تهمینه میلانی کارگردان سینمای ایران درباره اظهارات مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد مبنیبر تخلف صورت گرفته در نمایشگاه آثار نقاشی خود، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در گفتگو با مهر از تخلف در نمایشگاه آثار نقاشی تهمینه میلانی بهواسطه نمایش ۴ اثر فاقد مجوز خبر داد و تأکید کرد با گالری متخلف نیز در این زمینه برخورد خواهد شد.
در پی انتشار این خبر تهمینه میلانی در گفتگویی با خبرنگار مهر گفت: تأکید میکنم که هیچیک از آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه «آن دیگری» فاقد مجوز نبوده است و همه آثار با مجوز وزارت ارشاد روی دیوار رفته است.
وی درباره دلیل طرح این موضوع از سوی مدیرکل هنرهای تجسمی هم تأکید کرد: از زمان اطلاع از این اظهارنظر تلاش کردهام با اداره کل هنرهای تجسمی ارشاد ارتباط بگیرم که هنوز موفق نشدهام. با اطمینان از حسن نظر آقای مظفری، حدس میزنم اطلاعات غیرصحیحی به ایشان منتقل شده است. کماکان پیگیر هستم تا سوءتفاهمها در این زمینه برطرف شود.
میلانی در ادامه توضیح داد: حدس من این است که این شائبه مربوط به دو تابلو از تابلوهایی میشود که قرار بود هفت ماه پیش برای نمایش در گالری ایوان به نمایش در بیاید، کهکه نشد و این بار با بازنگری و صلاحدید مسئولان، مجوز دریافت کرده و در گالری آریانا به نمایش درآمده است و در کنار آن، با صلاحدید مسئولان تابلوهای دیگری مجوز دریافت نکردهاند که نمایش داده نشدهاند.
وی تأکید کرد: بازنگری همیشه ممکن است و این اتفاق میتواند هم در سینما، هم در تئاتر، مطبوعات و هم هنرهای تجسمی اتفاق بیافتد و میافتد. از طرف گالری «آریانا» ۴۰ تابلو به ارشاد ارائه شد و ۳۷ تابلو مجوز دریافت کرد که همان ۳۷ تابلو هم به نمایش در آمد بیهیچ تخلفی.
این کارگردان سینما که دو نمایشگاه نقاشیاش تا به امروز با حواشی و انتقاداتی مواجه بوده است درباره دلیل این حجم از واکنش به فعالیتهای هنری خود گفت: فراموش نکنید مغرضان بی کار نمیمانند و همواره در پی آتش افروزی هستند. مطمئن هستم اطلاعات مربوط به مجوز نمایش آثار من در گالری «ایوان»، تنها در اختیار مسئول آن گالری بوده است و کسی به آن دسترسی نداشته است؛ حالا چگونه این اطلاعات در مورد تابلوهای دارای مجوز بنده به رسانهها درزپیدا کرده و چرا؟ شاید به دلیل برخورد قانونی من با این متخلفان بوده است که سعی د ر گلآلود کردن آب دارند، تا از خطاهایی که در مورد نمایشگاه قبلی مرتکب شدهاند، رها شوند.
میلانی در ادامه تأکید کرد: من شخصاً برای آقای مظفری احترام قائل هستم و مطمئنم ایشان قانونمند عمل میکنند. در حال حاضر تلاش دارم با ایشان تماس بگیرم، که متاسفانه ممکن نشده است.
وی در پایان گفت: ای کاش به جای اینهمه دوری و فاصله به نزدیکی و مهر فکر میکردیم و مغرضانه و کینهجویانه عمل نمیکردیم. نیت من با کشیدن نقاشیهایم، سبز بود، اما افسوس که مغرضان با تلاش بسیار در حال ایجاد نفاق هستند و با دقت نظری باور نکردنی در تلاشند، همه چیز را به سیاهی و تباهی بکشانند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- پرتاب شدن به جهان تلخ زنان زجر کشیده تهمینه میلانی
- استیج ۱۴ میزبان آثار تانیا پاکزاد میشود
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- آثار تانیا پاکزاد در گالری آریا روی دیوار میرود
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- نمایشگاه آثار نقاشی سیلوستر استالونه افتتاح شد/ نمایش هنر یا سلبریتی؟
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- افتتاحیه نمایشگاه «گاه خویش» در گالری «شلمان»
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





