علی ضیا با پاسخ گفتن به انتقادهایی که درباره برنامه روز دانش آموز «فرمول یک» مطرح شده است، خطاب به منتقدان گفت: اگر قرار است برنامهای را نقد کنیم، کاش یک دقیقه از آن را نمیدیدیم و لااقل یک ساعت آن را میدیدیم یا یک سلسله برنامه را تماشا میکردیم.
به گزارش سینماسینما، ضیا همچنین توضیح داد: ما شنبه برنامهای داشتیم که دو مهمان خوش سر و زبان در آن حضور داشتند، چند ویدئو از این دو مهمان به صورت گسترده در فضای مختلف منتشر شد، خیلیها دوست داشتند و خندیدند و رفقایمان میگفتند از این که این کودکان در تلویزیون هستند خوشحالیم. انتقاداتی هم بوده که برخی دقیق و درست است و همیشه وجود داشته است، اما با احترامی که برای برخی منتقدان که مخالف برنامه بودند قائلم، لازم است توضیحاتی بدهم.
وی افزود: برخی میگویند این کودکان هیچ استعدادی نداشتهاند و چرا آمدهاند؟ استعداد شیرین زبانی این دو کودک خیلی اتفاقی کشف شده و حالا خانوادهشان دارند این استعدادها را پرورش میدهند، وقتی کسی برای کودکی برنامهریزی میکند، او را به کلاس های مختلف می برد و… دارد استعداد او را پرورش می دهد.
این مجری ادامه داد: برخی گفته بودند چرا آدمهایی که در اینستاگرام معروف میشوند به تلویزیون میآیند؟ لطفا تقابل ایجاد نکنید، تلویزیون این سرزمین برای همه مردم است، برخی مردان سیاست هم از اینستاگرام به عنوان رسانه در کنار مهمترین رسانه سرزمینمان که تلویزیون است استفاده میکنند. برخی گفته بودند کاش این بچهها ممنوع التصویر شوند! ای کاش برای دشمنمان هم ممنوعیت در هیچ عرصهای را نخواهیم.
ضیا با بیان اینکه این جملهها حال آدم را بد میکند، تصریح کرد: فرد دیگری گفته بود کاش اینستاگرام نبود، ما هم میگوییم کاش نبود و آدمها یک دقیقهای همدیگر را نقد نمیکردند! اگر قرار است برنامهای را نقد کنیم کاش یک دقیقه آن را نمیدیدیم و لااقل یک ساعت آن را میدیدیم یا یک سلسله برنامه را تماشا می کردیم.
وی درباره تاثیرگذاری «فرمول یک» گفت: روز اول جوان آرایشگری روی این صندلی نشست که ناامید بود اما حالا به برکت تلویزیون زندگیاش سرو سامان پیدا کرده و خواهرانش هم دارند ازدواج میکنند. هزار نفر از کسانی که تا به حال به مشهد نرفته بودند با این برنامه به زیارت بارگاه امام رضا (ع) رفتند. کلی جهیزیه دادیم، کسانی که شناسنامه نداشتند شناسنامهدار شدند.
این مجری ادامه داد: به خاطر مشکل یکی از کودکان این سرزمین وزیر آموزش و پرورش را دعوت کردیم و با او گفتگو کردیم که چرا در برخی مدارس دولتی رفتارهای نامناسبی با کودکان میشود؟
ضیا تصریح کرد: لطفا اگر میخواهید نقد کنید، به خودتان احترام بگذارید، دقیق نقد کنید، کسانی که فکر می کردند سراسر زندگی بازندهاند و فرصتی برای بردن ندارند، روی این صندلی نشستهاند در کنار کسانی که برندههای واقعی این سرزمین هستند. این برنامه برای اولین بار این فرصت را به کسانی که بازنده بودند داده که بیایند و خودشان را پیدا کنند. برنامه ما را با افتخار مردم هدایت میکنند، آنها مشکلاتشان را میگویند و ما برنامه را بر اساس مشکلات آنها جلو می بریم.
وی با اعلام تشکر از همه کسانی که یک ساعت وقت گذاشتند و برنامه را کامل دیدند، تأکید کرد: هجمهها آنقدر زیاد بوده که همه ناشی از یک دقیقه دیدن برنامه بوده است. قطعا من هم اشتباهاتی میکنم اما ای کاش همه هر حرفی میخواهیم بزنیم رصد کنیم و دقیق، صحیح و تمیز حرف بزنیم.
مجری «فرمول یک» در پایان گفت: راستی این بچهها در برنامههای دیگری هم رفته بودند اما ممنونم که برنامه ما اینقدر پرمخاطب است که این همه بازتاب برای حضورشان در برنامه ما رقم خورده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روزبه حصاری: دوست ندارم درباره بچه مهندس صحبت کنم
- صحبتهای صریح امیرحسین رستمی روی آنتن زنده تلویزیون/ قطع ناگهانی آنتن
- اکران خصوصی مسخره باز / گزارش تصویری
- تحولگریزی سیما در لحظه تحویل سال ۹۸/ ایدههایی که هدر شد
- بهرام افشاری از سختیهای «پایتخت» گفت/ به من که رسید شد «ترمیناتور» و «جنگ ستارگان»
- خبر خوشی که علیرضا خمسه به هواداران «پایتخت» داد
- علی سرتیپی گرانترین بازیگران سینمای ایران را معرفی کرد
- مجریان شب یلدای تلویزیون چه کسانی هستند؟
- ساعد هدایتی: هنوز از مهران مدیری دلخور هستم
- فیلم/ واکنش غیرمنتظره مونا فرجاد به شکایت معصومه ابتکار
- خاطره شنیده نشده علیرضا شجاعنوری از عباس کیارستمی
- بازیگر «لیسانسهها» شایعات مربوط به ازدواجش را تکذیب کرد
- مجریان برنامه تحویل سال تلویزیون چه کسانی هستند/ آغاز یک رقابت
- جشن تولد علی معلم در برنامه «فرمول یک»
- توضیح علی ضیا درباره ادامه فعالیتاش در حوزه ترانهسرایی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان






آقای ضیا
برنامت عالیه
خودتم هم/
کاش کسانی که به هرچیزی انتقاد می کنند قبلش کمی فکرکنند بعد زبان بگشایند..
آرزویی برا تمام مردمان این سرزمین