مدیرهنری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر درباره نحوه و فرایند تولید کاتالوگ این جشنواره توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، مسعود نوروزی درباره تولید کاتالوگ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: از شهریور ماه سال جاری، به دعوت محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر جلسات متعددی را برای تولید کاتالوگ این جشنواره برگزار کردیم.
وی افزود: بعد از گذشت چند هفته و در اواخر مهر ماه، طرح نهایی کاتالوگ به تایید دبیر جشنواره رسید.
نوروزی ادامه داد: این کاتالوگ به شکل یک حلقه فیلم و قطع دایره طراحی شد تا با ماهیت جشنواره تناسب داشته باشد. این طرح را با متریال مختلف اجرا کردیم و در نهایت به جنس فلز برای جلد رسیدیم. مراحل فنی از آذر ماه آغاز شد و رفته رفته محتوای آن را هم کامل کردیم.
مدیر هنری کاتالوگ جشنواره فیلم فجر، خاطرنشان کرد: پس از کامل شدن محتوا و اطلاعات گروه های شرکت کننده، کاتالوگ در مرحله اول به شکل یک کتاب قطع خشتی به چاپ رسید و از اوایل بهمن ماه مراحل تولید فنی نیز آغاز شد.
در ادامه مریم فتحی دبیر تحریریه این کاتالوگ نیز گفت: بعد از گذراندن مراحل سخت مونتاژ نهایی که ۱۰ روز به طول انجامید، روز افتتاحیه جشنواره سی و چهارم در تالار وحدت کاتالوگ جشنواره رونمایی شد.
وی با بیان اینکه کاتالوگ جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد، افزود: بخشی از این کاتالوگ که سند ماندگار جشنواره است در مراسم افتتاحیه در اختیار هنرمندان و سینماگران قرار گرفت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرف های ناگفته شفیعی از علت راه نیافتن”هیهات” به جشنواره فیلم فجر
- ابوالحسن داوودی، داور جشنواره فجر:سینمای ایران، مقهور نامها
- کارگردان بهترین فیلم جشنواره: حمله به «ابد و یک روز» را درک نمیکنم
- اظهارات نیکی کریمی دربارهی داوری
- رجانیوز: انتخاب فیلم ابدویک روز به عنوان فیلم برگزیده تماشاگران به سبک رای آوردن روحانی بود!
- نامهی دبیر جشنوارهی فجر به خودش
- مهمترین تغییر جشنواره ۳۴/ اتفاقات ویژه نخستین سال برگزاری کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر
- بهداد: از اینکه نامزد سیمرغ نشدم، ناراحت نیستم
- باز خوانی گفت وگویی با رهبرانقلاب درباره سینما سال ۶۳: به اعتقاد من، آوردن فیلمهای خارجی بیضرر است
- واکنش بهروز شعیبی به کاندیدا نشدن «سیانور»: جشنواره فجر به تخممرغ شانسی تبدیل شده است!
- این، تحویل سال منتقدان سینما ایران است؟
- رونمایی از پوستر خارجی “لانتوری”
- رضا میرکریمی کارگردان فیلم «دختر»: جامعه حوصله تنش ندارد
- جوایز جشنواره فیلم فجر از همان دوره اول سیاسی بوده اند
- کارن همایونفر: موسیقی فیلم بادیگارد سخت ترین کارم بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





