تهیه کننده ملاقات خصوصی : آقای خزاعی تنها ۲ دقیقه راجع به حذف سیمرغ مردمی در برنامه هفت توضیح دادند!

امیربنان تهیه کننده دو فیلم مردبازنده و ملاقات خصوصی در گفتگو با امیرعباس صباغ مجری و سردبیر برنامه سینمامعیار راجع به اتفاقات و حواشی جشنواره فیلم صحبت های شفاف و بی پرده ای بیان کرده است .
به گزارش سینماسینما ، در ادامه بخش های مهم این گفتگو را بخوانید:
🎯در همام روزهای آغاز اعلام نتایج آثار برتر از نگاه مردم به مسئولان جشنواره گفتم اگر ایرادی وجود دارد همین امروز رای گیری را باطل کنید اما اتفاقی نیوفتاد
🎯آنچه در جشنواره امسال رخ داد اتفاقات نادری بود که پیش از این در جشنواره ندیده بودیم! مشخص نشد چه اتفاقی رخ داد و تصمیمات عجولانه به این رویداد بزرگ فرهنگی آسیب جدی زد
🎯آقای خزاعی تنها ۲ دقیقه راجع به این مساله در برنامه هفت توضیح دادند!
🎯سوال من این است برای حل این مساله چه کسی از کجا باید بیاید که بررسی کند چه اتفاقی رخ داده؟ مگر تعداد کل آرا چقدر است؟ من از این همه تعلل در پاسخ به این پرسش ها شگفت زده ام!
🎯 در دوره چهلم که باید زمان پختگی باشد انتظار یک خروجی امیدبخش و پر از انگیزه داشتیم اما عکس آن رقم خورد و واقعا نمی دانم اگر مردم را از سینما حذف کنیم چه چیزی باقی می ماند؟
🎯 در برنامه مانند نود که از تلویزیون پخش میشد با ۵ میلیون شرکت کننده و رای مردم ، تکلیف تمام آرا مشخص بود و در بسیاری دیگر از برنامه های تلویزیون نیز همین طور! پرسش اینجاست چگونه برای یک جمعیت ۴۰-۵۰ هزار نفری این اتفاق نمی افتد؟
🎯 اعتراض کردم چرا قبل از لغو جایزه مردمی از ابتدا دلایل این تصمیم را اعلام نکردید! دلیل این تصمیم تان چیست؟ که پاسخ دادند صیانت از آرای مردمی! این در حالی ست که در همان روزهای اول آقایان غلامرضا موسوی و دیگر همکاران ما بعد از بازدید از سامانه گفتند که مشکلی قابل توجهی نیست و اگر باشد برای هر ۲۲ فیلم است و نمی دانم چه اتفاقی می افتد که بعد چند روز این مشکل کوچک باعث حذف جایزه می شود
🎯 ما باید مردم را از تصمیمات خود آگاه کنیم و دلایل تصمیم خود را بیان کنیم فارغ از اینکه آن تصمیم درست یا غلط باشد
🎯 ۲ ساعت قبل از اعلام نتایج انصراف دادم و گفتم وقتی حق مسلم ما در کسب سیمرغ مردمی تضییع می شود تکلیف مابقی جوایز که مشخص است! اما من پای حق و حقیقت ایستاده ام اما نه برای فیلم خودم که شاید در همان فرصت باقیمانده فیلم موقعیت مهدی از فیلم ما پیشی میگرفت و اول میشد
🎯 ده روز تلاش شد در این بحران کرونا جشنواره فیلم فجر برگزار شود و علی رغم این همه تلاش من نمی دانم چرا دقیقه ۹۰ بازی عوض شد
🎯 من هیچ تحلیل شخصی ندارم و نمی دانم پشت این تصمیم چیست و تنها به دنبال داده هایی هستم که مطمئن باشم واقعیت است و بر اساس آن حرف بزنم اما الان فقط میگویم یک تصمیم عجولانه ! هر چند این انتظار را داشتم که دبیر جشنواره و مسئولان سازمان سینمایی پیگیرتر از ما باشند چون این اتفاق به بدنه سینما آسیب زد!
🎯 آقای نقاش زاده تایید کرد که مشاهدات میدانی از سالن های سینما هم همان چیزی را نشان می دهد که به عنوان آرای فیلم های برتر مردمی منتشر شده است
🎯 ما بیشتر از خود آقایان به آیین نامه و مقررات احترام گذاشتیم و علی رغم اینکه به اعتقادم هم به مرد بازنده و هم به ملاقات خصوصی در داوری و کسب جوایز اجحاف شده بود اما گفتیم این سلیقه داوری ست و اعتراضی به این مساله نکردیم!
🎯البته مردم بهترین قاضی هستند و می دانند چه اتفاقی برای دو فیلم ما افتاد؟
🎯 راجع به واکنش مهدویان و خداحافظی او از جشنواره ما صحبتی با هم نداشتیم اما من از خواندن متن او اصلا چنین برداشتی که وی از جشنواره فجر خداحافظی کرده نداشتم. اما مدیران جشنواره باید از خودشان بپرسند چه اتفاقی افتاده که سینماگران مطرح ما رغبتی به حضور در جشنواره ندارند ؟
🎯 پاسخ من به این پرسش ساده این است که متاسفانه آقایان نسبت به اتفاقاتی که در سینما می افتد بی اطلاع هستند و نسبت به مسائل اصلی، بی تفاوت اند. که اگر این مساله حل شود هیچ مشکلی برای حضور فیلمسازان ما در جشنواره باقی نمی ماند
🎯شجاعت این نبود که آرای مردمی را باطل کنیم! معنای این عمل چیز دیگری بود که اسمش را نمی خواهم بیاورم! و کاش شجاعانه جای پاک کردن صورت مساله حداقل یکی از آن تخلفات را اعلام می کردند
🎯ملاقات خصوصی را عید فطر اکران خواهیم کرد
سینمامعیار با اجرا و سردبیری امیرعباس صباغ به تهیه کنندگی محمدجواد طالبی پنجشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۰ بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش می شود
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





