تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۸ - ۲۱:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67678

تهیه کننده سینما گفت: «از آنجا که اکران‌های خارجی محدود هستند و بازگشت سرمایه ندارند، بر چگونگی نمایش فیلم‌ها در ایران تاثیر ندارند.»

به گزارش سینماسینما سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما، در خصوص تأثیر اکران بین‌المللی فیلم‌ها بر اکران داخلی آنها گفت: تأثیر زیادی در این باره نمی‌بینم؛ چون اکران‌های خارجی محدود هستند و بازگشت سرمایه ندارند.

او افزود: حضور بین‌المللی بیشتر به شناخته شدن و دیده شدن فیلم و عوامل آن کمک می‌کند؛ وگرنه اتفاق عجیب و غریبی را برای آن اثر به جا نمی‌گذارد.

حقیقی اضافه کرد: اگر اطلاع‌رسانی کافی به مخاطبان از اکران بین‌المللی یک فیلم به خوبی انجام می‌شد، شاید اتفاقات بهتری برای اکرانش در داخل کشور رقم می‌خورد.

این تهیه‌کننده درباره همکاری تهیه‌کننده حرفه‌ای و مورد تایید با کارگردان‌های فیلم اولی اذعان داشت: با این اتفاق مسئولیت را از گردن کارگردان برداشته و به عهده تهیه‌کننده واگذار کرده‌اند که کارشان را دشوارتر می کند.

تهیه کننده «مادری» تصریح کرد: تهیه‌کننده‌ها دو دسته هستند؛ یا سرمایه‌گذارند و یا باید سرمایه فراهم کنند. در کل باید پای کار از ابتدا تا انتها بایستند و به درستی و کاملا حرفه‌ای تا انتها پیش بروند.

تهیه‌کننده «لینا» بیان کرد: البته اینکه من به عنوان تهیه کننده قرار است با کارگردان کار اولی کار کنم و تا انتها پای کار بایستم، یکسری محدودیت ها را خواهد داشت؛ چرا که اگر کارگردان طبق تعهد و مسئولیتی که دارد عمل نکند، برای کار بعدی به مشکل برمی‌خورم و از همه مهمتر از اعتبار و موقعیتم کاسته می شود و قطعا جلوی پیشرفت و فعالیت بیشتر من را خواهد گرفت.

حقیقی خاطرنشان کرد: در کل خروجی این طرح، ظهور فیلمسازان حرفه‌ای تر خواهد بود و هرکسی به خودش اجازه نمی دهد، سمت فیلمسازی بیاید و من تهیه کننده تشخیص می دهم با چه فیلمسازی کار کنم. پس اعتبارم را جایی خرج می کنم که زیر سوال نرود و موقعیت کاری ام به مخاطره نیفتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها