مدیرهنری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر درباره نحوه و فرایند تولید کاتالوگ این جشنواره توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، مسعود نوروزی درباره تولید کاتالوگ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: از شهریور ماه سال جاری، به دعوت محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر جلسات متعددی را برای تولید کاتالوگ این جشنواره برگزار کردیم.
وی افزود: بعد از گذشت چند هفته و در اواخر مهر ماه، طرح نهایی کاتالوگ به تایید دبیر جشنواره رسید.
نوروزی ادامه داد: این کاتالوگ به شکل یک حلقه فیلم و قطع دایره طراحی شد تا با ماهیت جشنواره تناسب داشته باشد. این طرح را با متریال مختلف اجرا کردیم و در نهایت به جنس فلز برای جلد رسیدیم. مراحل فنی از آذر ماه آغاز شد و رفته رفته محتوای آن را هم کامل کردیم.
مدیر هنری کاتالوگ جشنواره فیلم فجر، خاطرنشان کرد: پس از کامل شدن محتوا و اطلاعات گروه های شرکت کننده، کاتالوگ در مرحله اول به شکل یک کتاب قطع خشتی به چاپ رسید و از اوایل بهمن ماه مراحل تولید فنی نیز آغاز شد.
در ادامه مریم فتحی دبیر تحریریه این کاتالوگ نیز گفت: بعد از گذراندن مراحل سخت مونتاژ نهایی که ۱۰ روز به طول انجامید، روز افتتاحیه جشنواره سی و چهارم در تالار وحدت کاتالوگ جشنواره رونمایی شد.
وی با بیان اینکه کاتالوگ جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد، افزود: بخشی از این کاتالوگ که سند ماندگار جشنواره است در مراسم افتتاحیه در اختیار هنرمندان و سینماگران قرار گرفت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرف های ناگفته شفیعی از علت راه نیافتن”هیهات” به جشنواره فیلم فجر
- ابوالحسن داوودی، داور جشنواره فجر:سینمای ایران، مقهور نامها
- کارگردان بهترین فیلم جشنواره: حمله به «ابد و یک روز» را درک نمیکنم
- اظهارات نیکی کریمی دربارهی داوری
- رجانیوز: انتخاب فیلم ابدویک روز به عنوان فیلم برگزیده تماشاگران به سبک رای آوردن روحانی بود!
- نامهی دبیر جشنوارهی فجر به خودش
- مهمترین تغییر جشنواره ۳۴/ اتفاقات ویژه نخستین سال برگزاری کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر
- بهداد: از اینکه نامزد سیمرغ نشدم، ناراحت نیستم
- باز خوانی گفت وگویی با رهبرانقلاب درباره سینما سال ۶۳: به اعتقاد من، آوردن فیلمهای خارجی بیضرر است
- واکنش بهروز شعیبی به کاندیدا نشدن «سیانور»: جشنواره فجر به تخممرغ شانسی تبدیل شده است!
- این، تحویل سال منتقدان سینما ایران است؟
- رونمایی از پوستر خارجی “لانتوری”
- رضا میرکریمی کارگردان فیلم «دختر»: جامعه حوصله تنش ندارد
- جوایز جشنواره فیلم فجر از همان دوره اول سیاسی بوده اند
- کارن همایونفر: موسیقی فیلم بادیگارد سخت ترین کارم بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





