تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۱/۰۲ - ۱۳:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 109329

تورج منصوری تهیه‌کننده و فیلمبردار سینما معتقد است سال پیش رو سال سختی برای سینمای ایران به شمار می‌رود.

به گزارش سینماسینما، تورج منصوری مدیر فیلمبرداری و تهیه‌کننده سینما با اشاره به این که در سال ۹۷، در هیچ پروژه سینمایی حضور نداشته و بیشتر درگیر فعالیت‌های صنفی بوده است، گفت: این را می دانم که سالی که گذشت سال چندان آسانی برای سینما و سینماگران نبود و البته به نظر هم نمی‌آید که سال جدید نیز سال آسان‌تری به خصوص در حوزه اقتصادی باشد.

وی با اشاره به این که مسائل اقتصادی در حال حاضر جزو مهم‌ترین مشکلات جامعه امروز به شمار می‌رود، بیان کرد: یکی از بخش‌هایی که مسائل اقتصادی می‌تواند بیش از هر جای دیگر روی آن تأثیرگذار باشد، مساله تولید فیلم است. بی شک با توجه به مشکلات موجود، رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید فیلم کمتر می‌شود.

این مدیر فیلمبرداری ادامه داد: می‌توان حدس زد در سال ۹۸ امکان سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در سینمای ایران کمتر و دست و بال آدم‌هایی که در سینما هستند و از طریق سینما ارتزاق می‌کنند، بسته‌تر می‌شود.

وی تاکید کرد که سال ۹۸، سال آسانی برای سینمای ایران نخواهد بود و در این زمینه توضیح داد: شاید تنها امید به یک معجزه بتواند شرایط موجود را درست کند که البته بعید می‌دانم چنین معجزه‌ای در سینمای ایران رخ دهد، چرا که در سال‌های اخیر نیز معجزه‌ای برای سینمای ایران رخ نداده است.

منصوری گفت: در حال حاضر در سینمای ایران، کیفیت فیلم فدای حضور بازیگر شده است. بازیگران گران قیمت، ۹۰ درصد از هزینه تولید یک فیلم را می‌بلعند و تنها ۱۰ درصد برای عوامل پشت دوربین می‌ماند. اما تاکید می‌کنم این سیاست تهیه‌کنندگی که البته در مورد تهیه‌کنندگان حرفه‌ای صدق نمی‌کند، مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از تهیه‌کنندگان تازه وارد با پول‌های بزرگ وارد سینما می‌شوند، این تهیه‌کنندگان نگاه جدیدی به سینما دارند که آزمون و خطای این نگاه می‌تواند برای سینمای ایران مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

مدیر فیلمبرداری «ملی و راه‌های نرفته‌اش» توضیح داد: متأسفانه هزینه تولید فیلم در سینمای ایران بسیار افزایش پیدا کرده و همین مساله مشکلاتی را پیش آورده است. در واقع تولید یک فیلم بسیار خلوت و آپارتمانی کمتر از یک میلیارد و پانصد نمی‌شود. این مبلغ عددی است که به زبان راحت می‌آید، در صورتی که برای برخی از سینماگران درآمد یک عمر فعالیتشان نیز این مقدار نمی‌شود.

منصوری در پایان تاکید کرد: بی شک با کاهش تولید فیلم در سینمای ایران، مشکلات اقتصادی اهالی سینما نیز افزایش می‌یابد. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا کیفیت تولید در سینمای ایران افزایش پیدا کند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها