به گفته تورج اصلانی فیلمبردار «کامیون»، این فیلم با موضوع داعش در پی این است تا مظلومیت کُردها را به تصویر بکشد.
به گزارش سینماسینما، تورج اصلانی درباره فیلمبرداری فیلم سینمایی «کامیون» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی حاضر در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: یک بخش هایی از فیلمبرداری فیلم سینمایی «کامیون» در لوکیشن ثابت و بخش هایی در لوکیشن غیر ثابت انجام شد. اصل قصه این فیلم در کابین جلو و پشت یک کامیون روایت می شودکه این قسمت ها جزو لوکیشن ثابت بود و لوکیشن های متغیر و متحرک در بک گراندها وجود داشت از سوی دیگر موضوعات مختلف مثل شرایط اقلیمی و جوی روی ثبت کردن تصاویر تاثیر می گذاشت.
وی با اشاره به نحوه فیلمبرداری در این اثر بیان کرد: از روز اول من و آقای پرتوی به این نتیجه رسیدیم که دید و تصاویرمان را به آنچه چشم انسان می بیند نزدیک کنیم یعنی هر آنچه را که چشم از نظر نوری می تواند تشخیص بدهد، ضبط کنیم. بر همین اساس ما سعی کردیم به چشمی وفادار باشیم که همه چیز را رئال می بیند تا اینکه بخواهیم از بزک های سینمایی بهره ببریم.
اصلانی با اشاره به موضوع این فیلم که درباره داعش است، گفت: چند سالی است که بیشترین فعالیت من مربوط به سینمای کُردها است و دوست دارم در این زمینه کار کنم. آنقدر افراد این قوم در حاشیه جنگ ها آسیب دیده اند که پر از قصه هایی هستند که سینما می تواند بدان بپردازد و بخشی از دردها، زجرها و رنج هایی را که می کشند ثبت کند و نمایش دهد به تبع آن من هم به عنوان یک کُرد با این رنج ها از نزدیک آشنا هستم و آنها را تجربه کرده ام از همین رو بسیار تمایل دارم با فیلمسازانی کار کنم که به موضوع قومیت ها از جمله قوم کُرد، تُرک، لُر و بلوچ می پردازند. در واقع ترجیح می دهم درباره هر قومی که مورد ظلم هستند کار کنم، از قصه های آن قوم بگویم و مظلومیت های آنها را به تصویر بکشم.
اصلانی در پایان بیان کرد: من و آقای پرتوی به حرف مشترکی رسیدیم زیرا او یک فیلمساز اجتماعی است و بیشتر در بستر رئالیسم فیلم می سازد از همین رو اشتراک نگاه بسیاری برای برخورد با بخش های تکنیکی این فیلم داشتیم ضمن اینکه ما نقطه مشترک دیگری هم داشتیم اینکه هر دوی ما کُرد هستیم و موضوع این فیلم به هردوی ما مربوط می شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- معرفی راه یافتگان به بخش رقابتی دومین دورهی جشنواره مهر دوبی
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- «درباره سینما با کامبوزیا پرتوی» منتشر شد
- یک فیلم نوستالژیک در روز ملی سینما اکران میشود/ نمایش نسخه مرمتشده «کافه ترانزیت»
- رونمایی از اولین تصاویر و تیزر «وابل» همزمان با نخستین اکران
- همکاری تورج اصلانی با کارگردان گرجی/ فیلمبرداری «پسر کوچک و جنگل» به پایان رسید
- اعلام سه نکوداشت دیگر در «نقش ماندگار» چهلمین جشنواره فیلم فجر/ آغاز بلیت فروشی سینماهای مردمی از صبح فردا
- تورج اصلانى جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره بالیوود ۲۰۲۱ را گرفت
- «نان مقدس» جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم «دهوک» را گرفت
- اولین نمایش جهانی «بی سرزمین» در جشنواره سینه کوئست آمریکا
- «نان مقدس» در رقابت اصلی «زاگرب داکس»
- «نان مقدس» در ایتالیا برگزیده شد
- معرفی آثار شرکتکننده در جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا
- «حمال طلا» در جشنواره جهانی فیلم کُردی لندن اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





