منصور لشکری قوچانی با اشاره به نوع انتخاب آثار اکران شده در نوروز سال جاری گفت: آیا این درست است همزمان دو فیلم کمدی با هم اکران شوند که با عبور از خطوط قرمز اخلاقی جذب مخاطب میکنند؟!
منصور لشکری قوچانی ، در ارتباط با برخی از گلایههایش در حوزه اکران آثار نورزی اذعان کرد: از ایرادهایی که می توان به ترکیب بندی فیلمهای در حال نمایش گرفت نوع انتخاب ژانرهایی است که همزمان با هم اکران شده اند تصور کنید در شرایط فعلی دو فیلم کمدی آن هم با تبلیغات خاص و ویژه در حال نمایش هستند. به هر حال با توجه به فضای بازی که در آثار کمدی وجود دارد می توان توقع داشت که مخاطب بیشتری جذب کنند. ایراد من به فضای باز نیست بلکه به شکل و نحوه فضای راحتی است که در این آثار وجود دارد.
وی در ادامه افزود: بنده فقط طرح مسئله میکنم آیا واقعا این فضای باز و شرایطی که مخاطب در تبلیغهای این فیلمها میبیند با فرهنگ ما ومغایرت ندارد؟! صحنههایی وجود دارد که واقعا مخاطب را تحت تاثیر خود قرار میدهد لحظاتی در این اثار به بهانهکمدی بودنش شاهد هستیم که نمیتوان در حوزه اخلاق برای آنها جایگاهی در نظر گرفت. واقعاً مردم با دیدن این صحنه ها که به نوعی عبور از خط قرمز های اخلاقی است به سینما میروند آیا این طور جذب مخاطب و تماشاگر صحیح است.
او همچنین گفت: اگر میخواهید عکسالعمل مخاطبان را در هنگام دیدن این آثار ببینید بهتر است همزمان در چند سالن این فیلمها را با آنها ببنید تا شاهد واکنشهای مردم از تعجب در هنگام عبور از خطوط اخلاقی توسط فیلم را در آنها ببینید.
قوچانی با اشاره به این که اکران همزمان دو فیلم کمدی باعث میشود سایر فیلمها اسیب ببینند گفت: این که فیلم های کمدی به صورت همزمان در سینماها اکران شوند یک بحث است اما بحث دیگری که میتوان به آن پرداخت نوع فضای بازی است که برای این آثار در نظر گرفته شده است و عبور از خطوط قرمزی ناهنجاری است که مخاطب را به سینما میکشاند ایا این خطوط قرمز و ممیزی باید تنها برای آثار اجتماعی به صورت جدی لحاظ شود؟! آیا این که یک اثر کمدی با اشاره به مسائل جنسی مخاطب را بخنداند و در تیزرهای تبلیغاتی خود از آنها استفاده کند راه درست و اخلاقی است؟!
این تهیه کننده اظهار کرد: واقعا یکی از ناراحتی هایی که دارم برای فیلمی چون «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا است که میتوانست فروش بسیار بهتری داشته باشد. چرا باید با انتخابهای غلط در زمان اکران برخی فیلمهای ارزشی و مفید برای مردم را به حاشیه کشاند. امسال در نوروز، فروش بلیت ها رشد خوبی داشتند اما برای آثار کمدی، ایا باید برای بالا رفتن آمار هر کاری کرد؟!
تهیه کننده فیلم سینمایی «کوچه بینام» گفت: راهی که در شورای پروانه نمایش به سمت فضای باز در آثار سینمایی پیش گرفته است کار درستی است اما باید اخلاق را نیز در نظر داشت. فضای قالب در سینما تبدیل به فضای غیر فکری شده است و ناراحتی من از این است که .
منبع : فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- لشکری قوچانی: پلتفرمها فقط به سراغ درآمدزایی رفتند/ عملکرد آنها از صداوسیما هم بدتر شد
- لشکری قوچانی: همه چیز دستبهدست هم داده تا سینمای ایران رشد نکند
- لشکری قوچانی: حرف اصلی «قاتل اهلی»، حوزه فرهنگ و اقتصاد بیمار است
- تهیهکننده «قاتل اهلی» منتظر دریافت پروانه ساخت «زنگبار» علی ملاقلیپور
- تهیهکننده قاتلی اهلی: جشنوارهها تنور سینمای ایران را داغ میکنند اما…
- همکاری تهیه کننده «قاتل اهلی» و کارگردان «ماهور»
- ابداع تبلیغ جدید برای اکران تازهترین ساخته مسعود کیمیایی
- لشکری قوچانی: سینمای کیمیایی را از خود کیمیایی جدا می دانم
- نسخه جدید «قاتل اهلی» متقاضی اکران نوروزی
- دفاع فرمان آرا از کیمیایی/ نه معلم پیش شاگرد حرمت دارد و نه پیشکسوت پیش تازهوارد
- «خط ویژه» این هفته از تلویزیون پخش میشود
- پولاد کیمیایی: بازی در«قاتل اهلی» به دلم نچسبید
- مدل جدید و متفاوت تبلیغات برای فیلم «هفت ماهگی»
- زمان اکران «هفت ماهگی» مشخص شد
- پاسخ تهیهکننده «قاتل اهلی» به صحبتهای مسعود کیمیایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





