علی ضیا با پاسخ گفتن به انتقادهایی که درباره برنامه روز دانش آموز «فرمول یک» مطرح شده است، خطاب به منتقدان گفت: اگر قرار است برنامهای را نقد کنیم، کاش یک دقیقه از آن را نمیدیدیم و لااقل یک ساعت آن را میدیدیم یا یک سلسله برنامه را تماشا میکردیم.
به گزارش سینماسینما، ضیا همچنین توضیح داد: ما شنبه برنامهای داشتیم که دو مهمان خوش سر و زبان در آن حضور داشتند، چند ویدئو از این دو مهمان به صورت گسترده در فضای مختلف منتشر شد، خیلیها دوست داشتند و خندیدند و رفقایمان میگفتند از این که این کودکان در تلویزیون هستند خوشحالیم. انتقاداتی هم بوده که برخی دقیق و درست است و همیشه وجود داشته است، اما با احترامی که برای برخی منتقدان که مخالف برنامه بودند قائلم، لازم است توضیحاتی بدهم.
وی افزود: برخی میگویند این کودکان هیچ استعدادی نداشتهاند و چرا آمدهاند؟ استعداد شیرین زبانی این دو کودک خیلی اتفاقی کشف شده و حالا خانوادهشان دارند این استعدادها را پرورش میدهند، وقتی کسی برای کودکی برنامهریزی میکند، او را به کلاس های مختلف می برد و… دارد استعداد او را پرورش می دهد.
این مجری ادامه داد: برخی گفته بودند چرا آدمهایی که در اینستاگرام معروف میشوند به تلویزیون میآیند؟ لطفا تقابل ایجاد نکنید، تلویزیون این سرزمین برای همه مردم است، برخی مردان سیاست هم از اینستاگرام به عنوان رسانه در کنار مهمترین رسانه سرزمینمان که تلویزیون است استفاده میکنند. برخی گفته بودند کاش این بچهها ممنوع التصویر شوند! ای کاش برای دشمنمان هم ممنوعیت در هیچ عرصهای را نخواهیم.
ضیا با بیان اینکه این جملهها حال آدم را بد میکند، تصریح کرد: فرد دیگری گفته بود کاش اینستاگرام نبود، ما هم میگوییم کاش نبود و آدمها یک دقیقهای همدیگر را نقد نمیکردند! اگر قرار است برنامهای را نقد کنیم کاش یک دقیقه آن را نمیدیدیم و لااقل یک ساعت آن را میدیدیم یا یک سلسله برنامه را تماشا می کردیم.
وی درباره تاثیرگذاری «فرمول یک» گفت: روز اول جوان آرایشگری روی این صندلی نشست که ناامید بود اما حالا به برکت تلویزیون زندگیاش سرو سامان پیدا کرده و خواهرانش هم دارند ازدواج میکنند. هزار نفر از کسانی که تا به حال به مشهد نرفته بودند با این برنامه به زیارت بارگاه امام رضا (ع) رفتند. کلی جهیزیه دادیم، کسانی که شناسنامه نداشتند شناسنامهدار شدند.
این مجری ادامه داد: به خاطر مشکل یکی از کودکان این سرزمین وزیر آموزش و پرورش را دعوت کردیم و با او گفتگو کردیم که چرا در برخی مدارس دولتی رفتارهای نامناسبی با کودکان میشود؟
ضیا تصریح کرد: لطفا اگر میخواهید نقد کنید، به خودتان احترام بگذارید، دقیق نقد کنید، کسانی که فکر می کردند سراسر زندگی بازندهاند و فرصتی برای بردن ندارند، روی این صندلی نشستهاند در کنار کسانی که برندههای واقعی این سرزمین هستند. این برنامه برای اولین بار این فرصت را به کسانی که بازنده بودند داده که بیایند و خودشان را پیدا کنند. برنامه ما را با افتخار مردم هدایت میکنند، آنها مشکلاتشان را میگویند و ما برنامه را بر اساس مشکلات آنها جلو می بریم.
وی با اعلام تشکر از همه کسانی که یک ساعت وقت گذاشتند و برنامه را کامل دیدند، تأکید کرد: هجمهها آنقدر زیاد بوده که همه ناشی از یک دقیقه دیدن برنامه بوده است. قطعا من هم اشتباهاتی میکنم اما ای کاش همه هر حرفی میخواهیم بزنیم رصد کنیم و دقیق، صحیح و تمیز حرف بزنیم.
مجری «فرمول یک» در پایان گفت: راستی این بچهها در برنامههای دیگری هم رفته بودند اما ممنونم که برنامه ما اینقدر پرمخاطب است که این همه بازتاب برای حضورشان در برنامه ما رقم خورده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روزبه حصاری: دوست ندارم درباره بچه مهندس صحبت کنم
- صحبتهای صریح امیرحسین رستمی روی آنتن زنده تلویزیون/ قطع ناگهانی آنتن
- اکران خصوصی مسخره باز / گزارش تصویری
- تحولگریزی سیما در لحظه تحویل سال ۹۸/ ایدههایی که هدر شد
- بهرام افشاری از سختیهای «پایتخت» گفت/ به من که رسید شد «ترمیناتور» و «جنگ ستارگان»
- خبر خوشی که علیرضا خمسه به هواداران «پایتخت» داد
- علی سرتیپی گرانترین بازیگران سینمای ایران را معرفی کرد
- مجریان شب یلدای تلویزیون چه کسانی هستند؟
- ساعد هدایتی: هنوز از مهران مدیری دلخور هستم
- فیلم/ واکنش غیرمنتظره مونا فرجاد به شکایت معصومه ابتکار
- خاطره شنیده نشده علیرضا شجاعنوری از عباس کیارستمی
- بازیگر «لیسانسهها» شایعات مربوط به ازدواجش را تکذیب کرد
- مجریان برنامه تحویل سال تلویزیون چه کسانی هستند/ آغاز یک رقابت
- جشن تولد علی معلم در برنامه «فرمول یک»
- توضیح علی ضیا درباره ادامه فعالیتاش در حوزه ترانهسرایی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی






آقای ضیا
برنامت عالیه
خودتم هم/
کاش کسانی که به هرچیزی انتقاد می کنند قبلش کمی فکرکنند بعد زبان بگشایند..
آرزویی برا تمام مردمان این سرزمین