سعید خانی با بررسی اکران نوروز ۹۷، پیشنهاداتی را برای بهتر شدن وضعیت سالهای بعد سینما ارائه کرد.به گزارش سینماسینما، سعید خانی تهیه کننده و پخش کننده سینما درباره چگونگی وضعیت اکران نوروزی گفت: اکران نوروزی بیرمق نیست اما اگر بحث اطلاع رسانی با قدرت بیشتری پیش میرفت قطعا اتفاق بهتری رخ میداد.
وی افزود: متاسفانه در تاریخ ۲۱ به ما گفتند بیست و سوم فیلمتان را اکران کنید در صورتی که اگر اول اسفند اسامی فیلمها اعلام و پانزدهم اکران میشد به طور قطع زمان خوبی برای تبلیغ و اطلاع رسانی پیش میآمد و میتوانستیم به خوبی فیلمها را به مخاطبان بشناسانیم و انگیزه آنها را برای دیدن بیشتر کنیم.
خانی اضافه کرد: از سویی وقتی فیلم اکران میشود باید زمان کافی داشته باشیم تا با ارگانهای تبلیغاتی موثر وارد مذاکره شویم و قرارداد ببندیم که متاسفانه زمان اعلام شده، فرصت کافی برای رایزنی و تبلیغ گسترده را گرفت.
این تهیه کننده تصریح کرد: امیدوارم شورای صنفی نمایش برای سال آینده، اول اسفند فیلمها را معرفی کند و پانزدهم را شروع اکران بگذارد تا صاحبان آثار فرصت کافی برای تبلیغ داشته باشند.
خانی بیان کرد: البته نباید از شرایط سخت اقتصادی مردم نیز غافل شد، اولویت خانوادهها تحصیل، پوشاک و…است و سینما و هنر در اولویتهای بعدی قرار دارد؛ پس در این شرایط دشوار، به راحتی دیدن فیلم را میتوانند کنار بگذارند و به دیگر دغدغههای خود بپردازند.
تهیه کننده «لونه زنبور» اذعان داشت: راه افتادن سیستم مکانیزم پلکانی فروش هم میتواند وضعیت سینما را بهتر کند و حداقل ۳۰ درصد از مشکلات این صنعت حل خواهد شد.
وی عنوان کرد: بالا رفتن تولید فیلمهای سینمایی و نبود امکانات اکران، روی حوزه پخش فشار میآورد و این نیز از مشکلات مهم سینمای ما است، در چنین شرایطی است که سرگروهها به عدد هفت در نوروز امسال ارتقاء یافته و این کار را برای اکران و جذب مخاطب سخت خواهد کرد.
خانی در خصوص اکران «لونه زنبور» بیان کرد: خوشبختانه اکران این فیلم تا بحال خوب بوده و روز به روز هم به مخاطبانش اضافه میشود و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
منبع: yjc
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- «رها» بهترین فیلم جشنواره آلیس در شهر شد
- چالشهای حفظ حریم خصوصی، از ناصر تقوایی تا پژمان جمشیدی
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- فیلم «رها» مسافر رمِ ایتالیا میشود/ رونمایی از پوستر فیلم با نام بینالمللی «موهای دخترم»
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- «۱۰۰۱» نوستالژی میشود/ گفتگوی محسن کیایی با دوبلورهای «فوتبالیستها»
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





