تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۰:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 126890

نورالدین زرین کلک، پدر انیمیشن ایران در کلیپ انیمیشنی کوتاهی پیرامون نحوه ساخت انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» توضیحاتی می‌دهد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی استودیو انیمیشن هورخش، نورالدین زرین کلک در این کلیپ انیمیشنی کوتاه توضیحاتی پیرامون نحوه ساخت انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر می‌دهد که با تکنیک دوبعدی ساخته‌شده است.
او در این کلیپ توضیح می‌دهد که شخصاً به انیمیشن‌های دوبعدی بیشتر از انیمیشن‌های سه‌بعدی امروزی علاقه‌مند است. زرین کلک در بخشی از این کلیپ انیمیشنی کوتاه می‌گوید: «صدها هنرمند باید دست‌به‌دست هم بدهند تا یک انیمیشن سینمایی ساخته شود، مثلاً انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» از ۱۶۵ هزار و ۵۸۸ فریم تشکیل‌شده است که روی هرکدام حداقل پنج فرایند تکنیکی انجام‌شده است.»
گفتنی است ساخت انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» از مرحله نگارش فیلم‌نامه از سال ۱۳۸۷ آغازشده و در سال ۱۳۸۹ به تولید رسیده است. تولید این انیمیشن سینمایی در سال ۱۳۹۶ به پایان رسید و مراحل پس از تولید آن آغاز شد. در جریان ساخت این انیمیشن در طول این ۸ سال، بیش از هزار فرصت شغلی پدید آمده و بیش از یک میلیون ساعت کاری انجام شده است.
این انیمیشن که با برداشتی آزاد از قصه ضحاک شاهنامه فردوسی ساخته‌شده است، تاکنون موفق به دریافت ۱۲ جایزه ملی و بین‌المللی شده است که سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن جشنواره فیلم فجر از مهم‌ترین جوایز آن است. همچنین «آخرین داستان» به‌عنوان نماینده سینمای ایران در فهرست اولیه اسکار ۲۰۲۰ قرار دارد.
پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، بیتا فرهی، اشکان خطیبی، اکبر زنجان‌پور، باران کوثری، حسن پورشیرازی، فرخ نعمتی، شقایق فراهانی، مجید مظفری، زهیر یاری، بانیپال شومون و ملیکا شریفی‌نیا از مجموع بازیگرانی هستند که در این انیمیشن صداپیشگی کرده‌اند.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها