توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
رییس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران معتقد است با توجه به آغاز ماه رمضان سال آینده از ۱۴ فروردینماه، احتمال تغییر شکل در اکران نوروزی سال جدید وجود دارد.
به گزارش سینماسینما، غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران، درباره همکاری این اتحادیه با سینماداران برای رفع مشکلاتی که در حوزه اکران وجود دارد، گفت: در راستای مشکلاتی که در حوزه اکران بهوجود آمده است، تلاش کردهایم تا در کنار اکران فیلمهای با فروش متوسط، فیلمهای پرمخاطب را نیز در سینماها نمایش دهیم. متأسفانه در این زمینه برخی از فیلمها با مشکلاتی برخورد کرده و دوستان ما به دنبال پیدا کردن فیلمهای تازهتر و بدون مشکل برای اکران هستند.
وی ادامه داد: یادآور میشوم که سینماداران به نوعی شریک تهیهکنندگان هستند، به این معنا که وقتی یک بلیت سینما خریداری میشود جدای ۹ درصد ارزش افزوده که توسط دولت کسر میشود، باقی هزینه خرید بین سینمادار و تهیهکننده تقسیم میشود، به همین دلیل سینمادار و تهیهکننده شریک یکدیگر به شمار میروند.
این تهیهکننده سینما توضیح داد: طی ۲ سال گذشته و در زمان شیوع ویروس کرونا، سینماداران و تهیهکنندگان لطمه بسیاری خوردند، البته با سیاست آقای انتظامی رئیس سابق سازمان سینمایی، برنامه حمایت از اکران فیلمهای پرمخاطب اجرایی و باعث اکران ۲ فیلم پرمخاطب شد که توانست مقداری از مشکلات را حل کند.
وی بیان کرد: متأسفانه سینماداران اسفندماه باید ۴ ماه حقوق را یک جا پرداخت کنند، که شامل ۲ ماه عیدی، یک ماه حقوق و یک ماه سنوات است، به همین دلیل باید بودجه لازم برای تأمین این هزینهها را داشته باشند، اما در شرایط فعلی بعید است که بتوانند چنین پولی را از فروش در سینما کسب کنند. به همین دلیل نیاز به اکران فیلم پرمخاطب داریم.
رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران توضیح داد: با توجه به شرایط موجود یا باید به سینماداران به صورت نقدی کمک کرد و یا هرچه سریعتر فیلمهای پرمخاطب را اکران کنیم.
وی درباره اکرانهای نوروزی سال جدید نیز بیان کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از ۱۴ فروردین ماه آغاز میشود، نمیتوان گفت که اکران نوروزی به معنای سالهای گذشته خواهیم داشت. اما در چنین شرایطی سینما بازهم به فیلمهای پرمخاطب نیاز دارد، زمانی که در هر نوبت اکران، مثلاً ۸ فیلم سینمایی اکران میشود، از این بین حداقل باید ۲ فیلم از میان آثار پرمخاطب انتخاب شود تا مردم را به سینما جذب کرده و سالنهای سینمایی پر شود.
موسوی در پایان گفت: بیشک اکرانهای جدید به زودی آغاز میشود و به تدریج و در صورت نداشتن مخاطب از پرده پایین آمده و جای خود را با آثار دیگر میدهند، به همین دلیل با چنین روندی بعید میدانم که مثلاً با نام اکران نوروزی فیلمها پایین آمده و آثار جدیدی اکران شوند. شورای صنفی نمایش در حال حاضر تمام تلاش خود را میکند تا فیلمهای پرمخاطب را اکران کند و مشکلات گیشه برطرف شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ماه رمضان، افزایش قیمت بلیت یا ترامپ؟ ماجرای گیشه نوروزی سینما و انتظاراتی که برآورده نشد
- ۲ میلیون تماشاگر طی ۵ هفته؛ آیا گیشه سینماها در اکران نوروزی ناکام ماند؟
- «موسی کلیمالله»؛ دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- اجرای طرح «اکران شبانه» سینماها در تعطیلات نوروز
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
- پاسخ همایون اسعدیان به حاشیههای اکران، بلیت نیمبها و …/ بلیت سینما ۱۰۰ هزار تومان میشود؟
- سمفا اعلام کرد؛ چند نفر در تعطیلات نوروزی به سینما رفتند؟
- یک اتفاق عجیب؛ پخش تلویزیونی یک فیلم در حال اکران
- همه آنچه میخواهید از اکران نوروز۱۴۰۲ بدانید/گیشههای چشم به راه!
- «بچههای طوفان» جایگزین یکی از فیلمهای اکران نوروزی شد
- اسامی فیلمهای اکران نوروزی اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





