این است که میتوان تسهیلاتی در امر تبلیغات فیلمها در نظر گرفته شود. به طور مثال با تلویزیون برای داشتن تعداد بیشتری تبلیغات و همچنین شهرداری برای داشتن تبلیغات محیطی هماهنگیهایی شود تا امکانات ویژهای را در اختیار فیلمها قرار دهند تا شاید از این طریق بتوانند مخاطب بیشتری را به سینما جذب کنند.
تهیه کننده فیلمسینمایی «قسم» با اشاره به اینکه با شروع نمایش فیلمهای نوروزی امکان نمایش فیلمهایی که هنوز در سومین هفته نمایش خود هستند از بین میرود اظهار کرد: با شروع اکران فیلمهای نوروزی تقریباً نمایش فیلمهایی که اکنون روی پرده اند تمام میشود، البته میگویند اینطور نیست و فقط از تعداد سالنهای آن کاسته میشود ولی آنچه مشخص است، این است که قدرت فیلمهای نوروز بیشتر است و هر اثر دیگری که در این بازه زمانی روی پرده بوده، نهایتاً با چهار هفته نمایش از گیشه سینمای ایران حذف میشود.
شعبانی که تهیه کنندگی «سو تفاهم» را در جشنواره فجر ۳۶ و «قسم» را در جشنواره فجر ۳۷ داشته، درباره شرایط موجود سینمای ایران بیان کرد: سینما نیاز به یک سیاستگذاری دقیق دارد ما نمیتوانیم آن را به حال خود رها کنیم. باید یک مدیریت کلان وجود داشته باشد و آنچه تولید میشود کنترل شود. مسئولین باید در نظر بگیرید که چه فیلمی با چه وزنی و توسط چه کسانی تولید می شود و به لزوم تنوع ژانر در سینمای ایران توجه داشته باشند تا شاید از این طریق بتوان مخاطبان بیشتری را با سلایق گوناگون به سینما آورد زیرا با توجه به شرایط موجود به نظر میرسد که ما به طور مثال سینمای کودک را از دست داده ایم زیرا نتوانستیم ساخت و تولید ان را مدیریت و کنترل کنیم با این اوصاف سینما در حال رفتن به سمتی است که فقط فیلمهای سطحی کمدی بسازد و تنها محلی برای تفریح کردن صرف باشد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فوت تهیهکننده با سابقه سینما؛ جلیل شعبانی درگذشت
- سبکباران ساحلها/ نگاهی به فیلم «منصور»
- پوستر «منصور» منتشر شد
- جلیل شعبانی: «منصور» گزینه اکران نوروزی نیست
- نمایش «سوءتفاهم» روی صحنه رفت
- «سوءتفاهم»: در باب نقد و سینه فیلیا (۱)
- نگاهی به فیلم سوتفاهم/ یک فراواقعیت
- کوتاه درباره فیلمهای جشنواره ۳۶/ روز اول: شعله ور و سوءتفاهم
- هانیه توسلی همبازی مریلا زارعی در «سوتفاهم» شد
- بازیگران «سوء تفاهم» معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





